Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor holder alle kjeft?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-08, 07:18   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor holder alle kjeft?

Opprinnelig lagt inn av Maiken38, her.

Tror i dette tilfelle at du må gå via politiet

Det holder nok med barnevernet. DE kan kontakte politiet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 07:22   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Flott at du sa fra. Og jeg synes også du skal kontakte barnevernet. Når hun slår ungen såpass ute blandt folk hva tror du skjer i skjul da?

Jeg har også en gang opplevd at en unge ble slått og ikke blandet meg inn. Min feighet nager meg 5 år etter. Denne gangen var det en far, faren var ikke av norsk opprinnelse. Det som nager mest er at jeg vet om han hadde snakket norsk hadde jeg reagert som bare det. Det gjør meg flau.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 23:32   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Men hvordan i all verden gjør jeg dette? Forteller jeg at barnet som satt på sete 19A på flight XX blir slått?

Jepp. Flyselskapet sitter jo på passasjerlistene.

Gammel 01-05-08, 23:32   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvordan i all verden gjør jeg dette? Forteller jeg at barnet som satt på sete 19A på flight XX blir slått?

Jeg ville kontaktet flyselskapet for å høre hva de sier om saken. Jeg antar at de ikke kan oppgi deg vedkommedes personalia og adresse, men de kan kanskje videreformidle en bekymringsmelding til rette kommune, eventuelt ta i mot en anmeldelse og etterpå tilføye personalia?

Gammel 02-05-08, 07:15   #5
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, hvorfor ikke? Jeg ringten inn bekymringsmelding på bakgrunn av en bilregistreringsnummer.
Barnevernet ringte meg opp igjen for å fortelle at de hadde fått tak i vedkommende, og ville bare gjøre oppmerksom på at familien bodde i nærheten av meg.
Jeg oppretthold bekymringensmeldingen min fordet.

Vi var i Tyrkia for noen år siden, hvor vi opplevde en mor banke løs på datteren sin. Hun slå henne i hodet, hardt og mange ganger.
Mannen sprakk så til de grader, og ba de kutte ut det der med en gang.
Alle bare lo av han. Ikke de rundt altså, men alle som var sammen med denne moren.
Hun sluttet å slo da, så det hjalp i alle fall.

Man SKAL bry seg.

Jeg hadde forresten en episode i overigår hvor jeg IKKE fikk sagt noe. Jeg skulle parkere og en mor kom gående med 2 barn. Den yngste, ei jente på ca. 2 år tenker jeg, var litt treg med å flytte seg ut av veien. Moren tok tak i armen hennes og slang henne til siden. Det så skikkelig vondt ut, og jenta begynte å gråte så sårt.
Da jeg fikk satt fra meg bilen var de borte ...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 23:30   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns at det var tøfft gjørt at du sa ifra. Kanksje en bekymringsmelding til barnevernet ikke hadde vært så dumt. Selv om du ikke vet hva de heter eller hvor de bor så vet vel flyselskapet det. Jeg vet ikke om de har lov til å gi info til barnevernet.

Gammel 01-05-08, 23:30   #7
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Tjorven75 dette var kjempe fint gjort av deg. Tror nok at det var flere som ønsket å si noe. Men dessverre så er det mange som vegrer seg for ”å blande” seg inn. Men jeg syns du skulle ha fått slippe å ta den jobben. Det er faktisk en jobb for ansatte. Men honnør til deg som torde å bry deg.

Gammel 01-05-08, 23:30   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt å høre du hadde mot til å si i fra!

Gammel 01-05-08, 23:50   #9
tutta
Passiv

Standard

Huff, så trist lesning. Flott at du sa i fra.

Har hørt/lest om en episode der en mor/far sparket til barnet sitt og noen ringte politet. Politiet kom og det endte med at mor/far fikk bot.
Beklager; husker ikke helt hendelsesforløpet....

Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 00:32   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt at du sa fra.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 23:41   #11
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Fikk flyvertinnene dette med seg så kan de være vitne hvis det blir en sak ut av dette. De må vel fatte at det faktisk ikke er lov til å slå barn.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 23:43   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Fikk flyvertinnene dette med seg så kan de være vitne hvis det blir en sak ut av dette. De må vel fatte at det faktisk ikke er lov til å slå barn.

Jeg tror forsåvidt ikke flyvertinnene er viktigere vitner enn passasjerer, men det kan kanskje være enklere sånn med tanke på eventuell anmeldelse.

Håper du holder oss oppdatert dersom du går videre med dette Tjorven75!

Gammel 02-05-08, 00:37   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Flott at du sa i fra.
Dessverre er det slik at de fleste av oss har ganske høy terskel for å gripe inn.

Gammel 02-05-08, 05:18   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Forferdelig.
Bra du sa fra Tjorven. Jeg hadde gått videre med dette. Ringt flyselskapet og barnevernet.

Gammel 02-05-08, 07:11   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blander meg sjelden til aldri i andres business, men her hadde jeg sagt fra. Godt jobba!

Gammel 02-05-08, 08:18   #16
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Vi nordmenn er ikke vant til slikt åpenlyst. Her foregår alt i det skjule, så jeg skjønner godt du ble sjokkert såpass at du ventet til 4. gangen.
Jeg tror jeg ville blitt så sjokkert at jeg måtte ha sett det flere ganger.

Gammel 02-05-08, 08:23   #17
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Flott at du sa ifra, og så lenge det er forbudt å slå barn, så mener jeg at du har noe med det.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 08:26   #18
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først av alt: Jeg synes du gjorde det kjempebra! Det er ikke så rart at du ikke sa i fra før, de fleste blir vel litt "tatt på senga" i en slik situasjon.

Jeg vil tro at grunnen til at de fleste ikke sier i fra er en kombinasjon mellom det at man "ikke irettesetter andre offentlig", altså kutyme, man blir for overrasket og man finner det vanskelig å si ifra til noen som ikke er norsk (språk, annen kultur. Hvis en hindu hadde prøvd å fortelle meg at en ku var hellig hadde han nok trengt mer enn en setning ...)

Gammel 02-05-08, 08:27   #19
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Så flott at du sa fra, Tjorven.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 09:24   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at en bekymringsmelding kan være på sin plass, og jeg beundrer Tjorven for å ha sagt i fra. Det må ha krevd en del guts.

Jeg er dog IKKE for politianmeldelse. VI vet at det ikke er lov til å slå barn i Norge, men dersom denne personen var av en annen nasjonalitet, så er det rett og slett ikke sikkert at hun visste dette. Og ja, vi kan sitte her og si at "selvsagt slår man ikke barn, lovverk eller ikke lovverk", men vi må huske at dette ikke er like selvsagt i andre kulturer. Vedkommende bør derfor i utgangspunktet OPPLYSES om norsk lov og rett før det er rett å anmelde. Og det er der jeg mener at barnevernet bør komme inn i bildet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.