Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det for mye fjasing her inne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det for mye fjasing her inne?
Ja! Røykehjørnegjengmentalitet - det grenser ofte til mobbing 8 5,00%
Ja det er for mye fjasing, det har en negativ effekt på diskusjonsnivet og miljøet her inne 13 8,13%
Nåja, litt fjasing er greit. Men vi bør være forsiktige så det ikke bikker over i noen negativt 51 31,88%
Fjasing er greit nok, men vi kunne godt prøve å holde det inne på skravleforumet 17 10,63%
Nei, det er endel av stemningen og livet her inne, det! Liker fjasingen godt! 64 40,00%
Dustepåll 7 4,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 12:29   #21
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det for mye fjasing her inne?

Med tanke på hvor mange seriøse og morsome tråder, og svar , som blir lagt ut her daglig, er det forbausende lite fjasing.

Gammel 16-04-08, 12:31   #22
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Siden du har vært medlem i, tja, noen dager, hvor mange av trådene legger du til grunnlag for denne refleksjonen?

Tja, det har vært skrevet i ca. 200 ulike tråder bare de siste 24 timene. Hvor mange tråder må man lese før man har et godt nok refleksjonsgrunnlag?

Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:32   #23
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Noe så uhorvelig kjedelig.
Da ville det ikke være FP slik jeg er glad i FP.

Nei, det er ikke det samme å starte en tråd utelukkende for å fjase. Da går man jo glipp av alle fjaseverdige øyeblikk som finner sted når man minst venter det i en helt vanlig tråd. Eller tenker man seg at moddene skal skille ut alle fjasevendinger i separate tråder som legges i skravleforumet?

Gammel 16-04-08, 12:35   #24
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hva er fjas i denne sammenhengen?

Å skrive både alvorlige, sinte og saklige innlegg med humor? Å spore av tråden med litt internhumor? Å kamuflere kritikk for å pirke på noen uten å kunne tas for det?

Hvem skal bestemme hvor grensene går?

Jeg synes FP er et interessant forum, og at enkelte medlemmer er til tider strålende flinke til stilskarpe humørfylte kommentarer. Noen ganger sklir kanskje det over i internhumor som kan virke ekskluderende, men det er ikke regelen og ikke et problem synes jeg.

Enkelte ganger liker jeg ikke tonen i et innlegg eller en tråd, og da burde jeg si fra der og da. Å si noe generelt om hva slags fjasing som er lov blir for meg umulig og lite konstruktivt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:35   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei, det er ikke det samme å starte en tråd utelukkende for å fjase. Da går man jo glipp av alle fjaseverdige øyeblikk som finner sted når man minst venter det i en helt vanlig tråd. Eller tenker man seg at moddene skal skille ut alle fjasevendinger i separate tråder som legges i skravleforumet.

FP-fjasing er jo oftest refleksjoner rundt et tema vi diskuterer sagt med en humoristisk tone. Jeg tror ikke det er noen som planlegger å fjase for så å lete opp en tråd de kan gjøre det i. Hvis alt utenomsnakk skal legges til skravleforumet så blir forumet livløst og kjedelig. Jeg håper virkelig ikke det er utgangen på siste dagers diskusjoner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:40   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis alt utenomsnakk skal legges til skravleforumet så blir forumet livløst og kjedelig. Jeg håper virkelig ikke det er utgangen på siste dagers diskusjoner.

Nei. Aldri i livet. Det blir en del bitchslapping her om kule kommentarer skal bli forbudt pga medelmafian ikke klarer å følge med. :krigsmodus:

Gammel 16-04-08, 12:40   #27
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Alt til sin tid, vil jeg si.
Kanskje vi kan lage ett skravletråd sånn at hvis man (feks meg) er veldig sugen på å fjase for å fjase har en plass å fjase på uten å "ødellege" noen andre tråder.

