Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Festdrakt/bunad til barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-08, 10:51   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festdrakt/bunad til barn

Lillebror har en bunad fra obs (de selger de forøvrig her ennå)
Storebror har drakt fra By-Torinn - den synes jeg er kjempefin

Gammel 31-03-08, 10:55   #22
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Bauche: Hvilken drakt selger de på Obs der? Den med bredt belte i livet, og lillaaktig vest?

Gammel 31-03-08, 11:05   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Bauche: Hvilken drakt selger de på Obs der? Den med bredt belte i livet, og lillaaktig vest?

Nei, det har jeg aldri sett at de har solgt der (men nå har jeg ikke vært særlig opptatt av festdrakter for barn før de siste årene da)- de selger disse:

Gammel 31-03-08, 11:07   #24
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Nei, den er det ikke.

Den jeg snakker om ligger det bilde av her. Synes den er kjempefin.

Gammel 31-03-08, 11:19   #25
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her har han Sotrabunad. Har flere størrelser opp til han er 3 år ca, da skal han over på kystdrakt etter onkelen.

Får jeg en jente så blir det Hardangerbunad opp til 5 år og så kystdrakt opp til komfirmasjonen.

Jeg er oppvokst med bunad i alle størrelser og kommer til å videreføre det til mine barn.

Kanskje det blir Os bunad eller Bergens bunad etter hvert om de ønsker det siden mannen slekter der.

Jeg missliker wannabe bunader og Barnebunader som egentlig har kneskjørt skal ha kneskjørt.

Bilder kommer senere om jeg finner.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 11:28   #26
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Eldstejenta har hatt øst telemarksbunad noen år. Nå skal mellomste få overta den hvis jeg finner noen som kan ta den inn og opp.

Mellomste har tidligere hatt en festdrakt fra cubus som jeg syns var fin. Ellers har de brukt vanlig penklær, det fungerer fint det og.

Gammel 31-03-08, 11:30   #27
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Jo da. Penklær fungerer. Men Storemor ble oppriktig lei seg da jeg sa det kanskje ikke ble festdrakt på henne i år, så det er derfor jeg leter lettere desperat etter en fin en nå.

Gammel 31-03-08, 11:31   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Nei, den er det ikke.

Ja, den der er fin ja! - Tanteungen min hadde den i fjor

Gammel 31-03-08, 11:32   #29
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ariel: Har du sjekket på Sparkjøp? Der tror jeg de har festdrakter som går litt opp i størrelser.

Gammel 31-03-08, 11:35   #30
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Adrienne: De er ikke fine lenger de heller.

Gammel 31-03-08, 11:47   #31
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Moren min har sydd jubileumsdrakten til min eldste på tre. Det er mange legg i denne, så den holder nok ihvertfall til lillebror blir tre og kan overta. Da får moren min sy en til...

Gammel 31-03-08, 11:48   #32
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

De er kjempefine, men litt for dyre for meg.

Gammel 31-03-08, 11:49   #33
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes Exit sin nye variant som er kremhvit og sort var veldig fin.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 11:50   #34
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Exit har generelt mye fint, men de går jo ikke opp til str 140.

Gammel 31-03-08, 13:22   #35
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For all del. De må gjerne like fotball, bare ikke i nærheten av meg.

Back to topic.
Var denne fin forresten?

Den synes jeg ble glorete.

Nei, den er det ikke.

Den har jeg til mine barn, er den gått ut den altså. Jeg skal jammen ta meg en tur innom etterpå jeg og se om den fortsatt finnes. Jeg skulle hatt str. 10 år til storesøster. Skal du ha en hvis jeg finner noen rester?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 13:30   #36
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Moren min har sydd jubileumsdrakten til min eldste på tre. Det er mange legg i denne, så den holder nok ihvertfall til lillebror blir tre og kan overta. Da får moren min sy en til...

Den var bare helt nydelig Lizzie!

Gammel 31-03-08, 15:18   #37
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den har jeg til mine barn, er den gått ut den altså. Jeg skal jammen ta meg en tur innom etterpå jeg og se om den fortsatt finnes. Jeg skulle hatt str. 10 år til storesøster. Skal du ha en hvis jeg finner noen rester?

Nå har jeg sjekket to steder, men det var dessverre helt utsolgt. Noen guttebunader igjen og masse til jente i stor. 2 år og str. 16 år. Ingen i mellom.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 17:07   #38
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Mazungen har Bynesdrakten, men det blir vel siste året i år. Det er ikke akkurat en kjent drakt, og barnedrakten er strikket.

Vi har en trønderbunad i barnestørrelse vi har fått låne. Dessverre har bunaden jeg brukte som liten "gått tapt" men det er masse bunader og stakker hos søsteren min så Mazungen er nok berget til konfirmasjonsalder.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 17:41   #39
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde festdrakt fra Obs det første året. I fjor fikk han nordlandsbunad. Jeg syns egentlig han er for liten til ekte bunad, men den er jo veldig fin og vi fikk den jo så da er det jo greit.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 18:01   #40
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Jenta mi bruker de bunadene som søsknene mine og jeg brukte når vi vår små.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.