|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
*_*
|
Sv: Passende takk for arveklær?Signerer de som sier at det ikke er nødvendig å gi noe tilbake her. Vi har også vært så heldige og arvet masse tøy. Har etterhvert fått gitt noe videre også. Synes det er skikkelig deilig å kunne gi bort tøy, jeg. Det gir meg god samvittighet med tanke på gjenbruk, pluss at vi dermed slipper å ha boden full av barneklær til en eventuell nestemann (som hadde blitt alternativet her i gården).
|
|
|
|
#22 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Passende takk for arveklær?Menatte hvis man likevel må bruke en masse penger som takk for klærne, kunne man kanskje brukt de pengene på nytt tøy istedet? Jeg tar ikke imot noe som takk for arveklær. Et tusen takk holder i massevis.
|
|
|
#23 |
|
*_*
|
Sv: Passende takk for arveklær?
Man får vel ikke så mye tøy for verdien av en flaske vin? Dessuten bidrar jo gjenbruk til nedsatt forbruk.
|
|
|
|
#24 |
|
Unik
|
Sv: Passende takk for arveklær?Fått ein god del kle til gutten min, frå kusina mi.
|
|
|
#26 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg har både fått og gitt bort tøy, og ikke tenkt at jeg skulle gi eller få noe.
|
|
|
#27 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passende takk for arveklær?Hvis det er sånn at du får mye fint, og synes det er for galt å ikke gi noe tilbake, ville jeg heller forelsått å kjøpe billig for kassepris/posepris. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Originala
|
Det er ikke som en "betaling", men som en takk. Jeg synes det blir noe annet. For meg føles det godt å få vist at jeg setter pris på alle de klærne vi har fått. En middag (på en restaurant som ikke er dyr) og en halv flaske vin er ikke all verden sammenlignet med det jeg har fått. Dessuten fikk jeg et hyggelig måltid sammen med venninna mi som bonus. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg gir bort det meste av brukbare klær etter mine to jenter, og mottakers takknemlighet og oppriktig glede er mer enn nok takk for meg. Jeg vet at klærne er ønsket og blir brukt. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes det er så dumt at det alltid skal forventes noe i retur. Et takk er på en måte ikke godt nok lenger.
|
|
|
#31 |
|
ctrl+z
|
|
|
|
#32 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passende takk for arveklær?Vi har arvet masse klær til både eldste og minste, og gir litt forskjelligt. F.eks en film til barna, flaske vin til den voksne, leker som vi vet er populære hos barn-giveren, litt forskjelligt. Til venninnent til eldste ga vi en veldig pen topp, som hun ble veldig glad for å få. Vi arver klær videre, men forventer ikke å få noe igjen for det, det er vel kanskje at jeg liker å gi bort ting.
|
|
|
#33 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg har gitt bort mengder av klær til venninner og slektningers barn og forventer ikke noe tilbake.
|
![]() |
|
|