|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Handler du på Fretex? | |||
Nei, og jeg gir dem ikke varer |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 5,13% |
Nei, men jeg gir dem varer |
17 | 21,79% |
Nei, men jeg handler brukt andre steder |
7 | 8,97% |
Ja, ofte, og jeg gir dem varer |
10 | 12,82% |
Ja, en sjelden gang, og jeg gir dem varer |
34 | 43,59% |
Ja, men jeg gir dem ikke varer |
5 | 6,41% |
Jeg støtter ikke Frelsesarmeen av prinsipp |
1 | 1,28% |
Dustepåll |
0 | 0% |
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Vi har ikke freetex, men en tilsvarende butikk. Vi er innom der kanskje annenhver mnd. Noen ganger er det bare skrot der, andre ganger kan man gjøre et kupp. Dessverre er de ikke noe flinke til å rullere klærne, en del ting i grelle 80-tallsfarger har hengt der i årevis. Men de har alltid masse regntøy f.eks, 20 kr per del, og bunadskjorter har jeg kjøpt der flere ganger, de koster 20-30 kr. Ubrukte pensko finner man også ofte, til 25 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?
Jeg synes ikke det er så rart at det ikke er samme gruppen som leverer og kjøper på Fretex. Her i byen har vi forresten en "kul" Fretex butikk. Men varene går til andre ting en direkte gjensalg (som Glitter poengeterte tidligere i tråden.) Selv handler jeg ikke brukt på Fretex, men på nett (spesielt Finn). Jeg handler generelt lite på butikker.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Ja, Fretex er en av mine yndlingsbutikker. Mange Fretex-butikker er helt jalla, men den vi har her i Sandnes er ganske ny og SVÆR og flott. De har enormt med klær, møbler, leker, blader, bøker og servise og lignende, og jeg har handlet ganske mye der. Man finner veldig mye flott om man bare tar seg tid til å lete blandt alle koneklærne, og noen av kuppene jeg har gjort der har bla. vært en svær rosa Barbie-bil til vesla (50,- kroner) og en haug med pene Norgesglass til 5,- kroner stykket.
![]() |
#4 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Jeg gir varer til fretex, og handler der en sjelden gang. Mannen drar relativt ofte innom for å se etter LP-plater. Det virker som fretex her i byen er rimelig populær, de kule tingene har alltid gule "solgt"-lapper på seg.
![]() |
#6 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Stemte at jeg handler på Fretex, men at jeg ikke gir klær.
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Vi har ikke Fretex her, og jeg handler sjelden brukt. Den eneste bruktbutikken vi har her lukter kjeller og mugg, og er så støvete og skitten at jeg aldri ville kjøpt noe der. Det hadde jeg nok uansett aldri brukt.
![]() |
#8 |
Ustabil
|
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Nei, jeg handler ikke på Fretex. Jeg gir til dem av og til. Jeg tenker som så at jeg gir ikke til Fretex for at merke-mødrene på FP skal finne seg et rimelig kupp, men at de som ikke har anledning til å gå i butikken og kjøpe klær til barna sine enten kan få eller få kjøpe godt brukbare klær rimelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Det var da en underlig holdning. Hvis man har råd til nye klær så skal man støtte overforbruket og drite i miljøet liksom?
![]() |
#10 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Jeg synes du er fordomsfull.
![]() |
#11 |
Tittel og tittel....
|
Syns du er en smule fordomsfull ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja, her var det fordommer i alle retninger.
![]() |
![]() |
#13 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Vi handler noe på Fretex. Sportsutstyr til barn, bukser til mannen min og ymse annet om man skulle finne noe. Vilket jeg sjelden gjør - jeg synes ikke Fretex her i byen er spesielt bra.
![]() |
#15 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Jeg skulle ønske jeg var flinkere der... :skrape:
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Bina: HÆ? Dette handler da like mye om miljø som det å ha "dårlig råd"?! Nå har jeg aldri ...
![]() |
#17 |
villende
|
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Nei, jeg handler aldri på Fretex, men jeg gir gjerne klær til dem. Jeg foretrekker å handle få, dyre plagg med godt snitt, som jeg gjerne bruker til det er utslitt. Vi arver gjerne klær og gir også klær videre. Dessuten går jeg gjerne på loppemarked. Aller helst sammen med pappaen min, som elsker å tråle loppemarkeder på jakt etter bokperler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
både her og der
|
![]() Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?Jeg er stadig innom, men det er sjelden jeg finner noe til meg selv som passer. Det hender at jeg kjøper klær til barna.
![]() |
|
|