Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 22:23   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hvor ligger forskjellen?

Jeg synes at det er verre å spise druer enn å åpne en farris-flaske.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:23   #22
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Herlever vi i den oppfattning at varene ikke er våre før de er betalt. Ergo ingen spising i butikken.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:23   #23
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ja det er det faktisk.
Jeg vant!

Gammel 29-04-08, 22:24   #24
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Er det INGEN som noensinne har smakt på en drue? En mandel? ALDRI?

En gang, og da var den offentlige ydmykelsen så stor at jeg gjør det aldri igjen. Kom ikke her og si at det ikke har noe for seg å straffe barn, det virket på meg. Det virker fortsatt.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:25   #25
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:25   #26
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Herlever vi i den oppfattning at varene ikke er våre før de er betalt. Ergo ingen spising i butikken.

Dette følger vi også.

Gammel 29-04-08, 22:26   #27
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da forskjell på å åpne en flaske Farris som man likevel betaler for fem minutter etterpå, og å spise en drue som man ikke betaler for? Hvis man da ikke spiser druen fra sin egen stykkprisete druepose som man betaler for.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:27   #28
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nei, det gjør jeg faktisk ikke. Jeg synes det er en uting. Vel å merke dersom det ikke er smaksprøver, det er jo ofte sånne fat man kan forsyne seg fra.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:27   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg åpner flasken og drikker ja. Da pleier jeg å kommentere på det i kassen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:28   #30
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

JEG åpner ikke verken mat eller drikke i butikken før jeg har betalt, det føles veldig unaturlig. Men det har hendt jeg har delt ut et rundstykke e.l. til ungene om jeg/ vi har hatt de med i butikken etter bhg. Da er de gjerne skrubbsultne og veien til kassa kan lett bli uendelig lang. Men det er sjelden vi handler med unger på det tidspunktet, så det skjer ikke akkurat ofte. Ikke spør jeg om lov heller. :frekk:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:29   #31
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg åpner aldri flasken for jeg har betalt. Jeg tar heller ikke å smaker på druer, mandler osv. Hvis det er satt frem smaksprøver er det selvsagt noe annet. Ungene får heller aldri noe før vi har passert utgangen. Å åpne/spise av varene før det er betalt er tyveri. Jeg lærer ikke opp ungene mine til å stjele. :bestemt:

Gammel 29-04-08, 22:30   #32
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det INGEN som noensinne har smakt på en drue? En mandel? ALDRI?

Mannen.

Forøvrig har det hendt at jeg har åpnet en flaske med drikke om jeg har vært helt desperat. Men aldri med ungene med. De må lære seg at ting skal betales for først.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:30   #33
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det gjør jeg aldri. Smaker aldri på druer heller.

Gammel 29-04-08, 22:34   #34
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor ligger forskjellen?

Forskjellen ligger nok bare i hodet mitt. Druen smaker jeg på for å se om den er god, da kjøper jeg druer. Er den sur og fæl kjøper jeg ikke druer.

Farrisen vet jeg hvordan smaker, så den kjøper jeg "uprøvd".

Men det er vel igrunnen kanskje verre å smake på en drue som da havner i magen og ikke kan betales for, enn å ta en slurk av en flaske man betaler etterpå...

Gammel 29-04-08, 22:35   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har hendt jeg har åpnet og drukket av en vann- eller Farrisflaske i butikken når jeg har vært veldig tørst. Det har også hendt jeg har gitt Poden vann fra en flaske vi ikke har betalt for enda. Jeg tror nok han har skjønt at dette er unntakstilfeller og at regelen likevel er at man skal betale før man spiser/drikker/åpner.

Gammel 29-04-08, 22:35   #36
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Bare hvis nøden er stor, og da spør jeg om lov først.

-men det er butikker som legger opptil at man skal spise/drikke mens man er der, f.eks Ultra har brusskap med halvlitere ved inngangen og flaskeholder på handlevognene, så så dødssynd kan de ikke mene at det er.

Gammel 29-04-08, 22:37   #37
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Ungene har til og med lært seg at varen ikke bare skal passere kassereren men det skal være betalt før man åpner noe.

Gammel 29-04-08, 22:37   #38
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ja det skjer at gutten får en eplejuice eller noe som han drikker mens vi er i butikken. Det hender også at jeg drikker av en flaske eller noe, så lenge det er av en slik art at det ikke kan forsvinne og dermed ikke bli betalt for. Er Alltid påpasselig med at alt blir betalt, ellers hadde jeg ikke gjordt det.

Smakser også på druer før jeg kjøper, men smaker bare når jeg har planer om å kjøpe de. Å komme hjem med noen helt usmakelige eller veldig sure druer det orker jeg ikke.

Gammel 29-04-08, 22:38   #39
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, aldri.
Hverken drikker av flasker, gir ungene noe å spise eller smaker på godt.
Ang. frukt ligger det ofte smaksprøver på fat til akkurat det og det får ungene smake av, ikke annet.

Gammel 29-04-08, 22:39   #40
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er jeg på supermarkedet og skal gjøre storhandel og blir tørst, så åpner jeg flaska med vann og drikker. Betaler den på vei ut, og tenker ikke noe mer over det. Druer og lignende smaker jeg aldri på da jeg er meget kresen og MÅ vaske alt først

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.