Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Lar dere barna se på tv?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-08, 21:40   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar dere barna se på tv?

Vel, noen har ikke mann. Eller andre.

Gammel 26-04-08, 21:42   #22
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vel, noen har ikke mann. Eller andre.

Sant. Lille A sov i allefall ikkje på dagtid utan at vogna var i bevegelse. Aldri. Eg håper at nestemann vert litt meir bedageleg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:48   #23
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klart man har måttet gå på dass med ungen i vippestol på stuen eller utenfor dodøren, eller noe... Noen ganger er man jo alene hele dagen, og ungen gjør ikke noe annet enn å hyle...

Gammel 26-04-08, 21:50   #24
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Sant. Lille A sov i allefall ikkje på dagtid utan at vogna var i bevegelse. Aldri. Eg håper at nestemann vert litt meir bedageleg.

Det blir han ikke. *ser inni kula*

Gammel 26-04-08, 21:53   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg lot aldri lille A ligge og grine. Då tok eg han opp med ein gong. Eg har inga tru på å "herde" dei. Når spedbarn søker kontakt og kommuniserer at dei treng omsorg synest eg det er feil å ikkje gje dei det.

Ja, selvsagt, sånn generelt sett. Men noen hyler "hele" tiden. Av og til så må man legge dem ned for å gjøre ting. Selv om også jeg har sittet på dritaren med unge på fanget.

Eg kunne faktisk ikkje dusje før mannen kom heim frå jobb, eg.

Jepper til Sitronen. Jeg var som deg med førstemann, Alfa, men med andremann lot det seg ganske enkelt ikke gjøres. Den største trenger også sitt, så av og til minsten vente, til og med hylende.

Gammel 26-04-08, 22:16   #26
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepper til Sitronen. Jeg var som deg med førstemann, Alfa, men med andremann lot det seg ganske enkelt ikke gjøres. Den største trenger også sitt, så av og til minsten vente, til og med hylende.

Kanskje like greitt at det ikkje har vorte ein nr 2 endå ... :bryt saman av gråting:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 22:18   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Kanskje like greitt at det ikkje har vorte ein nr 2 endå ... :bryt saman av gråting:

Jeg er glad for at jeg har såpass mange år mellom mine, ja.

Gammel 26-04-08, 22:18   #28
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Er enig med sitronen og skremmern i at barna tar ikke skade av å måtte ligge litt (og gråte), fordi mor eller far må gjøre ferdig noe. Innimellom må man faktisk på do, smøre seg en brødskive eller dusje f.eks. Barna har ikke vondt av å få tøyd tålmodigheten sin litt.
Hva med tvillinger - der må de jo venne seg til å vente på tur.

Gammel 26-04-08, 22:23   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg vinkler det aldri den veien at ... barna tar ikke skade av ... Men av og til (i vårt tilfelle, hvert fall) de vente. Jeg liker det ikke, men jeg er bare én person.

Gammel 26-04-08, 22:37   #30
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser ikke noe fare med å la barn se litt på tv.
Til en 4 mnd gml baby er det nok ikke så nøye med hva de ser.
Men til min datter på snart 2, er jeg ganske selektiv på hva hun kan se. Hun reagerer på en del. Men barn er forskjellige.

Til spm: Jeg har ingen dårlig samvittighet for å sette henne foran skjermen om jeg skal lage mat eller støvsuge e.l. Da er det nesten bedre at hun holder seg i ro

Gammel 27-04-08, 10:11   #31
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å hjelp...
Grøsser selv når jeg tenker på de to-tre første mnd av eldstemann sitt liv. Jeg gikk og bar og bysset (og sang mellom sammenbittetenner) hele dagen. Holdt på å gå fra vett og forstand. (Og ler meg skakk av tanken på at jeg i denne perioden skulle tatt alt husarbeid - apropos en annen tråd... )

Min andremann var en drøm, Alfa - satser på at det blir slik for deg også!

Gammel 27-04-08, 13:00   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Lar dere barna se på tv?

Jeg brukte bæresjal for det meste hvis det var noe jeg måtte gjøre.
Hender fri og fornøyd unge.
Evnt. noen spennende leker.
Ville ikke latt babyen ligge og gråte til jeg var ferdig nei.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 13:14   #33
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, selvsagt ville du ikke det.

Gammel 27-04-08, 13:27   #34
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte Babyeinstein fra Poden var ganske liten, men begrenset det til max 20 min om dagen. Han syntes det fenget veldig, og jeg brukte det vel mer fordi at jeg synes det virket stimulerende og interessant for ham, brukte det ikke kun som "barnevakt".

Støvsuge? Hæ? Jeg kan ikke huske at det var noen problemstilling. Nei, seriøst. Jeg synes ikke en baby på 4 mnd skal ligge særlig lenge å gråte, men en viss tid er vel akseptabelt? Det kommer selvsagt an på type gråt. Jeg hadde ikke droppet å tørke meg på do for "vanlig" gråt liksom. Om det var så ille at jeg måtte ha droppet dusjinga (noe som aldri var en problemstilling for oss), så tror jeg kanskje hadde tøyd strikken litt ifht gråting. Med barnet ved siden av meg riktignok.

Gammel 27-04-08, 13:34   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Nei, selvsagt ville du ikke det.

Nei.

Og jeg var også alene med baby ja.

Gammel 27-04-08, 13:35   #36
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg hadde ikke droppet å tørke meg på do for "vanlig" gråt liksom.

De færreste ville vel det.

Gammel 27-04-08, 13:35   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jada, selvsagt var du det.

Gammel 27-04-08, 13:39   #38
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron, har du mensen igjen? Eller er det noen annen grunn til at du tydeligvis trenger å få ut litt damp?

Gammel 27-04-08, 13:40   #39
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Noterer at Safran tydeligvis ikke kan la det som er i en tråd bli der.

Gammel 27-04-08, 13:41   #40
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noterer at Safran tydeligvis ikke kan la det som er i en tråd bli der.

Ja, for du er jo bare hyggelig og snill i denne tråden.

Seriøst, Sitron. Få deg et grep.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.