|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva har du opplevd i forbindelse med fyllakjøring? (Flervalgspoll) | |||
Jeg har kjørt selv etter en halvliter /et glass vin. Det er jo lov |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 9,43% |
Jeg kjører aldri om jeg har drukket bare litt |
98 | 61,64% |
Jeg smaker ikke en slurk en gang om jeg skal kjøre, det har med holdninger og grenser å gjøre |
79 | 49,69% |
Jeg har kjørt bil i berustet tilstand |
13 | 8,18% |
Jeg har kjørt moped / annet motorisert kjøretøy (som ikke er bil) i beruset tilstand |
6 | 3,77% |
Jeg har syklet i beruset tilstand |
81 | 50,94% |
Jeg kjenner noen som har kjørt (motorisert kjøretøy) i beruset tilstand |
88 | 55,35% |
Jeg kjenner noen som har syklet i beruset tilstand |
94 | 59,12% |
Jeg har satt på frivillig med noen som kjørte i beruset tilstand |
25 | 15,72% |
Jeg har satt ufrivillig på med noen som kjørte i beruset tilstand |
17 | 10,69% |
Jeg kjenner noen som har blitt drept av å kjøre i beruset tilstand |
9 | 5,66% |
Jeg kjenner noen som har drept noen av å kjøre i beruset tilstand |
8 | 5,03% |
Jeg kjenner noen som ble drept av at en fyllekjører |
7 | 4,40% |
Noen jeg vet hvem er har blitt drept ifb fyllekjøring |
14 | 8,81% |
Noen jeg kjenner har blitt skadet ifb med egen fyllekjøring |
18 | 11,32% |
Noen jeg kjenner har blitt skadet ifb andres fyllekjøring |
10 | 6,29% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg kjører aldri om jeg har drukket bare litt
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03 Sist redigert av Mor til 4 : 22-05-08 kl 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har aldri kjørt etter og ha drukket.Men desverre er det helt vanlig her.
![]() |
#23 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har ikke lappen, men hadde aldri kjørt om jeg hadde drukket, jeg har ikke engang syklet i fylla. Jeg har virkelig nulltoleranse for det der.
![]() |
#24 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerMamma jobbet på trafikkskadeavdelingen på Sunnaas Sykehus da jeg var barn. Det gjorde uslettelig inntrykk, og jeg drikker aldri en eneste dråpe alkohol hvis jeg skal kjøre bil samme dag. Jeg sitter heller aldri på med noen som har rørt alkohol. Jeg vet at mange oppfatter meg som sær på grunn av dette, men det får bare være.
![]() |
![]() |
#25 |
Originala
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg svarte at jeg aldri kjører når jeg har drukket, om enn veldig lite. Jeg har ved én anledning drukket en eller to halvlitere tidlig på dagen, og glemt dette og kjørt bil på kvelden. Jeg ble rimelig forfjamset da jeg oppdaget det, fordi jeg har prinsipp om å ikke gjøre det, men det var heldigvis gått mange timer og helt trygt sånn sett. Jeg har heller aldri sittet på med beruset sjåfør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerSetter meg aldri bak rattet med ett glass innabords, uansett hvor mange timer som har gått etter inntak. Syklet beruset har jeg gjort, men ikke i traffikerte omeråder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg drikker ikke en eneste skvett om jeg skal kjøre bil. Men jeg må innrømme at jeg har syklet fra Torshov og ned i byen - god og full med kjolen flagrende. Jeg akter ikke å gjenta et lignende stunt.
05 07 Sist redigert av Beckett : 22-05-08 kl 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har syklet etter litt å drikke (ikke mye, og da sykles det i gangfart på fortau etterpå).
![]() |
#29 |
Glad
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerSyklet har jeg nok gjort i beruset tilstand. Gått på ski også (ikke smart). I motoriserte kjøretøy har jeg nulltoleranse både for egen og andres del. Kjenner en som har fyllekjørt og skadet seg. Så her var det mange alternativ som passet.
![]() |
#30 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har syklet i beruset tilstand mange ganger, spesielt i oppveksten (er fra Trøndelag og startet å drikke sprit som 15-åring). Men jeg tror oppriktig at det aldri var noe som helst fare med fyllesyklingen, den foregikk stort sett kl 4 på natten, på utrafikkerte veier. Alternativet var å gå hjem, og det kunne være lange avstander.
![]() |
#32 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerDet kan vel f.eks. ikke være noe problem med å kjøre klokka 23 om kvelden om man har drukket et glass vin til lunsj klokka 12, for å ta et eksempel. Da har det jo gått lengre tid enn om man tar et glass vin klokka 22 om kvelden og kjører bil klokka 8 neste morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerDa får jeg være den første(?) som tilstår at jeg har kjørt bil i beruset tilstand, det er ikke noe jeg er stolt over, men tror nok det hadde kommet under "nødverge" om jeg hadde blitt stoppet. Det kommer aldri til å skje igjen!
![]() |
#34 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg kjører aldri om jeg har drukket bare litt Visste ikke riktig hva jeg skulle svare. Jeg kan godt finne på å drikke en lettøl om det ikke er alkoholfritt tilgjengelig. Og det er jo litt. Men ikke så mye som en halvliter.
![]() |
#35 |
Live and let live
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåfører
Jeg mener bestemt at jeg har hørt flere ganger at man kan få bot om man blir tatt i fyllesykling, men jeg finner ingen god dokumentasjon når jeg googler (jeg er elendig på å lete ...
![]() |
#36 |
Borte
|
![]() |
#37 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har absolutt nulltoleranse for å kombinere alkohol og motoriserte kjøretøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Nattrangler
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerHusker en gang for mange år siden vi hadde festet en lørdags kveld/natt til søndag. mannen hadde vært bra full. På søndagskvelden tar vi oss en kjøretur, plutselig ser vi at det er promillekontroll på motsatt side, Mannen sier han aldri har tatt promilletest før så vi snur bare fordi han har lyst til å prøve det og, da vi nærmer oss kontrollen så begynte vi å tenke på natten før, hvor mye promille kunne han ha hatt den natten, og hadde han fortsatt noe, var ganske svette da vi ble vinket inn. Han hadde heldigvis ikke noe promille da, men hvis han hadde hatt det så ville det vel vært årets tabbe siden han snudde fordi han hadde lyst til å ta den promilletesten.
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03 Sist redigert av Mor til 4 : 22-05-08 kl 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerKjører ikke med promille, har syklet med promille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Erfaren nok
|
![]() |
|
|