|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.
Jeg har også den blå nordlandsbunaden og er veldig glad i den. Tanten min har brodert den og mamma har montert den. Fikk den til konfirmasjonen
|
|
|
#2 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.Jeg har Vestfold bunad, rødt liv og sort stakk.
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.Jeg har kystdrakten og Sotra Bunad. Er ganske fornøyd med de og ønsker ikke meg noen andre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.
Jeg har den samme, med lysegrønn vest. Jeg fikk sølvbelte til bursdagen min, og gleder meg til å få testet det ut på 17. mai. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
WF: BNBE
Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har beltestakk fra Telemark, og ville ikke hatt noen annen. Jeg er født og oppvokst i Telemark. Moren og søsteren min har også beltestakker, men med litt annerledes broderi og bånd.
|
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.Jeg har blå nordlandsbunad og hamarøybunad, men kommer ikke inn i noen av dem. Håper å rette på det. Har selvfølgelig hodeplagg til begge, og bruker (brukte...) dem også (like selvfølgelig).
|
|
|
#8 |
|
X First Lady
Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.Jeg og eldstejenta har Lofotbunaden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
|
Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.Denne har eg. Har ikkje hovudplagget.
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Det er nesten litt synd, for jeg tror du ville ha båret bunad alldeles fortreffelig.
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.Takk Nenne, litt sånn blond budeie mener du? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har en sognebunad, ikke meg på bildet altså |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har to
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av Susse : 01-04-08 kl 15:25. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har ikke bunad men ønsker meg Rogalandsbunad (usikker på hvilken type)
|
|
|
#16 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Seriøst?? Kan sparkjøp sin drakt kalles for bunad nå??
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?
Ettersom Oslo er en by full av innflyttere så synes jeg ikke det er så rart om Oslo har en mengde innbyggere med aner fra Telemark, som er et nabofylke. I tillegg er det jo mange hytteeiere da, som gjerne synes det kvalifiserer. Jeg ville syntes det var mer opplagt at det var Dyreste Bunad Som Gjelder dersom den kom fra Finnmark eller noe slik.
Kan vi ikke si at bunadene fra Spar Kjøp er en folkedrakttradisjon dersom "alle" barn har brukt disse på 17. mai siden 70-tallet? Tradisjonen er ikke gammel, men nye tradisjoner kommer jo til. Jeg synes ikke det er så ille jeg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jeg også!
|
|
|
#20 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Registrerer at det er mange nordlendinger her. |
|
|
|
![]() |
|
|