Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du nettavhengig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du nettavhengig?
0-14: Ikke nettavhengig 85 62,50%
15-19: I grenseland nettavhengig 30 22,06%
20-29: Mulig nettavhengig 10 7,35%
30 og opp: Trolig nettavhengig 8 5,88%
Vil bare se resultatene. 3 2,21%
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 19:05   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du nettavhengig?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

You scored a total of 10

No Internet addiction

You use of the Internet falls within the range of the average online user. From the way you answered the questions, it is unlikely that you have any problem with Internet use at this time. You have a balanced relationship with your online use.

10 her også.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:21   #22
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk 7.
Men må være på nett litt hver dag, ellers hadde jeg vært litt trist. Om jeg er på ferie eller noe, faller ønsket bort så det er vel der mangelen på avhengighet ligger.

Gammel 28-05-08, 19:26   #23
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

You scored a total of 10

No Internet addiction

You use of the Internet falls within the range of the average online user. From the way you answered the questions, it is unlikely that you have any problem with Internet use at this time. You have a balanced relationship with your online use.

Samme her.

Jeg synes egentlig at jeg bruker for mye tid på nett, særlig på kveldstid. Men samtidig vet jeg at jeg ikke har noen problemer med å velge bort nettet til fordel for samvær med venner og familie. Og jeg savner det ikke i det hele tatt når jeg f.eks. er bortreist.

Gammel 28-05-08, 19:27   #24
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg scoret faktisk bare 8 poeng. Jeg er mye på nett av kjedsomhet, ikke av vane. Jeg er mye heller sosial og jeg har aldri abstinenser om jeg ikke har nett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:02   #25
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk bare 9 poeng.

Sitat:

No Internet addiction

Gammel 28-05-08, 20:04   #26
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

11 her, og jeg er noe overasket.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:05   #27
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk 14 poeng, og er overrasket over at jeg ikke fikk mer

Gammel 28-05-08, 20:08   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk 17 og hadde egentlig trodd at det skulle være verre.

Jeg har brukt MYE tid på internett på jobb, men jeg før permisjonen så hadde jeg en jobb som rett og slett ikke var omfattende nok. Etter permisjonen har det vært veldig travelt på jobb enkelte dager, og da savner jeg overhodet ikke internett. Så jeg velger å tro at jeg er der i mangel av et bedre alternativ.

Gammel 28-05-08, 20:12   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er du nettavhengig?

Jeg fikk 5, og er altså ikke avhengig.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:14   #30
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

You scored a total of 7

No Internet addiction

Gammel 28-05-08, 20:16   #31
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tok testen på nytt og endte opp med 10.

Sist redigert av Knerten : 02-06-08 kl 11:45.
Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:16   #32
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Bare 5, så nei - tydeligvis ikke. Men jeg bruker mer tid på nett enn mange av mine venner. Sier vel mer om dem enn om meg, antar jeg.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:18   #33
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

You scored a total of 8

No Internet addiction

Gammel 28-05-08, 20:31   #34
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

16 poeng. Dette visste jeg vel egentlig

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:48   #35
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk 7 poeng. Var mer avhengig før jeg fikk mann og barn ja.

Gammel 28-05-08, 21:00   #36
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

10 her også.

Gammel 28-05-08, 21:01   #37
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

16. Ikke overraskende.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:04   #38
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

15. Alt for lavt IMHO.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:06   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

You scored a total of 15

Borderline Internet addiction

Based upon your responses to this quiz, you may be starting to experience some issues related to your Internet use.

I can live with that.

Gammel 28-05-08, 21:09   #40
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk 8!

Kom hjem fra en ukes ferie uten nett igår. Det gikk helt fint på ferien, men det første jeg gjorde når vi kom hjem var å logge meg på...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.