|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forskning om overvektMinaX: Poenget er vel definisjonen av "overvekt". Så lenge det ikke finnes noen indikasjoner på at å ligge høyt på vektkurvene skaper noen som helst medisinske problemer hverken da eller senere, så lenge barnet er morsmelksernært, så har man vel valgt å ikke bruke ordet "over-", siden det jo sier at det er "for mye" eller problematisk.
![]() |
#22 |
En som trener
|
![]() Sv: Forskning om overvekt
Jeg skjønner hva som menes, men jeg synes det er teit. Altså, jeg synes at om et MME-ernært barn blir betegnet som overvektig, bør en MM-ernært med samme vekt også bli det. Jeg synes det er merkelig å legge mer i ordet overvekt enn at man veier mer enn man burde/hva som er normalt/en-eller-annen persentil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Forskning om overvektDet er et knakende godt spørsmål, og jeg tror svaret er nei, man vet det ikke. Det er rett og slett liten korrelasjon mellom vekt i spedbarnsalderen og senere i livet.
![]() |
#24 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener jeg i løpet av de siste dagene har sett en artikkel som faktisk sier at det er en korrelasjon mellom overvekt senere i livet og overvekt ved 6 måneder. Tror det var en svensk studie, jeg fortsetter å lete etter dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Forskning om overvektJa, da er det i tilfelle ny kunnskap. Det kommer jo hele tiden. Det blir interessant, hvis du finner den, å se definisjonen på overvekt.
![]() |
#26 |
En som trener
|
Er det ikke over 97,5 percentilen man ofte bruker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leter og leter men jeg finner den ikke, var jo en av de tingene du så i øyenkroken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Forskning om overvektDet er visst i barndommen grunnlaget for overvekt legges. Noe med at barn som blir "feilernærte" og overvektige får flere fettceller, enn sine slanke medbarn? Ikke at de fettcellene de har blir større, men at de faktisk får flere fettceller. |
![]() |
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
Mener du det det vises til i hovedinnlegget?
![]() |
#31 |
intro
|
Jeg har ei jente som ligger godt over 97,5-percentilen på vekt versus høyde.
![]() |
![]() |
#32 |
Ustabil
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|