Gammel 16-04-08, 12:41   #28
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei. Aldri i livet. Det blir en del bitchslapping her om kule kommentarer skal bli forbudt pga medelmafian ikke klarer å følge med. :krigsmodus:

Medelmafian.

Gammel 16-04-08, 12:41   #29
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror ikke det er noen som planlegger å fjase for så å lete opp en tråd de kan gjøre det i.

Nei, de planlegger å fjase og starter så opp tråden selv.

Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:42   #30
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Noe så uhorvelig kjedelig.
Da ville det ikke være FP slik jeg er glad i FP.

Neivel

Gammel 16-04-08, 12:43   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg har avgitt en stemme, men er ikke sikker på om vi legger det samme i selve begrepet. Det finnes egnede fjasetråder, som f.eks. skravletråder og tråder med et litt humoristisk utgangspunkt. Tråder som er lette å avspore, hvor det ikke diskuteres noe alvorlig eller seriøst. I diskusjoner, derimot, synes jeg at fjasingen kan holdes på det minimale.

Esmes piggdekktråd er tråder jeg sjelden viser trynet mitt i, mest fordi jeg anser tema og svarene i tråden som überkjedelige. Tråden blir ikke mer kjedelig av ørten "signerer" eller "piggfritt", den var dessverre dødsdømt helt fra begynnelsen av.

Så konklusjonen er at det til tider er mye fjasing, også i de seriøse og interessante diskusjonene. Jeg er langt i fra gravalvorlig eller humorløs, men jeg mener det er en tid og et sted for alt, også fjasing.

Gammel 16-04-08, 12:44   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vi ruster til kamp altså? Roe seg kanskje?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:45   #33
Frantzen
Passiv

Standard

Den fjasingen jeg absolutt IKKE liker er den som oppstår i form av latterliggjøring av andre (enten fordi de ikke oppfører seg/skriver kotymt (kan man si det?) eller fordi de sier fra og prøver å spore tråder tilbake tema).

Den fjasingen jeg kan bli lei av er den som fortsetter side opp og side ned (gjerne mellom noen få medlemmer) i en diskusjon jeg prøver å følge med i.

Ellers syns jeg fjasing er både morsomt og underholdende (og er vel ikke helt fri fra å ha deltatt i denslags heller).

Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:51   #34
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vil aller først få si at jeg trives på FP. Liker gjennomsnittstonen godt.Tror heller ikke det er noen som har imot fjasing. Fjas så mye dere vil, men gå ikke til personangrep på noen.

Gammel 16-04-08, 12:57   #35
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Esme sa "mafia".

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 13:16   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Fjasing er greit nok, men vi kunne godt prøve å holde det inne på skravleforumet

Og kalle det Fjaseforumet!

Jeg synes det er passelig deilig mye fjas her. Bare man styrer unna fjasing i krise og sorg og sånn.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 13:20   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Tja, det har vært skrevet i ca. 200 ulike tråder bare de siste 24 timene. Hvor mange tråder må man lese før man har et godt nok refleksjonsgrunnlag?

Veldig, veldig mange. Iom at det er uhorvelig mange ulike tråder, så syns jeg at man må ha et bredt grunnlag innen hvert underforum, får å kunne ha et godt nok refleksjonsgrunnlag.

Om 50 av de 200 trådene er innenfor jåleforumet osv, vil det jo være mange, mange som ikke er tatt med. Ergo syns jeg at man minst må få med seg 15-20 tråder innen alle kategoriene her på FP for å få et noenlunde greit statistisk grunnlag for om "alle" trådene fjases bort eller ikke.

Gammel 16-04-08, 13:21   #38
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns forresten at tvangsfjasing generelt er usigelig kjedelig.

Gammel 16-04-08, 13:25   #39
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sitat:

Nei, det er endel av stemningen og livet her inne, det! Liker fjasingen godt!

Gammel 16-04-08, 13:27   #40
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er tvangsfjasing?

Emneord
fjas

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.