|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva regner du som et sentralt sted å bo? | |||
Nærhet til Oslo |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 14,77% |
At det er nærme en by |
31 | 35,23% |
At stedet selv har bystatus |
14 | 15,91% |
Butikk, lege, skole og jobb er i nærheten |
40 | 45,45% |
God offentlig kommunikasjon til alle offentlige tilbud og fasiliteter |
41 | 46,59% |
Stor befolkningstetthet, uavhengig av offentlige tilbud |
2 | 2,27% |
Stor befolkningstetthet, med mange offentlige tilbud |
28 | 31,82% |
Oslo |
13 | 14,77% |
Annet - spesifiser i tråden |
4 | 4,55% |
Dustepoll |
3 | 3,41% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Nærhet til by. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
*_*
|
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?
Jeg oppfattet poenget ditt som at Drammen er mer sentralt fordi det er større enn Tønsberg og ligger nærmere Oslo, og det er jeg ikke enig i. Det er fordi jeg ikke synes størrelsen på byen, eller hvor nærme den måtte være hovedstaden, har noe å si på hvor sentralt det føles (for meg). At Drammen er større er det ingen tvil om, men to steder kan jo regnes som like sentrale sett for seg, selv om det er forskjell på størrelsen. Derfor denne pollen: Hva skal til for at du regner et sted som sentralt? Ikke hva som skal til for at du regner et sted som stort. Eller som by.
![]() |
![]() |
#23 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Begriper ikke hva dere tenker på dere som har stemt at stedet selv må ha bystatus.
![]() |
#24 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Gangavstand hjem når man har vært på byen.
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Om det er sentralt eller ikke handler i hvert fall ikke om avstanden til Oslo.
![]() |
#26 |
Originala
|
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?For noen år siden ville jeg svart gangavstand til bykjernen (og da naturligvis også nærhet til butikk, lege, off.kontorer mv.) samt god offentlig kommunikasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Oslo. Og da spesifiserer jeg slik: Gangavstand til bykjernen regner jeg som sentralt. Alt innenfor Ring 3 som sentralt nok. Alle steder hvor det tar meg lengre tid å komme til Oslo enn en halvtime er ikke sentrale nok. :enkel:
![]() |
#31 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hva regner du som sentralt?
Og dette bekrefter fordommen som enkelte har om at folk fra Oslo ikke har peiling på hva som er nord for Sinsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinnoff: Hva regner du som sentralt?For meg er sentralt et begrep som ikke kan stå alene. Sentralt må stå i forhold til noe annet; være seg småby, storby, kjøpesenter eller hva man måtte verdsette. Jeg bor sentralt i forhold til byen i kommunen jeg bor i, men usentralt i forhold til for eksempel Bergen. For ikke å si New York. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Jeg haket av på denne "God offentlig kommunikasjon til alle offentlige tilbud og fasiliteter" i tillegg til to andre, og ser at jeg sånn sett bor usentralt.
![]() |
#35 |
Javel
|
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Jeg synes jeg bor kjempesentralt, selv om jeg bor "på landet". Her er det 7min til flyplassen, 12min til Stavanger, 7 min til "vårt" sentrum, 2min til sjøen, 10min å gå til skolen, 3 min å gå til nærmeste matbutikk og det er heller ikke mer enn 10 min å kjøre til Forus eller 15min til Sandnes. I tillegg bor vi ganske landlig, det er flere gårder rundt her og vi har kort vei å gå til turområde, og strand. Så mer sentralt kunne det nesten ikke blitt (iallefall det som jeg regner som sentralt).
![]() |
#36 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?
Selvsagt. Gangavstand hjem når man har vært på byen i New York, da bor man sentralt.
![]() |
#37 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Butikk, lege, skole og jobb er i nærheten God offentlig kommunikasjon til alle offentlige tilbud og fasiliteter
![]() |
#39 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Generelt synes jeg man bor sentralt når man kan gå eller sykle til sentrum og alle de tilbud man trenger. Det gjelder både på landet og i byen. Må man kjøre i mer enn fem minutter med bil eller 10-15 minutter med offentlig transport for å komme seg til sentrum, er det ikke sentralt lenger.
![]() |
#40 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Spinoff: Hva regner du som sentralt?Moskva!
![]() |
|
|