|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeHvis det ikke var rasisme, hva var det da? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ambulansepersonell slår tilbake
Uansett er det menneskelig å feile, også for ambulansesjåfører.
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeHos TV2 kan man nå høre på alle lydbåndopptakene fra denne hendelsen, og jeg må si ambulansepersonellet pynter temmelig kraftig på sin versjon. I tillegg blir jeg ganske himmelfallen over AMK som rett og slett juger for å redde seg selv på ett av de siste opptakene. Og hører selvfølgelig på legen, men ikke sykepleier.
|
|
|
#4 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeJeg oppfatter leserinnlegget er sutrete og en ansvarsfraskrivelse fra forfatteren. Jeg var ikke i Sofienbergparken den dagen, og avisene var nok veldig ensidige i dekningen av saken i ettertid, men at det ble gjort en del feilvurderinger ifht behandlingen av Ali er helt sikkert. Om disse var rasistisk motiverte kan man jo bare spekulere i, men mitt inntrykk er jo at det at han er mørkhudet hadde noe med det å gjøre.
|
|
|
#5 |
|
Multitaskingmaniac
|
Det er jo ganske drøyt. Ambulansefolket er utrolig nedlatende når de snakker med sentralen. Rasisme eller ei, man skal da respektere andre mennesker!
|
|
|
#6 |
|
seru
|
|
|
|
|
#7 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ambulansepersonell slår tilbake
|
|
|
#8 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skrev om tankene mine her:
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Multitaskingmaniac
|
|
|
|
#10 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeSelvsagt er man ikke fornøyde før det blir ryddet opp.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Multitaskingmaniac
|
Signerer
|
|
|
#12 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeJeg er treg og hørt epå loggen nå.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Jo, det gjorde han. Han sier jo selv at mannen er blek, har slått hodet osv.
|
|
|
#14 |
|
Administrator
|
Jupp. Fra TV2.no:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeNå har jo Helsetilsynet som har gått inn i saken sagt at det dreide seg om rasisme, så da blir det jo det man må forholde seg til.
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeEnig med Esme.
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er helsepersonell selv og vet veldig godt hvor vanskelig det kan være å være profesjonell. Og jeg har heller ikke sagt hva jeg synes er en passende reaksjon.
|
|
|
#19 |
|
Administrator
|
Det handler ikke om å være supermenneske, det handler om å ta ansvar. Vise at en har forstått at en har opptrådt klanderverdig. I denne saken så har de, i mine øyne, vist det motsatte. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Næmmen hallo da menneske! Dette er jo ikke hvilke som helst privatpersoner. Det er privatpersonene de kalte stygge navn, skjelte ut når de var i en ekstrem sårbar posisjon og etterlot hardt skadet. At det har gått så bra som det har er ikke fordi Ali ikke var hardt skadet, men fordi han har vært ekstrem heldig. Det kunne gått mye verre og en familie kunne mistet en far. Selvfølgelig tar man det til retten. Det er jo ikke snakk om at de sender torpedoer etter dem eller, men går den formelle, korrekte veien.
Tuller du!?
|
![]() |
| Emneord |
| ambulansearbeider, lydopptak, sofienbergparken |
|
|