Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai er vi så glad i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-08, 08:19   #21
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai er vi så glad i?

Synes ikke noe særlig om 17. mai lenger. Hadde lyst til å stikke av i år som vi gjorde i fjor men det gikk ikke.

Heldigvis fikk vi kun i oppgave å bake en kake i år. Synes ikke noe om å stå vakt på disse aktivitetene.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 08:27   #22
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den dagen helt til barna begynte på skolen. Makan til stress og mas og plikter?!

Gammel 16-05-08, 08:30   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et avslappet forhold til 17. mai. Gleder meg ikke, men skyr ikke dagen som pesten heller. Vi ser på / går i det lokale barnetoget, og så går vi til skolen og spiser is og kaker og lar ungene leke litt. Det er hyggeligere nå enn hva det var. Tidligere satte de ut langbord i skolegården, og da var det alltids noen lokale familier som okkuperte et helt trippellangbord til seg og slekta, slik at vi stakkars innflytterne ble stående alene i et hjørne av skolegården. Stemningen var svært lite inkluderende og jeg HATET det. I de siste årene har det vært bedre, for de har droppet langbordene, og det er mange nye innflyttere i området, så stemningen er bedre.

Alt er ferdig klokken to her, og de første årene dro vi bare hjem og slappet av og så film eller noe. Men de siste tre årene har vi tilbragt resten av dagen sammen to nabopar, og det er herlig avslappende og veldig uformelt.

Eldstemann på fjorten har vel aldri vært noen 17.mai-fan, og yngstemann har ikke skjønt det ennå. Jeg prøvde å forklare for han hva vi skulle gjøre på lørdag, og etter en lang utredning fra meg, sa han "er det juletrefest?" Vel, han finner vel ut av det i morgen.

Jeg kunne dog godt tenke meg å gjøre noe annet på 17. mai. Reise bort, gå tur i skogen eller lignende.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 08:37   #24
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg blir helt rørt bare jeg tenker 17. mai. Jeg elsker den. Fra liten av så har vi hatt fine familietradisjoner rundt denne dagen. Aldri noe stress, bare hygge. Nå som mine foreldre er blitt "gamle", så har jeg overtatt familieselskapet etter borgertoget. Her kommer alle som vil, inkludert venner. Alle har med seg kake, og vi ordner med middag.
I år er det første året vi har skolebarn i toget, og det blir en flott opplevelse. Rope hurra til sitt eget barn i barnetog..det blir rørende.
Gleder meg vilt til i morgen! Dessuten får alle barn og meg så mye is de vil på denne dagen. Hurra!

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 08:37   #25
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns egentlig 17.mai er en litt slitsom dag, men har bestemt meg for at i $år/morgen skal det ikke bli noe stress! Men samtidig så liker jeg egentlig dagen, for jeg går og småsipper hele tiden. "Ja vi elsker" gjør meg rørt, og alle korpsene.

Jeg skal legge en plan i dag, (sikkert sent i kveld mens jeg tar nød-bilvasken..) og håper morgendagen blir den roligste ever!

Gammel 16-05-08, 08:50   #26
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er kjempeglad i 17.mai.

Stresset og maset den dagen preller av lett som bare det og tårene står i øyekroken hele dagen.

: må huske å kjøpe Kleenex:

I år skal vi forresten feire med våre kjære naboer, foreldrene hans og foreldrene mine. Vi skal ordne med litt leker og greier for ungene og selvfølgelig gevinster og masse is.
Gleder meg til det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 09:05   #27
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jo, med barn blir dagen noe mer stressende, men også mye mer rørende!
Å se de begge pyntet i bunadene sine med flagg og sløyfer, og høre korpsmusikken kommer til å gi meg tårer i øynene!

Synd det er meldt regn i hele morgen, været har litt å si på en sånn dag.
Min eldste er bare 3, så det er barnehage-tog idag, jeg, pappan og lillesøster skal bort og se på etterpå.

