Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overført til feil konto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-08, 21:52   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overført til feil konto

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det skjer ikke i alle nettbanker.

Men var ikke dette hele poenget med nytt system etter den tabben som er linket til lenger oppe?

Gammel 03-04-08, 21:54   #22
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobb-nettbanken (DnB) kommer med navn på mottaker av seg selv, mens i privatnettbanken min (Sparebanken Vest) må man legge inn ukjente selv. Og begge steder har man register over tidligere brukte kontonummere.

Gammel 03-04-08, 21:55   #23
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Navnet på mottaker skal komme opp i nettbanken, så om du blingser dobbelt er det din egen feil.

Ikke i min bank.

Gammel 03-04-08, 21:56   #24
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får ikke opp eieren av kontoen automatisk. Bare dersom jeg har betalt inn regninger til den kontoen før. Dvs. jeg lurer på om noen mer "offentlige" kontoeiere kommer opp automatisk, mens privatpersoner ikke kommer opp.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 21:56   #25
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men var ikke dette hele poenget med nytt system etter den tabben som er linket til lenger oppe?

Nei, det er ikke krav til at mottaker skal komme opp. Derimot var det flere andre endringer, som at det skal sjekkes at brukeren ikke taster inn for mange siffer (som var tilfellet i denne saken) og at man må godkjenne kontonummer og beløp i et nytt vindu etter at man har lagt inn overføringen.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 21:57   #26
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg betalte til feil konto i utlandet rett før påske. Fikk pengene tilbake igjen, fra firmaet faktisk. Jeg visste ikke om det en gang, før pengene kom tilbake inn på konto. Trodde det var riktig mottaker, men så viste det seg at IBAN-nummeret jeg fikk oppgitt, var noe hun bare fant på hjemmesiden til banken, og SWIFT-koden var til en heelt annen bank.

Gammel 03-04-08, 21:58   #27
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sorry, jeg tok feil. Jeg mikset vist betale med kredittkort på nett!

Gammel 03-04-08, 22:03   #28
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Navnet på mottaker skal komme opp i nettbanken, så om du blingser dobbelt er det din egen feil.

Dette gjelder vel bare bedrifter?

Jeg overførte penger til ei her inne for litt siden, og navnet hennes (eller noen andre sitt for den sakens skyld) kom ikke opp etter at jeg hadde tastet kontonummeret.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 22:03   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

EDB Fellesdatas bankløsning har ikke noe visning av navn i sine nettbanker. (SEB, Handelsbanken + sparebanker, for å nevne noen.)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 22:30   #30
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er jeg alltid engstelig for når jeg betaler i nettbanken,at jeg skal taste feil,derfor ser jeg over kontonummeret mange ganger før jeg trykker ok.
Får aldri opp noe navn på mottaker.Håper dere får igjen pengene.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 22:35   #31
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Telefon? How very 90's.

Teoretisk sett er det nok ikke bare hans feil er jeg redd.
Kjære: Kontonummeret ditt er ******** ikke sant?
Pia: Mhmmm.. :ser videre på lost:
Kjære: :leser høyt det telefondamen sier: Var det riktig nummer?
Pia: :fraværende: Jaa. :Oi, så spennende på lost:

Men har virkelig ikke banken noe de skulle sagt? Kan kontoeier rettmessig beholde pengene samme hva? Vi overlever fint uten de pengene altså, men jeg synes det virker litt urettferdig da.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 22:39   #32
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Vi bruker forresten som oftest nettbank. Men i denne situasjonen var det greit og kjapt med telefon. (Eh.. trodde vi ihvertfall)

Gammel 03-04-08, 22:48   #33
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Teoretisk sett er det nok ikke bare hans feil er jeg redd.
Kjære: Kontonummeret ditt er ******** ikke sant?
Pia: Mhmmm.. :ser videre på lost:
Kjære: :leser høyt det telefondamen sier: Var det riktig nummer?
Pia: :fraværende: Jaa. :Oi, så spennende på lost:

Kjære: Kontonummeret ditt er 4 8 15 16 23 42 ikke sant?
Pia: Mhmmm ...

Seriøst: Man kan da ikke forvente å føre en intelligent samtale med noen mens man ser på LOST? Denne må mannen ta på sin kappe.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 22:50   #34
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Seriøst: Man kan da ikke forvente å føre en intelligent samtale med noen mens man ser på LOST? Denne må mannen ta på sin kappe.

Haha. Ja ikke sant?

Gammel 04-04-08, 00:40   #35
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Uffda.. Det var jo dumt.

Kjenner meg ikke igjen i den spennende samtalen

Gammel 04-04-08, 01:09   #36
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Good one!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 09:59   #37
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjedelig. Men mest sannsynlig vil personen som urettmessig har fått disse pengene returnere dem. Heldigvis!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:23   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For noen år siden klarte jeg å stokke om på to tall da jeg skulle betale penger til min egen konto. Jeg glemte at det gikk an å overføre penger mellom egne kontoer, så dumme meg valgte betaling. Hadde jeg valgt overføring, hadde jeg jo ikke kunnet gjøre denne tabben. Jeg ble ikke klar over feiloverføringen før jeg tilfeldigvis kastet et blikk på kontoutskriften noen måneder senere og ikke skjønte hvorfor jeg hadde betalt mange tusen kroner til en ukjent person på Lundamo. Jeg ringte banken i desperasjon og de sa at de bare kunne oppfordre kontohaver om å betale tilbake pengene. Heldigvis var det sparekontoen til en liten gutt og foreldrene var ikke en gang klar over at summen hadde kommet inn. De var heldigvis villige til å gi meg pengene tilbake. Jeg var så lettet at jeg gråt, for det var snakk om mange penger. Så det ER mulig å få pengene tilbake. Jeg hadde i alle fall prøvd, hadde jeg vært deg.

Men etter det har jeg blitt pinlig nøye når jeg betaler til ukjente kontonumre. Jeg får som regel noen andre til å dobbeltsjekke tallene for meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 12:59   #39
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er kanskje naiv, men man skal være passe skurkeaktig hvis man velger å beholde pengene når man vet at de har dukket opp på egen konto ved en feil. Damen som i fjor sommer betalte en halv million inn på feil konto var skikkelig uheldig og traff på en skurk, så det kan selvfølgelig skje, men jeg velger å tro at de fleste vil betale tilbake pengene når de blir gjort oppmerksomme på hva som har skjedd. Lykke til!

Gammel 04-04-08, 13:19   #40
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Nå har jeg vært innom banken og fått litt hjelp. Kundeservice vil jo ikke si noen ting. Banken har snakket med kontoeier, og hun virker velvillig nok. Problemet er at det er en depositumskonto så begge parter må sannsynligvis gi godkjenning. Utleier er et firma. Er det sånn at begge parter må møte opp i banken for å føre over penger fra en depositumskonto, eller holder det med underskrift? Ser ikke for meg at et utleiefirma gidder å møte opp i banken pga dette.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.