Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Homofili - når (alder) er det naturlig å oppdage det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 20:52   #21
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Homofili - når (alder) er det naturlig å oppdage det?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg vet i alle fall at jeg begynte å synes at gutter var søte når jeg gikk 1.klasse.

Eg syntes både gutar og jenter var søte og fascinerande i 1. klasse, eg. Men kulturen og oppdragelsen min tilsa at når ein syntes ein gut var søt så var ein forelska, men når ein syntes ei jente var søt så var ein misunneleg eller nysgjerrig.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 20:55   #22
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Men jeg har undret meg. Kan man forelske seg i et menneske, uavhengig av kjønn? Hvis man ikke vet hvilket kjønn dette mennesket er, men bare føler en enorm tiltrekning på grunn av hva dette mennesket er og fremstår som.

Ja, det kan man! Men man vet jo som regel hvilket kjønn det, men av og til spiller det ingen rolle.

Gammel 31-10-08, 21:47   #23
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror man blir forelsket i mennesker. Gutt eller jenter. Tror ikke egentlig det er kjønnet som bestemmer hvem man blir forelsket i.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 21:53   #24
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg tror man blir forelsket i mennesker. Gutt eller jenter. Tror ikke egentlig det er kjønnet som bestemmer hvem man blir forelsket i.

Jo, for enkelte betyr faktisk kjønnet noe. For all del, jeg tviler ikke på at folk er bifile, men derifra til å si at ingen er homofile eller hetrofile er det et ganske stort hopp.

Gammel 31-10-08, 21:59   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det varierer veldig. Noen venner har skjønnt det veldig tidlig, og troskyldig spurt moren hvorfor de som var gutt var forelsket i "per", andre har vært voksne, og ikke forstått det før. Men de var da heller ikke interessert i jenter, og var tidligere mer aseksuelle.

Mazungen ville sjokkert meg stort om hun var homofil, hun har hatt gutter hun er ekstremt opptatt av, og når en bestevenninne snakket om at de var kjærester da fikk hun sjokk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 22:17   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så på meg selv som 100% heterofil frem til jeg var rundt 17-18. Det gjør jeg ikke lenger. Ca 50/50 her.

:kommer ut av skapet:

Og der så jeg at jeg omtrent har kopiert Alfas innlegg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 22:19   #27
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg så på meg selv som 100% heterofil frem til jeg var rundt 17-18. Det gjør jeg ikke lenger. Ca 50/50 her.

:kommer ut av skapet:

Og der så jeg at jeg omtrent har kopiert Alfas innlegg.

Nokre prosent skilnad, men elles ja...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 22:27   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarer naturligvis bare for meg selv, men for meg er det helt utenkelig å bli forelsket i ei jente. Aldri si aldri, vil noen sikkert si, meget mulig, men jeg tror virkelig ikke det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 22:37   #29
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jo, for enkelte betyr faktisk kjønnet noe. For all del, jeg tviler ikke på at folk er bifile, men derifra til å si at ingen er homofile eller hetrofile er det et ganske stort hopp.

Jeg tror også at folk har forkjellige legninger. Noe man foretrekker. Jeg bare tror ikke kjønn avgjør hvilken legning man har, men egenskapene man hyppigst ser hos det kjønnet man foretrekker. Jeg er ikke forelsket i min mann hovedsaklig fordi han er mann, men på grunn av de egenskapene han besitter som menneske.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 23:36   #30
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg svarer naturligvis bare for meg selv, men for meg er det helt utenkelig å bli forelsket i ei jente. Aldri si aldri, vil noen sikkert si, meget mulig, men jeg tror virkelig ikke det.

Slik føler jeg det også.

Jeg har aldri noen gang hatt så mye som et snev av forelskelse i noen av det kvinnelige kjønn - mens jeg ble forelsket for første gang i en gutt da jeg var ca. 7 år - nå er jeg 40 år og har mange forelskelser bak meg. Alle i gutter...

Gammel 01-11-08, 07:44   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også at folk har forkjellige legninger. Noe man foretrekker. Jeg bare tror ikke kjønn avgjør hvilken legning man har, men egenskapene man hyppigst ser hos det kjønnet man foretrekker. Jeg er ikke forelsket i min mann hovedsaklig fordi han er mann, men på grunn av de egenskapene han besitter som menneske.

Jeg blir tiltrukket av maskuline trekk. Så en av grunnene til at jeg falt for mannen, er fordi han er mann.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 08:49   #32
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg sa det jeg også. Vel, jeg tok feil. Men jeg faller som regel for menn, den gangen jeg forelska meg i ei jente var det pga personen hun var, ikke pga kjønnet.

Gammel 01-11-08, 14:06   #33
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi går vel alle gjennom faser i livet vårt der vi forandrer oss og utvikler oss som personer. Det må jo gjelde seksualiteten og kanskje legningen vår også.

Om gutter liker rosa og glitter, så er jo bare rosa en farge det - som andre farger. At rosa er en jentefarge er jo noe som tilhører vår kultur og er tillært. (Hvorfor?)
Og det er nok en del heterofile gutter som har lekt med dukker og likt rosa, men det er ikke like "stuerent" å snakke om det, som om at jenter lekte med biler og var gutte-jenter.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 18:11   #34
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi vil jo gjerne generalisere hvilken type gutter vi forelsker oss i også, for så å oppleve at vi forelsker oss i en type som slett ikke ligner på noen vi har vært forelsket i før. Jeg har alltid falt for de lange slanke, flinke til å danse, skikkelig gladguttene, og sitter i dag med en som hater å danse, som er ca 40 kilo overvektig, som ikke fins opptatt av klær, som ikke liker å svinge seg på byen, helt motsatt av det som har vært "normalt" for meg. Jeg forelsket meg i mennesket. Jeg bare undres om jeg hadde falt på samme måte om han hadde vist seg å være en dame også.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 20:13   #35
Potnia
Stoiker

Potnia sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Potnia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sønnen min hadde guttekjæreste fra han var fire til han var fem. Etter det hadde han jentekjæreste ei lita stund til han kom hjem og kunngjorde at han ikke ville være kjæreste med henne lengre fordi det var så ekkelt å kysse henne.

Jeg blir ikke overrasket om han ender opp sammen med en gutt på grunnlag av dette, men på samme måte blir jeg heller ikke overrasket om dette er en periode og at han ender opp sammen med en jente. Det er meg uansett revnende likegyldig.

Det jeg har vært mest fascinert over er reaksjonen til andre voksne i forhold til kjærestene hans. Da han stolt kunngjorde at han var kjæreste med "Pål" fikk han nærmest utelukkende reaksjoner av typen "Er du kjæreste med en gutt? Det går vel ikke an?" mens når han var kjæreste med "Mina" svarte alle bare "Åh, så søtt!" Synes det er utrolig at voksne kan være så ubetenksomme.

Potnia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.