Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ulltøy - igjen!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 23:32   #21
Cathrine
Ser meg litt rundt

Cathrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ulltøy - igjen!

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Leter etter strømpebukse som er bomull/ull slik at de ikke klør Har kjøpt 2 stk på tante pose.....Det har de dessverre ikke flere igjen........

Vet at cubus har slike.

Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:08   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det cubus og tom og trine vi (les:meg) liker best. De er fine, tynne og holder godt. Jeg kjøpte endel janus i fjor - og den synes jeg var stivere enn cubus sine. (Og da tenker jeg ikke på pris i hovedsak altså )

Gammel 22-11-06, 22:10   #23
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Cubus har holdt bra, ja. Må jo ha litt blanding også etter at jeg har lært at det er best i gore-tex.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:15   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt 8 sett ullbody/longser (med bomull på innsiden) fra cubus i år, fordi vi var så veldig fornøyd med dem i fjor. (poden bruker ull hver dag nå, så vi burde helst hatt enda flere sett tror jeg.)

Jeg sliter mest med å finne greie ullsokker. Ulvang sine er gode, men de blir enten for små eller for store Ellers så er det så mange ullsokkvarianter som er for tykke.

Gammel 22-11-06, 22:17   #25
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi har kjøpt 8 sett ullbody/longser (med bomull på innsiden) fra cubus i år, fordi vi var så veldig fornøyd med dem i fjor. (poden bruker ull hver dag nå, så vi burde helst hatt enda flere sett tror jeg.)

Jeg sliter mest med å finne greie ullsokker. Ulvang sine er gode, men de blir enten for små eller for store Ellers så er det så mange ullsokkvarianter som er for tykke.

Jeg liker godt Cubus sitt, men tror du det er varmt nok med den ull/bomullsblandingen?

Enig i at sokker er vanskelig. Ulvang har så tykke skliknotter, at det må jo være vondt å gå på dem.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:19   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt litt på de der settene med bomull inni...Mister ikke ullen sin funskjon da? De har så god tykkelse de med bomull inni på cubus, men det var dette med bomull innerst da

Sokker synes jeg også er vanskelig. Mest fordi prinsen er så liten og har bare 21 i sko - Enn så lenge bruker vi ingenting inni - det er jo ikke særlig kaldt ennå...men når minusgradene kommer krypende, må jeg jo finne noen strømper som duger...

Gammel 22-11-06, 22:21   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Angorasokker er veldig bra! De er veldig myke, varme og tynne. De selges på enkelte apotek og sikkert mange andre steder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:47   #28
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Er kjempefornøyd med Janus sitt ull undertøy her. Jeg synes ikke de blir nuppete jeg... Også er det så fint at de ha fått den prinsessekolleksjonen, så kan prinsessen min også bruke de uten at vi bruker en halv time hver morgen for å slåss de på...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:08   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg liker godt Cubus sitt, men tror du det er varmt nok med den ull/bomullsblandingen?

Min erfaring er at de klærne holder poden veldig varm, men nå har han ikke vært med på mer enn EN vinter da, så erfaringene våres er ikke så mye å skryte av Men de er greie fra september og fram mot jul uansett vil jeg tro. Får ta en ny vurdereing når det blir vintertemperaturer her.

Det ulltøyet fra cubus som er 100% ull liker jeg ikke. Det blir så slamsent og uformelig.

Gammel 23-11-06, 09:27   #30
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg har hørt er at så lenge det er 70% ull eller mere i et ullplagg så mister ikke ull-effekten sin. (Tror det var på Nøstebarn side sider jeg leste det. De har jo en del blandingsplagg de også.)

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.