I morgen møter vi naboene ute, og går og ser på toget, og tropper trolig opp på den lokale skolen for å spise pølse og is, og se alle menneskene.
På ettermiddagen skal vi til søstern min og spise (en liten time å kjøre). Min mor har i mange år mast på å få tatt familiebilde (av seg selv med alle sine barn og barnebarn), så i år skal vi endelig få til dette. Hm, lurer på om bunadene til de små er så veldig rene da!
Det blir koselig, men sikkert litt stress med barna, minste skal helst i seng 1830 ellers blir det bare tull.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 09:14   #28
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg er forresten allerede i dag i 17.mai-stemning. Jeg går rundt med sommerfugler i magen. Har masse jubel som vil ut. Gleder meg veldig.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 09:19   #29
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid hatt gode minner til 17. mai, men eter at jeg flyttet fra min hjemby så blir det ikke helt det samme. Men ungene gjør det jo mye bedre.
Imorgen så er ungene hos sin far, men jeg møter de kl 13 til barnehagetog og festligheter etter det. Vi håper på fint vær og en koselig dag.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 09:29   #30
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

17 mai er artig når man har fått på seg klær og stresset til skolen. Ofte så går toget litt tilig synnes jeg.
I fjor var det bare så vidt vi rakk det for at snoopy skulle ha pupp før vi dro.
Går i tog ilag med barnehagen

Etter vi har gått i tog koser v oss på samf.huset i vår skolekrets, ilag med mammaen min og pappaen min.
Så har vi brukt å dratt på besøk til framora og farfaren til mann.Svigers har og brukt å dratt dit.

Spørs om vi drar dit i år når ikke svigerfar er her lengre.

Så har vi brukt å spise hos mamma og pappa eller svigers. Eller ofte har vi spist ute ilag med mamma og pappa, ikke hos de.

Å grille kunne jeg ikke ha tenkt meg ,fryser bare med tanken.

17 mai frokost har jeg aldri spist noen plass. Verken som liten jente eller stor hehe
For jeg er ikke frokostmenneske og når man skal være på skolen til kl 10 og man er flere som skal kle på seg og sånt så tar ting tid.

Vår skole så er det speiderne som servere på sfo. og samf.huset har korpset.
Korpset som selger gassbalonger
Vet ikke om skolen har noe de arangerer, finner det vel ut når turo begynner der...

Gammel 16-05-08, 09:30   #31
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg likte den dagen helt til barna begynte på skolen. Makan til stress og mas og plikter?!

Signerer helhjertet. Vi må stå opp en time tidligere enn til vanlig, enda vi egentlig har fri. Bare det er nok til å få meg negativ. *B-menneske*

Storesøster gleder seg til tog og greier. Men for oss som skal være tvungent publikum, med treåring på slep som ikke ser en skit, i bunad, i regnvær, i Oslo sentrum...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 09:31   #32
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke spesielt glad i merkedager hvor man skal og må være lykkelig og sosial. :sær: Men jeg fokuserer på ungene, de får nok en fin dag.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 09:56   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg er ikke spesielt glad i merkedager hvor man skal og må være lykkelig og sosial. :sær: Men jeg fokuserer på ungene, de får nok en fin dag.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 10:03   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg gleder meg mer enn Malin.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 10:07   #35
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal på hyttetur.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 10:08   #36
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er mye styr og mye moro. Jeg er veldig glad i nasjonaldagen og er stort sett rørt til tårer fra jeg står opp og til jeg legger meg.

Der har du meg også.

Gammel 16-05-08, 11:26   #37
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Siden jeg kom til Norge i voksen alder er 17. mai for meg vennedagen. Litt stress med at mannen som går i barnetoget må stå opp uhyre tidlig. Men i mange år, var det vennefrokost, så vennegrillfest. Nå er det gjerne fest hos en av kundene mine i byen, så fortsatt grillfesten. I år skal vi faktisk stå og se på barnetoget (vi har fått billetter til ståplass), så hvis barna går lei etter at pappa har passer, trekker vi oss tilbake.

Det blir gjerne en travel, men hyggelig dag.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 11:29   #38
Left
Passiv

Standard

Før jeg fikk barn syntes jeg det var bare mas med 17 mai.
Nå er det også litt mas, men koselig mas. Vi er gjerne sammen med nær familie, og å se hvordan barna koser seg gjør min dag til en god dag
Jeg liker 17 mai, og alt den fører med seg.

Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 11:30   #39
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker 17. mai, særlig alle minnene fra tidligere. Jeg gikk i korps i årevis og er litt lost når jeg ikke skal spille. Men jeg elsker dagen, blir rørt til tårer av alt mulig, korpset som vekker oss kl. 7 som alle andre hater, Ja vi elsker, unger med is over hele ansiktet, sanger, flagg, alt. Må ha med en stor bunke lommetørklær i veska.

I år blir det ikke 17. mai med ungene, men det får gå allikevel.

jeg er en 17. mai-frik. Hurra!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 11:32   #40
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok mer som hovedinnlegger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.