Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dusjing før man bader i basseng

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du før du skal bade i basseng?
Dusjer naken uten å bruke såpe 26 13,27%
Dusjer naken og bruker såpe på kroppen 97 49,49%
Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet 26 13,27%
Dusjer med badetøy, og vasker uten såpe under tøyet 11 5,61%
Dusjer med badetøy og lar kroppen bli våt 30 15,31%
Dusje? 1 0,51%
Annet 5 2,55%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-08, 23:26   #1
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dusjing før man bader i basseng

Flesteparten av FP folk dusjer ikke engang når dem skal bade i sin egen badekar. Så regner med det samme gjelder her også.

http://foreldreportalen.no/forum/sho...hlight=badekar

Gammel 23-03-08, 23:28   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Flesteparten av FP folk dusjer ikke engang når dem skal bade i sin egen badekar. Så regner med det samme gjelder her også.

Urk, nå liker ikke jeg badekar, men synes ikke det blir helt rett å sammenlikne. Når en bader i et offentlig bad plager en jo andre med møkka si, i badekar er det jo bare din egen møkk du ligger i.

Gammel 23-03-08, 23:31   #3
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Urk, nå liker ikke jeg badekar, men synes ikke det blir helt rett å sammenlikne. Når en bader i et offentlig bad plager en jo andre med møkka si, i badekar er det jo bare din egen møkk du ligger i.

Det er discusting uannset i eget bad eller offentlig svømmehall.

Gammel 20-01-09, 00:38   #4
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Katarina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Det er discusting uannset i eget bad eller offentlig svømmehall.

Hvorfor er det discusting fordi om man ikke dusjer før man bader i sitt eget badekar?

Jeg dusjer alltid naken og såpevasker meg og ungene før vi bader når vi er på offentlig svømmehall Følger reglene serru'!

Men hjemme i mitt eget badekar, der tåler jeg min egen skitt altså For jeg vet at jeg ikke er så skitten at det gjør noe. redd for bakterier gidder jeg ikke å være!

Gammel 23-03-08, 23:32   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Det kan da virkelig ikke sammenlignes!? Når jeg bader i mitt eget badekar er det kun mitt badevann og min "skitt". Jeg dusjer som regel etter jeg er ferdig for å få av såpen (siden jeg svært sjelden er for "skitten" å regne før jeg går oppi). Når jeg bader i basseng sammen med andre deler jeg badevann med mange, og tar hensyn til dem. I tillegg ønsker jeg minst mulig klor i vannet, og jo fler som slurver med rengjøring - jo mer klor må haes i vannet. Selvfølgelig dusjer jeg uten klær før jeg bader i offentlige bad.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:29   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

jeg liker IKKE å ta av badedrakten verken før eller etter bading så jeg vasker meg godt med masse vann.

Badelandet her har 1 dusj med dør. Synes det er flaut å bruke den ene som er der og. (og jeg har alltid en 9 måneder gammel gutt på armen)

Hadde vert supert om alle dusjene hadde dør. Da hadde det ikke vert flaut å bruke. Og mange hadde fått et mye bedre forhold til å vaske seg skikkelig.

Jeg klarer heller ikke bytte i garderobene. Er derfor UTROLIG takknemlig for familiegarderobene. Hvor forsvant alle bytte rommene egentlig?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:13   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer meg uten badedrakt først og tar på meg badedrakten og dusjer litt til. Ikke slik at jeg vasker håret og sånn altså.

Gammel 19-01-09, 20:42   #8
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Vil understreke at jeg er svært nøye med dusjen før bassengbad. Men i badekaret dusjer jeg ofte etter badet. Spyler over karet etter bad, og vasker det når resten av badet vaskes. Vel og merke når vi har badekar i huset da. Ser ikke helt at det skal være noen logisk sammenheng her.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 20:54   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Unngår å bade i offentlige bassenger så godt jeg kan.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 21:25   #10
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Vi var på badeland i Tyskland før jul, og jeg merket meg at alle i damegarderoben dusjet nakne, samt brukte såpe. Jeg skulle ønske folk gjorde det i større grad her også. Da vi begynte på babysvømming med eldstemann ble vi innprentet hvor viktig dette er mht. hygiene og sykdom.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:34   #11
Mamzen
Fersking

Mamzen sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Mamzen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dusjer med badetøy og vasker meg med såpe før jeg går i bassenget. Dusjer nesten daglig hjemme så syns det er renslig nok for meg

Mamzen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 01:11   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Unngår å bade i offentlige bassenger så godt jeg kan.

Jeg og.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:33   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer uten badetøy og med såpe før bassengbading (og før badekarbading.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:35   #14
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg dusjer ikke før jeg bader i badekaret hjemme, men jeg dusjer etterpå. :sjuske:

Gammel 24-03-08, 00:01   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer naken og vasker med med såpe før jeg går i badebassenget. Jeg skjønner for øvrig ikke sammenlikningen med badekaret hjemme. Det bruker jeg stort sett til å tine meg opp i hvis jeg har vært ute og blitt kald eller hvis jeg har ømme muskler, jeg legger meg da ikke møkkete opp i vannet, men vanligvis ville det ikke falle meg inn å dusje før jeg bader.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:05   #16
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg kler av meg og bruker såpe. :Pliktoppfyllende:

Samme her. Lurer på hvorfor dette er så mye vanskeligere nå enn da vi var små? Jeg og moren min var mye i svømmehallen,og da var det ingen som dusjet med badetøy, eller gikk rett igjennom og ut i bassenget. De av oss som var litt sjenerte i badetimen på skolen ble strengt oppdratt av badevaktene som passet på som hauker så ingen slapp unna fullkroppsvask med såpe før bassenget.

Er folk flest mer sjenerte i dag?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:56   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Samme her. Lurer på hvorfor dette er så mye vanskeligere nå enn da vi var små? Jeg og moren min var mye i svømmehallen,og da var det ingen som dusjet med badetøy, eller gikk rett igjennom og ut i bassenget. De av oss som var litt sjenerte i badetimen på skolen ble strengt oppdratt av badevaktene som passet på som hauker så ingen slapp unna fullkroppsvask med såpe før bassenget.

Er folk flest mer sjenerte i dag?

Akkurat det samme har jeg tenkt.

Jeg ser virkelig ikke problemet. Hva er det som er så fryktelig med å dusje uten badedrakt? Har man komplekser for kroppen, så dekker da ikke badedrakten særlig mye likevel? Jeg er snart 46, har født tre barn, og det synes. Men de andre i dusjen er som regel ikke fotomodeller de heller.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:04   #18
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Om du ser meg med badedrakten på, så er det fordi jeg har dusjet før jeg gikk hjemmefra.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:33   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med å dusje naken foran andre kvinner (hell, jeg har da vært student og i fellesbadstu, så egentlig er jeg ikke så nøye uansett), men på babysvømmingen må man gå noen meter gjennom oppholdsrommet for å komme fra garderoben til dusjen. Da går jeg med badedrakt på. Jeg klarer fint å vaske meg der det trengs likevel. :løsningsorientert:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:34   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte forresten ikke, siden det ikke var flervalgspoll.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.