Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Min kjøkkentråd

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-08, 20:24   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min kjøkkentråd

Litt av en jobb. Blir morsomt å se bilder når det er ferdig. Skal dere ha skaper fra gulv til tak hele veien sånn at ikke veggen synes noe? Bare lurer siden dere ikke har gjort noe finish på veggen ennå?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 21:37   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Litt av en jobb. Blir morsomt å se bilder når det er ferdig. Skal dere ha skaper fra gulv til tak hele veien sånn at ikke veggen synes noe? Bare lurer siden dere ikke har gjort noe finish på veggen ennå?

Jepp, dette er ikke kjøkkenet for minimalister!
Skal ha skap og mosaikk hele veien. Bittelitt plass rundt vinduene, men ikke mye.
Horisontale skap over vinduene.
Ferdig med ene veggen med høyskap, resten blir benkeskap og veggskap.

Gammel 02-08-08, 21:50   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Gleder meg til å se kjøkkenet ferdig, flisene var lekre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:11   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Så flott det blir! Gled deg til å bli kvitt pappen.

Gammel 05-08-08, 15:06   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Så flott det blir! Gled deg til å bli kvitt pappen.

Bor heldigvis bare 5 min. å kjøre fra miljøstasjonen.
Så fyller bilen hver kveld og stikker innom etter å ha levert storebror i barnehagen.

Nå har jeg bare ett benkeskap igjen!
Skal greie å skru sammen alle overskapene før helgen. Så kan mannen skru fast i veggen og montere benkeplate. Begynner å se lyset i enden av tunnelen!

Gammel 06-11-08, 18:39   #6
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skulle gjerne ha byttet kjøkken med deg jeg. Det har blitt kjempefint!

Gammel 06-11-08, 19:00   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det blir kjempefint!

Blir spennende å se når flisene kommer opp, blir sikkert veldig bra.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 12:37   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Litt oppdatering.
Endte opp med en annen mosaikk.

Gammel 14-08-08, 17:38   #9
Kneazle
Passiv

Standard

Så fint det blir! Kan tenke meg at det blir deilig å få kjøkkenet i orden igjen.

Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 07:46   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Vi fikk opp vifte og koketopp i går!
Feiret med kjøttdeig og spagetti.

På onsdag kommer rørlegger!
Gleder meg voldsomt!

Da er det slutt på oppvask i vasken på badet!
Har brukt ca 1,5 time hver dag på oppvasken de siste 4 månedene.

Gammel 17-08-08, 10:05   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fire måneder uten kjøkken? Det blir veldig bra når det er ferdig da, men fire måneder?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 10:33   #12
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Fire måneder uten kjøkken? Det blir veldig bra når det er ferdig da, men fire måneder?

Jeg vet!
Over 3 mnd uten komfyr og koketopp, og 4 mnd uten oppvaskemaskin og vann på kjøkken!
Begynner å bli lei ja!

Gammel 17-08-08, 10:48   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Jeg vet!
Over 3 mnd uten komfyr og koketopp, og 4 mnd uten oppvaskemaskin og vann på kjøkken!
Begynner å bli lei ja!

... men det blir bra!
Kjempelekkert.

Gammel 17-08-08, 15:09   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Jeg vet!
Begynner å bli lei ja!

Det er da jeg er glad for at vi har bestemt oss for og ikke ta og bytte kjøkken nå. Men vi bare tar en oppgradering og oppussing av det vi har på en helg. Mest sannsynlig neste helg. Gleder meg.

Blir sikkert deilig for dere og få alt ferdig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:14   #15
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette blir kjempefint! Men 4 mnd uten kjøkken!?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:44   #16
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Kjøkkenet blir lekkert

Ohooooooi 4 mnd uten kjøkken!

Gammel 27-08-08, 09:05   #17
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Oppvaskemaskin ble endelig koblet til i går kveld!
Nå har vaskemaskinen blitt syk. Er det ikke det ene, så er det det andre.

Nå kommer det nok til å gå litt treigt fremover. Mannen må bruke tid på å få ferdig garasje før vinteren setter inn.
Det meste på kjøkkenet er oppe og fungerer, men vi mangler "pynten".
Mosaikk, lister, sokkler og pynt er ikke på plass.

I dag skal jeg bære bort verktøy ol., og begynne å bære opp igjen alt som står i kjelleren.
Skal ta ett bilde i kveld når jeg har fått ryddet litt.

Ellers så driver jeg å planlegger "innbokshjørnet".
Vi skal ha ett hjørne der vi skal ha plass til post, ladeboks, nøkkler, mobiler, lommebøker, pass, lapper, beskjeder og annet som ikke har noe fast plass her i huset.
Vil ha en liten barløsning med barstol til å kunne sitte å spise litt eller lese posten i dette hjørnet også.

Gammel 06-11-08, 18:13   #18
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Liten oppdatering før vi setter igang på siste rest.
Hatt litt pause for å gjøre ferdig garasje før vinter.

Slik ser det ut nå:

Gammel 06-11-08, 18:21   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Dette gjenstår:
- lister
- sokkel
- mosaikk
- håndtak overalt
- ramme inn vindu
- ett skap over ene vindu
- dører på de over andre vindu
- noen dekksider
- innbokshjørne ferdig (glemte å ta bilde av det)
- male rundt vindu
- skaffe liftgardiner

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.