|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg syns formuleringen i hovedinnlegget er snodig. Det er jo ikke sånn at man enten bare øyeshopper eller trenger hjelp, det kan jo godt hende man klarer å lete/prøve og finne andre størrelser eller whatever, selv om man ikke trenger hjelp. Og det er jo noe annet enn å titte.
![]() |
#22 |
intro
|
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"
Helt enig. Jeg må imidlertid også legge til at det kommer veldig an på hva slags butikk det er. På helsekosten og slikt kan det være greit med hjelp, da det ikke er et sted jeg sjelden bare går og snuser. I klesbutikker, derimot, kan de godt holde seg langt unna.
Sist redigert av Bluen : 29-05-08 kl 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Da svare jeg det jeg skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"
Jo men, i klesbutikker blir man vel sjeldent spurt eller?
![]() |
#25 |
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg synes det høres veldig sært ut å klare å bli irritert fordi folk tilbyr seg å hjelpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg er stort sett fornøyd med de butikkansatte jeg møter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
intro
|
![]() Sv: Re: Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"
Jeg synes jeg blir spurt veldig ofte - særlig i mindre butikker, da.
![]() |
![]() |
#28 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Hæ?
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Når jeg bodde i statene som sekstenåring fantes det ene eneste butikk i hele den lille knøttebyen som hadde det jeg karakteriserte som normale klær, på den tiden lå landsbygda i USA motemessig tiår bak Norge. De hadde "fotfølg og bombarder"-teknikken som policy, men siden det var den eneste butikken det var verdt å handle klær i hadde jeg ikke noe valg.
![]() |
#30 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: Re: Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"
Det var nettopp de jeg mente ja, de mindre butikkene, men da har vi forskjellig opplevelser av de. Jeg synes ofte de er flinkere der, til å bare signalisere at man er sett og at de er tilgjengelige på en ok måte, og ikke spørre og være innpåslitne.
![]() |
#31 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Men dere som blir snurte når dere blir tilbudt hjelp, mener dere det er DERE det er noe "galt" med eller mener dere at det er butikkens problem, at de ansatte helst enten skal være synske og se hvem som blir snurte eller ei, eller helst la være å tilby hjelp i det hele tatt? *setter ting på spissen*
![]() |
#32 |
Ute på tur
|
Samme her. Butikkansatte som behandler meg som luft irriterer meg!
![]() |
#33 |
Einsam
|
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg vet at butikkansatte blir pålagt å spørre alle kundene, så jeg synes det er helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bedreviter
|
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Hvis jeg kommer inn i en klesbutikk (annet enn Cubus, H&M og lignende) og de ansatte har ledig kapasitet, men likevel ignorerer meg, da går jeg som oftest min vei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Tilpasser tittel
|
Det er jeg veldig enig i.. Når jeg jobbet i butikk, så sa sjefen at det holdt masse med å smile og si hei. Som regel spurte ofte kunden da om noe, så det funket.
![]() |
#36 |
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg setter pris på å bli spurt men sier stort sett at jeg bare titter og spør heller om det er noe.
![]() |
#37 |
Introvert optimist
|
Jeg også. Som regel synes jeg det er greit å få hjelp til å finne frem til det jeg er ute etter med én gang i stedet for å leite selv. Jeg har sjelden mer tid enn jeg må ha når jeg handler, så med litt hjelp blir det mye mer effektivt.
![]() |
#38 |
flisespikker
|
Da svarer jeg at jeg bare titter, eller dersom det er noe jeg vil ha hjelp til, så sier jeg det. Såfremt de ikke begynner å mase eller følge veldig tett etter meg etter at jeg har sagt at jeg bare titter (det er irriterende!), så synes jeg dette er en veldig hyggelig og grei måte å møte kunder på.
![]() |
#39 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Syns det er greit å bli spurt om jeg trenger hjelp. Trenger jeg det ikke sier jeg nei takk, jeg bare titter litt.
![]() |
#40 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Ser at en del misforsto. Saken her er vel mer dette:
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|