|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klar for streik?Jeg er ikke forberedt på streik og satser på at det er noen fordeler ve å bo i en mindre by...(Sandnes). Om barnehagen til LilleVenn blir tatt ut i streik, skal vi nok klare oss med hjemmekontor og litt hjelp av besteforeldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Originala
|
![]() Sv: Klar for streik?
Jeg er i delvis samme situasjon sjøl. Jeg er organisert i samme organisasjon. Har en videreutdanning jeg mener er relevant så det holder, men arbeidsgiver har en klar linje på at den videreutdanninga ikke er relevant ved mitt arbeidssted. Det utgjør ikke SÅ himla mye lønnsmessig, men likevel en del når lønna er såpass lav i utgangspunktet. Dessuten irriterer det meg prinsippielt når det er en kunnskap jeg både bruker og underviser i (for brukere) på jobb, men ikke får uttelling for økonomisk. Hadde jeg tatt en annen videreutdanning, derimot, som ville vært langt mindre relevant for MIN jobb, hadde jeg gått opp 20 000 - 30 000 kroner i året øyeblikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Klar for streik?Det som jo er problemet, er at i tariffavtalen til KS (Oslo kjenner jeg ikke ...) så har man disse lønnsrammene. Jeg antar dere har det samme, Fadese?
![]() |
#24 |
Originala
|
Det samme gjelder hos oss, ja. Nå er det én type videreutdanning som faktisk gir opprykk. Og den er som sagt mindre relevant for min jobb, siden jeg ikke jobber med pleie, men det spiller altså ingen rolle. Og så lenge den kompentansen ikke kreves, så får det altså være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Protonterapeut
|
Det gjør det nok, skal du se.
![]() |
#26 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klar for streik?Barnehagene i Nordstrand blir heldigvis ikke berørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klar for streik?Det er relativt mange barnehager i min kommune som er tatt ut i streik, skoler like så. Men ikke vår. Om det sprer seg, får vi bare takle det. :jepp:
![]() |
#29 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klar for streik?Blir det lærer-/førskolelærerstreik blir det nok kjapp opptrapping så de rekker å ramme en del før skolene går ut i sommerferie.
![]() |
#33 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Klar for streik?http://www.oslo.kommune.no/alle_nyheter/
![]() |
#34 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Klar for streik?Klar for streik? Nei, heldigvis så jobber jeg et sted hvor vi løser lønnsforhandlingene på bedre måter.
![]() |
#35 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klar for streik?Hjelp!! Stemmer i med martis og lurer på hvor man finner oversikt for Oslo-barnehagene?
![]() |
#36 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klar for streik?Der kom det ja. Hjelp, så grusomt spennende.
![]() |
#37 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Klar for streik?Ordinære barnehager i bydel Grorud er foreløpig ikke berørt av en eventuell streik, står det. Skolen jeg jobber på er heller ikke tatt ut.
![]() |
#38 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klar for streik?Ikke barnehager i Frogner bydel heller. Håper det holder seg slik til uka også.
![]() |
#39 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Klar for streik?Så langt er ikke Trondheim tatt ut. Jeg kan sikkert ta med meg eldste på jobb om barnehagen blir tatt ut, men minste blir det verre med... Farmor?
![]() |
|
|