Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frekt, frekt, frekt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-08, 21:42   #1
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frekt, frekt, frekt!

For ikke lenge siden kom jeg hjem, etter 10 fantastiske uker i Vietnam. Turen har vært helt utrolig, og kunne på ingen måte ha blitt bedre.
Da vi landet på Gardermoen var jeg allikevel veldig sliten, og glad for å se igjen kalde, vakre, vår-Norge.
Pga. tyfon i Hongkong hadde den ellers 30 timer lange hjemturen lagt på seg ytteligre 30 timer så ja, sliten, det var jeg!

Lei av kømas var jeg ikke den første til å sprette opp for å få ut sekken av hattehylla, men da jeg endelig gjorde det så jeg til min forskrekkelse at den var borte. Istedenfor min tunge, stappfulle pcsekk ( hvor dataen min med flere tusen bilder, uten backup befant seg) lå det en lett pløsete "slafsesekk" der.
Som en gal løp jeg til ankomsthallen med "slafsesekken", og lette febrilsk etter min egen. Borte var den, og etter tre etterlysninger over høytalerne måtte jeg gi opp, og tuslet tilbake til mine venner som sto ved koffertbåndet. De kunne meddele at min koffert ikke var kommet enda, og ca et halvt minutt senere ble flyet vårt tatt av skjermen. Kofferten min var også borte gitt.

Jaja, da var det bare å glemme alt av taxfree og løpe ut av tollen for å melde sakene mine til hittegods.

På vei mot flybussen fikk jeg en telefon om at kofferten min hadde dukket opp allikevel, og jeg hentet den med en deilig lettelse i brystet. Gjemt i den kofferten lå bla. skreddersydde kjoler, kimmonoer, og andre sommerklær, vietnamesisk kaffe , pensumbøker, forelesningsnotater og dagboka mi.
Vel på flybussen får jeg en telefon fra et hotell i Oslo som hadde en fortvilet gjest som hadde klart å ta min elskede sekk ,og som ville bringe den til meg med taxi hvorhen jeg befant meg. Phhhuuu

Da jeg steg av på bussterminalen oppdager jeg, uten helt å tro på det selv, at kofferten min var borte igjen. Det er 100% sikkert at jeg fikk den kofferten inn i bagasjerommet. Det vet jeg, min mor som var med meg og han som lempet inn bagasjen ( sjåføren på bussen bak oss, som også kunne legge til at etter vår buss var dratt sto det ikke noen koffert igjen på Gardemoen)

På dette tidspunktet jeg virkelig fortvilet og viste virkelig ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Uansett, for å korte litt ned nå. Jeg ble med opp til kontoret til flybussen. Snakket med sjåføren vår, sjåføren som var etter oss og lette gjennom alle bussene. Ingen koffert der, ingen koffert på Gardermoen. Den var rett og slett stjålet ( noe hittegods på bussterminalen fortalte meg er svært vanelig nå når det nærmer seg sommer)!

Hvordan kan folk være så frekke? Ta en vill fremmed koffert på bussterminalen!?! Stappet full av saker og ting uten verdi for andre enn meg.

Måtte bare få tømt litt frustrasjon og syte litt nå. Det er bare ting, men ting som betydde så mye for meg. Gaven til snuppsi min er noe av det jeg er mest lei meg for å ha mistet
Dessuten kom jeg rett hjem til eksamensinnspurten, og da er det ikke lett å samtidig skulle fikse alt med forsikring og politiannmeldelse..

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.