Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinoff: Handler dere på Fretex?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Handler du på Fretex?
Nei, og jeg gir dem ikke varer 4 5,13%
Nei, men jeg gir dem varer 17 21,79%
Nei, men jeg handler brukt andre steder 7 8,97%
Ja, ofte, og jeg gir dem varer 10 12,82%
Ja, en sjelden gang, og jeg gir dem varer 34 43,59%
Ja, men jeg gir dem ikke varer 5 6,41%
Jeg støtter ikke Frelsesarmeen av prinsipp 1 1,28%
Dustepåll 0 0%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-08, 09:44   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?

Vi har ikke freetex, men en tilsvarende butikk. Vi er innom der kanskje annenhver mnd. Noen ganger er det bare skrot der, andre ganger kan man gjøre et kupp. Dessverre er de ikke noe flinke til å rullere klærne, en del ting i grelle 80-tallsfarger har hengt der i årevis. Men de har alltid masse regntøy f.eks, 20 kr per del, og bunadskjorter har jeg kjøpt der flere ganger, de koster 20-30 kr. Ubrukte pensko finner man også ofte, til 25 kr.

To ganger i året er det stort bruktsalg her, da finner man billige ski, akebrett, skisko, festdrakter, penklær, vogner og masse vanlige klær. Veldig greit å hamstre litt skiftetøy til barnehagebruk, man kan få mye for en hundrelapp. Jeg plukker ofte med en utedress og en par vintersko som kan ligge i barnehagen, vi har sjelden hatt behov for det, men man vet jo aldri. Ved enden av sesongen gir jeg det til barnehagen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 10:08   #2
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det er liten vits i at folk gir brukte ting til Fretex om ingen eller et lite fåtall handler der. Da kunne man like gjerne kasta ting direkte i bosset.

Jeg synes ikke det er så rart at det ikke er samme gruppen som leverer og kjøper på Fretex. Her i byen har vi forresten en "kul" Fretex butikk. Men varene går til andre ting en direkte gjensalg (som Glitter poengeterte tidligere i tråden.) Selv handler jeg ikke brukt på Fretex, men på nett (spesielt Finn). Jeg handler generelt lite på butikker.

Gammel 14-04-08, 09:18   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Fretex er en av mine yndlingsbutikker. Mange Fretex-butikker er helt jalla, men den vi har her i Sandnes er ganske ny og SVÆR og flott. De har enormt med klær, møbler, leker, blader, bøker og servise og lignende, og jeg har handlet ganske mye der. Man finner veldig mye flott om man bare tar seg tid til å lete blandt alle koneklærne, og noen av kuppene jeg har gjort der har bla. vært en svær rosa Barbie-bil til vesla (50,- kroner) og en haug med pene Norgesglass til 5,- kroner stykket.

Gammel 14-04-08, 11:30   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gir varer til fretex, og handler der en sjelden gang. Mannen drar relativt ofte innom for å se etter LP-plater. Det virker som fretex her i byen er rimelig populær, de kule tingene har alltid gule "solgt"-lapper på seg.

Gammel 14-04-08, 12:36   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Bøker, møbler og klær. Fiiineste sofaen min!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 12:49   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Stemte at jeg handler på Fretex, men at jeg ikke gir klær.
Det er rett og slett fordi vi ikke har Fretex her - men ser jeg en Fretexbutikk når jeg er på ferie, f.eks, må jeg innom og kikke.
Nå sist fant jeg en nydelig svart velourblazer til bare 40 kroner.
Men hadde vi hatt Fretex i nærheten, hadde jeg gitt også!

Gammel 14-04-08, 13:37   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke Fretex her, og jeg handler sjelden brukt. Den eneste bruktbutikken vi har her lukter kjeller og mugg, og er så støvete og skitten at jeg aldri ville kjøpt noe der. Det hadde jeg nok uansett aldri brukt.

Jeg kaster sjelden brukelige ting (jeg lagrer dem heller hjemme i bodene våre ), men når noe er modent for søpla så kaster jeg det enten i gjenvinningscontainer eller leverer det på fyllinga hvor det sorteres etter innhold.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 13:52   #8
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg handler ikke på Fretex. Jeg gir til dem av og til. Jeg tenker som så at jeg gir ikke til Fretex for at merke-mødrene på FP skal finne seg et rimelig kupp, men at de som ikke har anledning til å gå i butikken og kjøpe klær til barna sine enten kan få eller få kjøpe godt brukbare klær rimelig.

Så kan det hende at noen syns jeg med det er fordomsfull fordi jeg anser det å handle på Fretex som en "fattigmanns-greie".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 13:59   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg gir til dem av og til. Jeg tenker som så at jeg gir ikke til Fretex for at merke-mødrene på FP skal finne seg et rimelig kupp, men at de som ikke har anledning til å gå i butikken og kjøpe klær til barna sine enten kan få eller få kjøpe godt brukbare klær rimelig.

Det var da en underlig holdning. Hvis man har råd til nye klær så skal man støtte overforbruket og drite i miljøet liksom?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 14:13   #10
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, jeg handler ikke på Fretex. Jeg gir til dem av og til. Jeg tenker som så at jeg gir ikke til Fretex for at merke-mødrene på FP skal finne seg et rimelig kupp, men at de som ikke har anledning til å gå i butikken og kjøpe klær til barna sine enten kan få eller få kjøpe godt brukbare klær rimelig.

Så kan det hende at noen syns jeg med det er fordomsfull fordi jeg anser det å handle på Fretex som en "fattigmanns-greie".

Jeg synes du er fordomsfull.

Gammel 14-04-08, 14:55   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Syns du er en smule fordomsfull ja.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 16:03   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, her var det fordommer i alle retninger.
For det første var det en tråd om merker her for litt siden, og ut fra den syntes jeg ikke akkurat at det er så veldig mange "merke-mødre" her inne.
Og skal jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg finner mye fint på Fretex til en billig penge?
Til opplysning, jeg ser ikke på merker, hverken på Fretex eller andre steder.
Derimot synes jeg det er en fin tanke med gjenbruk, selv blant de mer bemidlede av oss - selv har jeg ikke allverdens god råd jeg heller, men det er en annen sak og egentlig ikke relevant.
Eller kanskje jeg skulle slutte å handle på Fretex så jeg ikke "stjeler" fra de stakkars barna med fattige mødre?

Gammel 14-04-08, 14:31   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi handler noe på Fretex. Sportsutstyr til barn, bukser til mannen min og ymse annet om man skulle finne noe. Vilket jeg sjelden gjør - jeg synes ikke Fretex her i byen er spesielt bra.

Vi gir også til Fretex ja.

Gammel 14-04-08, 14:32   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så klør jeg meg litt i hodet over bina.

Gammel 14-04-08, 15:02   #15
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg skulle ønske jeg var flinkere der... :skrape:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 17:32   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bina: HÆ? Dette handler da like mye om miljø som det å ha "dårlig råd"?! Nå har jeg aldri ...

Gammel 14-04-08, 20:28   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg handler aldri på Fretex, men jeg gir gjerne klær til dem. Jeg foretrekker å handle få, dyre plagg med godt snitt, som jeg gjerne bruker til det er utslitt. Vi arver gjerne klær og gir også klær videre. Dessuten går jeg gjerne på loppemarked. Aller helst sammen med pappaen min, som elsker å tråle loppemarkeder på jakt etter bokperler.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 20:30   #18
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er stadig innom, men det er sjelden jeg finner noe til meg selv som passer. Det hender at jeg kjøper klær til barna.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.