Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Fantastisk film-anmeldelse, jeg ler meg ihjel

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-08, 20:41   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fantastisk film-anmeldelse, jeg ler meg ihjel

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg har lært meg å aldri stole på anmeldelser. Etter mye om og men fikk min daværende kjæreste og jeg billetter til Happiness som gikk på kino for mange år siden. Ti, kanskje? Det er faktisk første og eneste gang jeg har forlatt salen før filmen var ferdig.

Happiness er jo en fantastisk film! Jeg liker Todd Solondz. Men hjernedød feelgood-moro er det selvfølgelig ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 20:43   #22
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser alt som er.

Fair enough. Så mye tid har ikke jeg dessverre.

Og finnes det virkelig noen som har samme filmsmak som en selv? Og i tillegg i form av en filmanmelder?

Jeg kan jo bare svare for meg, men erfaringsmessig har f.eks Keith Phipps en filmsmak som i stor grad sammenfaller med min. Det samme gjelder Scott Tobias men ikke i like stor grad. Det er uansett relativt greit å finne ut om en film er egnet for meg ved å lese omtaler i A.V. Club, fordi de skriver ordentlige filmomtaler, og det er mangelvare. Jeg tror naturligvis ikke at den tilnærmingen A.V. Club har til film er egnet for alle, men den passer veldig godt for meg. Spørsmålet om hvordan man velger ut film når man påstår man ikke hører på anmeldere var forsåvidt oppriktig ment. Men forutinntatt som jeg er så anter jeg jo at det stort sett er folk som ikke vet, kan eller vil vite eller lære noe om film som sier slikt da.

Ben "I like words and letters, but I'm not crazy about complete sentences." Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 20:47   #23
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Festlig. :barnslig:

Jeg stoler likevel aldri på anmeldere. Husker "Mannen uten minne" fikk strålende rævju av en eller annen avis, -topp, tenkte jeg. Å gått a banen for en hysterisk dårlig film.

Jeg likte den, og hadde sikkert gitt den en god anmeldelse hadde jeg drevet i den bransjen. Og meg kan du selvsagt stole på.

Gammel 17-05-08, 20:47   #24
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

hjernedød feelgood-moro

Jeg håper du ikke prøver å insinuere at det er noe galt med å like hjernedød feelgood-moro.
Men insinuer gjerne hva du vil om de som ikke ser noe annet.

Ben "the horror" Murphy

Gammel 17-05-08, 20:47   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Happiness er jo en fantastisk film! Jeg liker Todd Solondz. Men hjernedød feelgood-moro er det selvfølgelig ikke.

Jeg har ikke sett Happiness, men jeg tror jeg hadde likt den.

Sist redigert av Dixie Diner : 18-05-08 kl 14:34.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 20:48   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg håper du ikke prøver å insinuere at det er noe galt med å like hjernedød feelgood-moro.

Ben "the horror" Murphy

Nei, er du gal! Jeg elsker hjernedød feelgood-moro. Men jeg liker også det som ikke er det. Slik som filmene til Solondz blant annet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 21:04   #27
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Gammel 17-05-08, 21:09   #28
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Fantastisk film-anmeldelse, jeg ler meg ihjel

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Som Skremmern sier, man ser det man selv vil se uten å lese noen anmeldelser eller lytte til hva anmelderne har å si, vel? Jeg ser filmer i de kategoriene jeg liker, og tenker "oj den er sikkert noe for meg" når jeg hører om en film eller feks. ser en trailer. Jeg lar IKKE være å se en film fordi den fikk dårlig terningkast og kritikk, og jeg ser IKKE en film bare fordi den fikk motsatt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:03   #29
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg likte den, og hadde sikkert gitt den en god anmeldelse hadde jeg drevet i den bransjen. Og meg kan du selvsagt stole på.

Men "Mannen uten minne" var jo ein heilt utruleg god film, da!

Gammel 17-05-08, 22:06   #30
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ben "the horror" Murphy

Eg liker i alle fall hjernedaud feelgood-familie-spy-klisjé-happy-happy-ending-liksom-drama-gøy! Du les innlegget til ei som MÅ få med seg dagens episode av "Skippy" på TV2 KL. 10:00 kvar laurdag og søndag, og som ikkje gjer noko unntak på 17. mai sjølv om sonen går i barnetoget nede i sentrum

Gammel 17-05-08, 22:12   #31
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Ja, jeg også

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Den anmeldelsen fikk meg faktisk til å ville se filmen.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 23:38   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsomt, men veldig dårlig skrevet.

