Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Siste nabovarsel er levert

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 16:30   #1
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Siste nabovarsel er levert

Brev fra kommunen: Grunnet plassering nærmere enn to meter fra kommunal veg må kreves det at tiltaket behandles som søknad. Det innebærer ansvarlig foretak, tre måneders behandlingsfrist, kraftig økt gebyr... Jadda.

Men, så var det ikke så vanskelig likevel. Jeg ringte kommunen, saksbehandler ringte meg tilbake og så diskuterte vi litt. Han var såre fornøyd med tegningene og så ikke noe problem i å bygge 70 kvm, og de branntekniske løsningene mine var mer enn gode nok. Og da vi ble enige om at veien slutter der grusen begynner holder det at jeg flytter garasjen en liten halvmeter. Jeg leverer nytt kart med plantegning i morgen, og så skal han hurtigbehandle saken.

Så får vi se da. Går det gjennom blir det staselig garasje!

Gammel 25-08-08, 23:45   #2
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lykke til :-)

Gammel 25-08-08, 23:53   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av data mannen, her.

Lykke til :-)

Hei! data mannen jo!

Jeg ble litt glad for å se deg.

Gammel 21-05-08, 16:40   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, som jeg kjenner meg igjen. Var igjennom tilsvarende papirmølle for to år siden, og på papiret ble garasjen flyttet en del ganger før vi fikk det igjennom. Men det gikk til slutt, det gjorde det. Lykke til.

Gammel 21-05-08, 16:52   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror vi har sementblander i garasjen, Mauser.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 19:13   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg tror vi har sementblander i garasjen, Mauser.

Gammel 21-05-08, 19:19   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har, og du står på lista over de kredittverdige, så du får låne den. Er det noe annet du trenger?

Gammel 21-05-08, 19:23   #8
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Murerverktøy? Murbøtte(r)?

Kan tilby kappsag og krysslaser i byttelån, evt kompressor.

Gammel 21-05-08, 19:28   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Jeg skal sette deg i kontakt med min bedre, hendige halvdel.

Gammel 30-05-08, 15:27   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Ingen post med byggetillatelse i dag heller. Så da måtte jeg nesten ringe og høre. "Jammen det har jeg sendt ut", sa den snille mannen på byggesaksavdelingen. Så da er det bare å bygge! Fullt medhold på alle løsninger, så sant jeg holder meg to meter fra veikanten. Og det er ikke noe problem. Jadda!

Gammel 30-05-08, 20:19   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ingen post med byggetillatelse i dag heller. Så da måtte jeg nesten ringe og høre. "Jammen det har jeg sendt ut", sa den snille mannen på byggesaksavdelingen. Så da er det bare å bygge! Fullt medhold på alle løsninger, så sant jeg holder meg to meter fra veikanten. Og det er ikke noe problem. Jadda!

Bra. Men når kona kommer ut og sier at det er på tide å reise, da slipper du verktøyet og blir med!

Gammel 30-05-08, 15:30   #12
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Grattis! Da vet vi hva du kommer til å bruke sommeren til
God jobb!

Gammel 30-05-08, 15:36   #13
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja en 70 kvm garasjen må jo sies å være staselig. *vil også ha ny og større garasje*

Gammel 30-05-08, 19:23   #14
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Grattis! Holder på med et byggeprosjekt vi også. Det er myyye arbeid , men veldig moro!

Gammel 30-05-08, 19:35   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kos deg!
Vi bor i borettslag med garasje fra sent seksti/tidlig søttitall. Den er ikke beregnet for en Ford Mondeo med hengerfeste. Uten hengerfeste, derimot, går det fint.

Gammel 31-05-08, 17:12   #16
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Graving i boks! Han som brøyter snø her om vinteren graver om sommeren, og kan ta det her til uka. 100 kubikk masse, 8 feite trestubber og 15 m armert mur må bort, og 10-15 kubikk grus må inn. Så får vi se hvor mye trøbbel det blir med hovedstrømledningen som seff går midt gjennom garasjetomta.

Gammel 05-06-08, 21:28   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Graving i boks! Han som brøyter snø her om vinteren graver om sommeren, og kan ta det her til uka. 100 kubikk masse, 8 feite trestubber og 15 m armert mur må bort, og 10-15 kubikk grus må inn. Så får vi se hvor mye trøbbel det blir med hovedstrømledningen som seff går midt gjennom garasjetomta.

Hadde det vært mulig å få vite omtrentlig hva det koster? *lei av å grave med spade*

Gammel 05-06-08, 23:36   #18
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min erfaringer med graveduder er at de kan man vente lenge på... Til gjengjeld, så har vi hatt en gravemaskin stående i hagen/ tomta vår, og den har nå stått der i snart et år. Så når de endelig kommer, så forlater de ikke like fort.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 23:38   #19
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Min erfaringer med graveduder er at de kan man vente lenge på... Til gjengjeld, så har vi hatt en gravemaskin stående i hagen/ tomta vår, og den har nå stått der i snart et år. Så når de endelig kommer, så forlater de ikke like fort.

Eller så kommer de tilbake hver sommer og graver i hagen. :erfartgjennom10år:

Gammel 05-06-08, 23:46   #20
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Ååå, jeg kan komme å grave! Står nøklene i?

[uhemmet skryt]Mannen min gav meg blåtur til et stort grustak i bryllupspresang for to år siden, jeg fikk grave store kampesteiner med en enorm gravemaskin og fylle opp et lastebillass, det var helt fantastisk morsomt! Snille mannen min som oppfyller drømmene mine. [/uhemmet skryt]

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.