Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er du distré/glemsk?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-08, 22:42   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du distre/glemsk?

Jadda. Sist søndag måtte vi snu og kjøre hjem to ganger (!) for jeg hadde glemt kaffekoppen (Statoil) som jeg skulle ha med. Å glemme den en gang er jo greit, men å glemme den når man kjørte hjem igjen kun for å hente den, det er drøyt.

Gammel 06-05-08, 14:04   #2
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du distre/glemsk?

:funderer:
Er det fordi jeg er Vær altså? Da har jeg en unnskyldning som kan brukes til de som tror på astrologi.

Jeg er nemlig likedan. Lista over pinlige forglemmelser er så lang at jeg er sjeleglad for at hukommelsen klarer å slette noe. Her er noen eksempler, som Enhjørningen påpeker så er det et slitsomt liv til tider:

- sykle på korpsøvelse med instrumentkasse, men uten instrument (kornett)
- legge posen med nyfisket og sløyet fisk på skovarmeren (heldigvis avslått) og posen med gymsko i frysen (oppdaget etterhvert som lukten spredte seg opp fra kjelleren)
- lagt igjen bilnøkler, mobil og lommebøker overalt, som i en putekasse i interiørbutikk, på biltaket, ved siden av kattematen i butikken
- gå uten varer etter å ha betalt, gjerne med en ubetalt pose frukt hengende fra håndleddet
- dobbelt og trippeltbooke sosiale avtaler
- reise til USA uten pass
- reise til USA uten billetter (ja, samme tur)
- kjøre nesten helt hjem etter jobb uten å hente i barnehagen (ny barnehage, den gamle lå rett ved hjemmet)
- kjøre 40 i 30 sone på tross av at jeg visste det var politikontroll, fordi det var 40 der før (flere måneder siden)

Jeg var overbevist om at jeg kom til å glemme igjen vogna med barnet mitt et sted da han var liten, men det skjedde faktisk aldri. Jeg kom på nå at jeg har kjøpt merkelapper med "Balanse har mistet meg, vær snill å ring tlf xxxxxxx" til tingene mine, men det har jeg visst glemt. Får finne de fram i kveld.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 19:23   #3
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du distré/glemsk?

Jeg er både distre og glemsk. Veldig!

Gammel 06-05-08, 19:45   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, fint lite faktisk !

Gammel 06-05-08, 19:53   #5
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg glemmer hvor jeg har parkert bilen, jeg glemmer å hente i barnehagen og kjører rett hjem i stedet, ja i det hele tatt. Bittelitt distré.

I går kveld fant jeg ut at jeg måtte dusje før jeg la meg, ellers måtte jeg gjøre det i dag tidlig og da kom jeg jo aldri til å rekke skolen. (Jeg dusjer hver morgen før jeg drar, skjønner ikke hva jeg tenkte på). Jeg tok balsam istedet for sjampo i håret, og da jeg var ferdig var håndkleet jeg nettopp hadde hentet sporløst forsvunnet. Jeg fant det i dag tidlig, pent sammenbrettet på en stol i spisestuen.

En gang satte jeg meg inn i baksetet på bilen og smekket igjen døren (jeg var helt alene, og skulle kjøre bilen selv ja). Følte meg passe teit da jeg åpnet døren igjen og gikk ut og satte meg inn i førersetet istedet.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 09:57   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

En gang satte jeg meg inn i baksetet på bilen og smekket igjen døren (jeg var helt alene, og skulle kjøre bilen selv ja). Følte meg passe teit da jeg åpnet døren igjen og gikk ut og satte meg inn i førersetet istedet.

igjen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 19:48   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva var spørsmålet igjen?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 21:00   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Ekstremt lite distré eller glemsk.

En gang for et halvt år siden åpnet jeg en pakke kaffe og helte alt i presskannen istedet for i kaffeboksen og da ble både mannen min og jeg så sjokkert at vi ble helt stille i en halvtime.

Gammel 06-05-08, 22:00   #9
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nope. Ekstremt lite distré eller glemsk.

