|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?
Det har du helt sikkert rett i, men jeg må prøve å kjempe de saker som er viktige for min personlige økonomi. Jeg kjører ikke mer bil med lavere bensinpriser, men jeg får mindre penger å rutte med. Og jeg har ikke mer enn det trenger det jeg har nå. Det er ikke greit å være "fattig" alenemor. Skulle ønske jeg kunne velge annerledes.
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nemlig! Jeg kjenner det koker i meg når jeg hører ting som "det er bare å flytte nærmere jobb og barnehage/skole, sykle eller gå til jobben, ta bussen overalt" osv. Ja, for ALLE kan velge.
![]() |
#23 |
Vaklende
|
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Dette svarer jeg de som sender meg denne mailen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vaklende
|
Jeg håper da det |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vaklende
|
Bare et lite innspill her. Gitt at denne aksjonen virker og StatoilHydro taper penger. StatoilHydro er den største bidragsyterene til norsk økonomi og dermed til norske velferdsordninger som feks støtteordninger for alenemødre. Er det smart å gå til angrep på inntektsgrunnlaget til SH da? Jeg mener ikke at de er "fredet", og jeg tror heller ikke denne aksjonen tar knekken på StatoilHydro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Skal man først boikotte et oljeselskap er det Esso (EXXON) man bør gå etter! Selv i oljebransjen er det selskapet et hakk under konkurrentene når det gjelder uansvarlighet i miljø (særlig klima) spørsmål.
![]() |
![]() |
#28 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Bensinprisen drives av oljeprisen. Oljeprisen drives av forholdet mellom tilbud og etterspørsel på olje. Akkurat nå er oljeprisen ekstremt høy, og da blir bensinprisene også høye. Å boikotte ett enkelt oljeselskap vil ikke hjelpe, det blir faktisk en ganske meningsløs affære.
![]() |
#29 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Signerer rett og slett Skremmern i denne tråden. En boikott av to selskaper blir vel å sammenligne med streik/ en forbrukeraksjon. De rammer jo "uskyldige" tredejeparter (Men ikke glem hvem som eier Statoil). En fatal markedssvikt hos disse to ville nok ført til et eller annet. Man skal ikke undervurdere forbrukerenes makt. Jeg ser også miljøaspektet, men sier som andre her at noen av oss må kjøre bil. Det finnes ikke alternativer. Man kunne jo boikottet Esso, men det ville ikke hatt samme effekt da de er for små i Norge og Norge ikke er Essos største/viktigste marked. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Har firmakort for fylling av bensin.
![]() |
|
|