Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ditt BESTE bursdagstips

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 16:12   #21
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ditt BESTE bursdagstips

Dette begynner å bli en veldig spennende tråd. Håper det kommer mange flere tips.

Gammel 13-05-09, 14:36   #22
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Drar opp denne igjen og håper det skal strømme inn med geniale tips.

Ett er forresten å blande feks rød konditorfarge i popcorn; blodpopcorn. Eller grønn farge til Halloween.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:08   #23
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Der ble jeg mint på å lage gele i appelsinskall Syns det var en glimrende ide. *noterer det bak øret*

Har prøvd å lage farget popcorn, men det ble egentlig ingen suksess. Fremgangsmåte og mengde kondittorfarge?

Gammel 13-05-09, 16:15   #24
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Abonnerer!

Gammel 13-05-09, 16:23   #25
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Der ble jeg mint på å lage gele i appelsinskall Syns det var en glimrende ide. *noterer det bak øret*

Har prøvd å lage farget popcorn, men det ble egentlig ingen suksess. Fremgangsmåte og mengde kondittorfarge?

Vel, har ikke prøvd selv, men skal spørre en som har. Jeg har slike cacasfarger, skal prøve om det går bedre. Hva var det som ble mislykket med dine?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:44   #26
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Her er linker til nettbutikker som selger diverse "bursdagsstæsj".

http://www.loppelus.no/products.aspx?cid=21
http://www.sprell.no/index.asp?side=produkter&cid=345
http://www.partytime.no/group.asp?group=16
http://tumleplassen.no/default.asp?w...4&subCatId=174

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:48   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legger inn dette tipset fra Kirsebærs tråd: I en fire- eller femårsbursdag Poden var i, serverte de gelé i gjennomsiktige engangsglass, og så hadde de kjøpt små plastinsekter og -småkryp (på Zoologisk museum, tror jeg) som de puttet i hvert glass før geleen stivnet. Dette syntes ungene var kult.

Gammel 13-05-09, 17:39   #28
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Vel, har ikke prøvd selv, men skal spørre en som har. Jeg har slike cacasfarger, skal prøve om det går bedre. Hva var det som ble mislykket med dine?

Jeg skulle lage blå popcorn, men fikk en guffen grønnlig farge der popcornene i det hele tatt hadde tatt til seg farge. Vet det skal gå an å farge popcorn, men jeg må tydeligvis ha oppskrift

Gammel 13-05-09, 18:40   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pippimammas iskake var genial. Takk!

Jeg hadde barne- og familieselskap på samme dag i år. Det føltes veldig greit. Definitivt en hektisk dag, men man slapp å vaske huset to ganger. De to timene i mellom selskapene gjorde at vi rakk en liten hvilepause før vi tok en rask rydderunde. Ingen forventer å komme til et prikkfritt hus når de kommer rett etter en barnebursdag.

Gammel 13-05-09, 18:46   #30
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

En kollega tipset om en suksess: Del flere appelsiner i to og skjær ut innholdet. Fyll dem med gelé av ulik farge. Del dem så opp i båter. Ekstase!

Det ble populært hos oss i fjor.

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Ett tips til:
Kjøp glassbrusflasker til barna. Ikke ta av korken, men slå en spiker gjennom korken og sett i sugerør. På den måten blir det uendelig mye mindre gris og søl enn at det tar helt av med tidligere nevnte 7-åringer som blåser for harde livet ned i brusen sin så det bobler over, ut på bordet og ned på gulvet.

Det husker jeg vi gjorde i mine bursdager da jeg var liten. :mimrer:

Gammel 13-05-09, 18:47   #31
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke godterposer. Vi har gjemt ulike ting istede, såpebobler en gang, pez en gang, noe fruktpulver. Alle syns det er morsomt å leite etter disse.

Ellers har vi mye fri lek i bursdagene, det er det ungene liker best.

Gammel 13-05-09, 18:49   #32
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Legger inn dette tipset fra Kirsebærs tråd: I en fire- eller femårsbursdag Poden var i, serverte de gelé i gjennomsiktige engangsglass, og så hadde de kjøpt små plastinsekter og -småkryp (på Zoologisk museum, tror jeg) som de puttet i hvert glass før geleen stivnet. Dette syntes ungene var kult.

Åh, det må vi prøve en gang!

Vi har bare arrangert en ordentlig barnebursdag foreløbig, og Tipset må bli å IKKE legge slike papirblåsefløyter på bordet. Det blir unødvendig mye bråk av det, og det er ikke spesielt behagelig å få en fløyte pang inn i øret når du bøyer deg ned for å spørre om sennep eller ketsjup.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 19:17   #33
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hang godteposene opp i ballonger på sønnen sin 7-årsdag. Hver festdeltager stod i på rekke og fikk hver sin dartpil. Når de traff ballongen datt godteposen ned. Veldig populært! For datteren min på 4 laget vi skattejakt der de begynte jakten med å finne en tom godtepose, for hver oppgave de klarte å løse videre fant de et nytt godteri og fylte opp sin egen godtepose. Dette var visstnok så gøy at en av gutta leverte tilbake sin godtepose og forlangte at de skulle gjemmes på nytt.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 19:31   #34
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor så jeg ikke denne tråden for to uker siden.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:27   #35
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Da har jeg kjøpt gele og appelsiner for man trenger ikke vente til bursdag Fant ut at 17. mai var en ypperlig anledning til å servere gelebåter.

Gammel 13-05-09, 21:19   #36
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Kjempebra traad!!!

Drar opp denne igjen og håper det skal strømme inn med geniale tips.

Ett er forresten å blande feks rød konditorfarge i popcorn; blodpopcorn. Eller grønn farge til Halloween.

Hvordan gjör du det (fargen oppi sammen med smör ved popping eller etterpaa? og hvor mye farge trengs?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Veldig kul ide!
:noterer:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 13:09   #37
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Da har jeg kjøpt gele og appelsiner for man trenger ikke vente til bursdag Fant ut at 17. mai var en ypperlig anledning til å servere gelebåter.

Da er vi to! Jeg venter bare på at geleen skal bli litt kald her nå, så skal jeg fylle appelsinskallene.

Gammel 16-05-09, 20:12   #38
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Da er vi to! Jeg venter bare på at geleen skal bli litt kald her nå, så skal jeg fylle appelsinskallene.

Ikke kommet så langt enda jeg, blir nok laga i kveldinga her
Gleder meg til å servere ungene "appelsin" i morgen

Gammel 16-05-09, 20:46   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos gelé. Jeg prøvde en gang å legge masse smågodt i geléen, men det var ingen suksess, så ikke prøv dette. Godteriet farget av, geléen tok farge og smågodtet så bare ekkelt ut. Dessuten sank alt til bunns.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 00:33   #40
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Da står "appelsinene" i kjøleskapet og venter på morgendagen :glise:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.