|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)Jeg synes det er heeeeelt greit at slike mennesker fjernes fra jorden, men jeg synes allikevel at døden mange ganger er langt lettere enn en lang fengselsstraff. Når det er sagt, så sitter jo de aller, aller fleste flere år på "death row" før dødsstraffen blir fullbyrdet, så den tiden kan de jo bruke på å tenke over all djevelskapen de har forårsaket. Jeg er ikke helt i mot dødsstraff, jeg er ikke heller helt for....vanskelig tema. Men at Saddam Hussein har fått dødsstraff synes jeg er helt greit. Hverken mer eller mindre.
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)
Ikke akkurat overraskende. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Litt vel mye dobbeltmoralisme her eller? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)Er ikke for dødsstraff jeg heller. Han bør heller pines resten av livet, og kanskje studeres som ei her inne nevnte. Det stod at hvis man bli dømt til døden eller livsstid så blir det automatisk anke, og det kan at flere mnd, så det er nok en stund før han blir hengt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)Jeg syns du setter fingeren på noe viktig, Hattifnatten - ved å henge Saddam vil han nok bli dyrket som en martyr i enkelte fanatiske kretser.
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)Motstander av dødsstraff, også i denne saken.
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)Jeg syntes ikke at han slipper lettvindt unna... Kan jo være at han er "glad i livet" selv om han er bak lås... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Men hva synes du om alle de liv som er tapt etter at USA innvaderte Irak da? Det sies jo at det er flere liv som er tapt ved hjelp av USA's grusomheter, enn hva Sadam og hans menn har stelt istand. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Ikke sant. Vi må ikke forhaste oss med å utpeke en fiende. Bush har minst like mange liv på sin samvittighet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jeg synes faktisk det hele er fryktelig trist. Saddam viser jo tydelige tegn på å ha hatt en ikke optimal oppvekst, Bush er bare maktsyk i mine øyne. |
|
|
|
![]() |
|
|