Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En trist historie, synes jeg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-08, 01:23   #21
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: En trist historie, synes jeg

Triste saker.
Paragrafrytterne støtter seg nok på at premissene for å få bli er brutt.
Der i gården er det dessverre ikke like viktig å vise menneskelige hensyn.

OM hun skulle ha løyet om sin legning for å få bli så kan jeg faktisk skjønne det, med det kvinnesynet de har i Iran. Men at hun skal straffes for å ha forelsket seg i for henne "feil" kjønn....det er forkastelig å reagere på. Og trist at vi har myndigheter som opptrer sånn.

Men skulle man tilfeldigvis drepe noen.......DA får man bli i landet. Eller sitte her og bygge opp terrorceller, som en viss mullah gjør.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:54   #22
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Hele greia er bare tragisk og pinlig...

Håper virkelig de snur i denne saken!!!

Gammel 26-03-08, 15:34   #23
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Så trist og fortvilende. Jeg tror ikke de får sendt henne ut. Jeg tror hun er i stand til å ta livet av seg før det skjer Så redd som det kommer frem at hun er, og det at hun har vært depressiv i svangerskapet bør tas på alvor før hun gjør noe med både seg selv og babyjenta. Tragisk, ble helt satt ut og lei meg nå!

Gammel 26-03-08, 19:49   #24
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men altså.... lesbisk er lesbisk. Man er ikke lesbisk og forelsker seg i en mann. Noen må ha fått seg oppholdstillatelse på feil premisser? Eller?

Ikke nødvendigvis. Jeg var ganske gammel før jeg oppdaget at jeg kan bli betatt av kvinner. Det kan sikkert være sånn den andre veien også, at man stort sett faller for personer av samme kjønn som en sjøl, men at man etter hvert opplever å bli forelsket også i personer av motsatt kjønn.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 21:59   #25
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg synes uttalelsene hans var skremmende. Fordi det er så mange kvinner som undertrykkes skal man godta at undertrykkelsen skjer? Det kan man jo overføre til andre galskaper i verden også. Hvorfor skal vi slippe inn politiske flyktninger, torturofre osv. I landene de kommer fra er det jo vanlig å ikke få si det man vil, eller å tortureres litt hvis myndighetene ikke liker deg. Og vi kan jo ikke ta imot alle heller. Nei, de får bare finne seg i at slik skal det være hos dem. -Eller er det bare undertrykkelse av kvinner vi skal godta fordi det er sånn?

Det betyr jo ikke at undertrykkelse godtas. Men man kan ikke ta i mot alle, man kan derimot jobbe for bedre forhold i hjemlandene men det gjør vel Norge også? Jeg synes saken er kjempetrist og jeg er ikke enige i denne individuelle saken, allikevel forstår jeg byråkratien bak. Man må nok dessverre være regelrytter i flyktningssaker.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:01   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du virkelig Iran er det beste landet å sende folk hjem til fordi "vi jobber med forholdene"?

265 ble henrettet ved henging i Iran i 2007 og det er bare de som er oppgitt.

Sist redigert av Sitron : 26-03-08 kl 22:08.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:07   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi beholder heller slike folk som dette:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/26/530640.html

Det er tydeligvis ikke så ille å sende en dame hjem til Iran som der har null rettigheter, helsetilbud eller respekt, men det er for farlig å sende denne typen hjem til Somalia.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:08   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi beholder heller slike folk som dette:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/26/530640.html

Det er tydeligvis ikke så ille å sende en dame hjem til Iran som der har null rettigheter, respekt, helsetilbud eller respekt, men det er for farlig å sende denne typen hjem til Somalia.

Jeg forstår det ikke.

Gammel 26-03-08, 22:10   #29
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg forstår det ikke.

Ikke jeg heller. Men sånn blir det, man får ikke laget regler som passer hver individuelle sak og man kan ikke ta individuelle hensyn eller foreta skjønnsvurdering i alle saker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 08:57   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

265 ble henrettet ved henging i Iran i 2007 og det er bare de som er oppgitt.

Ja, for ikke å snakke om de som ble henrettet ved steining... Hyggelig metode, ikke sant? Og nå skal de begynne å kaste folk utfor stup. Jepp. Trivlig land å sende kvinner som risikerer dødsstraff hjem til.

Gammel 24-05-08, 15:00   #31
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Oppdatert i 1. innlegg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 14:04   #32
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg har tenkt mykje på denne vesle familien. Eg håpar verkeleg det ordnar seg for dei no.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.