BM: Jeg leser ikke anmeldelser fordi de ALTFOR ofte røper for mye av handlingen. Hvordan jeg velger film? På måfå. Neida, jeg myser litt, og velger litt utfra overskriften i anmeldelser jeg tilfeldigvis ser ("vakker", "strålende", "mesterverk" o.l. pleier å trigge en interesse). Jeg ser på terningkast. Aftenposten-anmeldelsene er jeg ofte på nett med. Ikke de i DN og tabloidene.

Og så hører jeg hva andre anbefaler. Foreslår Skilpadda en film, så sier jeg som oftest "ok", for å si det sånn.

Gammel 17-05-08, 23:42   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så hører jeg hva andre anbefaler. Foreslår Skilpadda en film, så sier jeg som oftest "ok", for å si det sånn.

Og jeg har gjerne fått anbefalingene fra BM, som i sin tur igjen har fått dem fra blant annet A.V. Club.

Gammel 17-05-08, 23:46   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og det er jo supert. Han gjør jobben, jeg slipper, og slipper i TILLEGG å få vite for mye om filmen. (Jeg har VELDIG lav terskel for hva som er for mye informasjon. Alt utover "veldig bra", er egentlig for mye. Derfor ser jeg så godt som aldri filmer jeg har sett traileren til).

Gammel 18-05-08, 00:03   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Syns den var gørrkjedelig jeg. Mulig jeg hadde likt den bedre i dag som (nesten)28 åring, enn jeg gjorde som 18 åring. Var vel egentlig mer opptatt av daten ved siden av meg, enn jeg var av filmen. :innrømmer:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 00:36   #36
Benmurphy
-

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg leser ikke anmeldelser fordi de ALTFOR ofte røper for mye av handlingen.

Det er jeg naturligvis veldig enig i. Og jeg leser da virkelig ikke filmanmeldelser i norske dagsaviser. Ikke ser jeg på «terningkastene» deres heller; det fins unntak, men jeg syns det faglige nivået jevnt over er for lavt til at det er verdt å finne ut hva de syns. Men det fins altså anmeldere som tar film på alvor og gjør en innsats for ikke å ødelegge filmopplevelsen for noen som vurderer å se filmen. Jeg leser som sagt primært omtaler i A.V. Club, de er stort sett veldig gode, men hvis det er en film jeg allerede har bestemt meg for å se, som f.eks når den er laget av en regissør jeg har stor respekt for, så leser jeg ikke omtalen der heller før jeg ser filmen.

MetaCritic er også verdt en kikk; de summerer opp filmomtale fra seriøse amerikanske og britiske anmeldere, og om man sjekker score samt ser på listen over fordelingen kan man få et veldig greit inntrykk av hvordan det ligger an uten å finne ut noe om handlingen. Det hjelper å vite litt om hvordan de forskjellige avisene og tidsskriftene forholder seg til film da. Når det gjelder norsk film er jo det verre, men der slipper jeg stort sett unna med å spørre folk jeg stoler på som ser veldig mye norsk film, og det er jo også en form for anmeldelse. Unntaksvis var det faktisk en norsk film øverst på filmlisten til MetaCritic akkurat nå: Joachim Triers Reprise. Jeg har ikke sett den, men ser at amerikansk omtale, som er veldig god, stemmer godt med den norske for denne filmen, jeg har imidlertid inntrykk av at europeisk film ofte får litt bedre omtale i USA enn jeg syns de fortjener; det er mulig amerikanske anmeldere blir litt mer blendet av f.eks rumensk tale og undertekster enn jeg blir.

Ben "will watch anything with colour and sound" Murphy

Gammel 18-05-08, 14:33   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker så altfor godt en filmanmelder som slaktet "Scorpion King" fordi filmen ikke hadde rot i virkeligheten.
Det var forøvrig en anmelder som slaktet en av Star Wars-filmene av samme grunn. Dåne.

Gammel 18-05-08, 21:38   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Eller jeg kan fortsette som nå, og se hva som helst som du og Skilpadda anbefaler.

(Det skal virkelig INGENTING til før jeg syns jeg har hørt for mye. "Trist" er for mye informasjon for meg.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.