En gang for et halvt år siden åpnet jeg en pakke kaffe og helte alt i presskannen istedet for i kaffeboksen og da ble både mannen min og jeg så sjokkert at vi ble helt stille i en halvtime.

Sånn yrket ditt tatt i betraktning synes jeg det var særs betryggende

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 22:22   #10
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Sånn yrket ditt tatt i betraktning synes jeg det var særs betryggende

Ja det tenkte jeg også.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 22:27   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kommer vel i kategorien stålkontroll (godt hjulpet av at jeg på jobben sørger for å ha et system når det er mange ting som skjer på en gang).

Jeg glemte å hente mann & barn en gang, da.

Gammel 06-05-08, 22:33   #12
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Det er jeg, og det er veldig slitsomt. Men mest av alt tror jeg det kommer av at jeg er så stressa hele tiden.

Har bl.a. kokt poteter uten vann i kjelen. Søstra mi kom ned fra 2.etasje fordi det lukta brent - selv satt jeg rett ved komfyren å leste bok. Kjente ingenting.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 22:39   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kan være ganske distré. Jeg har kommet på togstasjon uten billetter, på Nattjazz uten billetter. I dåp uten dåpsgave.(Jeg var fadder. ) Og mye annet.

Gammel 06-05-08, 22:32   #14
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Eh ja, en kan vel si det slik. Spesielt under svangerskapet og da jeg var gravid med Engel også. Jeg har hatt en tendens til å komme til feile dager til legetimer, og spesielt feile klokkeslett. Det har vært utrolig plagsomt og slitsomt, så de to siste mnd har sambo alltid kontrollsjekket timene jeg har blitt satt opp på, og jeg har som regel ringt samme dagen og fått bekreftet timen. Men likevel har jeg klart å komme for sent.

Gammel 06-05-08, 23:49   #15
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lett etter solbrillene mine, bare for til slutt å finne dem oppå hodet mitt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 23:54   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg kan være veldig distre til tider, og også glemsk innimellom. Men glemmer sjelden avtaler og viktige ting, det går mer på å glemme hvor en har lagt ting og sånn. Akkurat på det området så hjelper det jo ikke at jeg også er veldig rotete av meg.

Siste helt på jordet jeg har gjort var å finne de nye bunadskoene til største tulla i fryeboksen. De skulle jeg nemlig ha med til butikken for å bytte i størrelsen mindre, og fant ikke dem igjen før jeg lette etter middag i fryseboksen en annen dag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 01:35   #17
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg må vel si jeg var litt distre da jeg slengte igjen bildøra og før den gikk igjen, stakk jeg hodet inn i bilen igjen for jeg så noe i baksetet , som jeg skulle ha med inn. vondt var det i allefall da døra smalt i hodet på meg.

Gammel 07-05-08, 09:55   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg må vel si jeg var litt distre da jeg slengte igjen bildøra og før den gikk igjen, stakk jeg hodet inn i bilen igjen for jeg så noe i baksetet , som jeg skulle ha med inn. vondt var det i allefall da døra smalt i hodet på meg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 10:19   #19
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Sånn har jeg klemt nesetippen min.

Gammel 07-05-08, 12:12   #20
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Nok et bevis på at jeg er distre.
Da ene gutten min gikk i 1 klasse fikk han sitte på med en nabo på skolen en morgen jeg ikke hadde bil, etter å ha sendt han av gårde så kommer jeg inn å ser at matboksen hans med mat står igjen på benken, naboen kommer innom en tur etter å ha levert ungene på skolen og jeg nevner matboksen og hun sier at hun kan jo kjøre den opp til han på skolen. vel hun reiser av gårde og kommer innom meg igjen etterpå. og nok en gang ser jeg en matboks med mat i. og begynte å tenke at det var jo den boksen jeg hadde sett i tidligere, begynner å lure på hva det var i den boksen hun hadde reist opp med, hun sier at hun kan reise opp nok en gang, og det var jo litt bra for den boksen jeg hadde sendt opp først var det bare noen gamle skorper i. tror han hadde blitt skuffet i matfri hvis jeg ikke hadde oppdaget dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.