|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 70-tallstøyJeg unngår plastikkrosa og spidermannklær alt jeg kan, men jeg synes det er helt ok at jenter har feminine klær og motsatt.
|
|
|
#25 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: 70-tallstøy
Det er vel bra i et forbruksperspektiv? Jeg synes det er helt vanvittig at butikkene er delt inn i gutte- og jenteavdeling for babyer og småttiser, og at ethvert plagg er identifisert med figurer og / eller farger som gutte- eller jenteplagg. Sist jeg skulle kjøpe joggesko til vesla var det utelukkende rosa / sølv prinsessejoggesko å finne i to av butikkene. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 70-tallstøyJeg vokste opp på 70-tallet og husker jeg hadde brun boblejakke og boblebukse med gule glidelås
|
|
|
#27 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Lindex har mye fint, ja. Jeg har også en tendens til å glemme det, siden jeg aldri har hatt noe forhold til Lindex før jeg fikk barn. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
intro
|
Her har jeg en fordel, som har vært ivrig Lindex-shopper i alle år til tross for at de fleste på min alder har skygget banen.
|
|
|
|
#29 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: 70-tallstøyJeg elsker denne trenden! Nesten så jeg føler jeg må shoppe babytøy nå, så jeg har til nestemann
|
|
|
#30 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: 70-talls tøy
Enig
|
|
|
#31 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: 70-tallstøyLindex har en vanvittig kul kolleksjon nå. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Utrolig enig! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Jeg liker verken lysrosa/lyseblå sky eller retro, så denne gangen har jeg ikke kjøpt et plagg til lillebror. Det er ingen ting som frister. Tenker det blir mest tynne ullklær fra Nøstebarn og Helios her.
|
|
|
#35 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 70-tallstøyEr ikke kjempeivrig på retroklærne, men noe av det er stilig. Men til baby, synes jeg personlig at det er finest med søte sparkebukser i hvitt, rosa og lyseblått. Hadde jeg hatt baby nå, hadde jeg nok holdt meg til klassisk babytøy de første 2-4 månedene, og frisket opp med litt retro osv når babyen ble litt større. Turkis og eplegrønt synes jeg også er fint, spesielt nå på sommeren. Men det er nå min smak |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 70-tallstøyRegnet med det var sånn folk følte ja. Jeg liker det nusselige tøyet jeg da og grunnen til at jeg vil ha nøytralt tøy er at jeg og mannen min vil ikke vite hvilket kjønn det blir før etter fødselen. Har gitt bort alt tøyet etter de to store her. Klærne er gjerne litt billigere i kjedene enn i babyutstyrsforretninger... Men snarrt kommer feriepengene!!
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Sv: 70-tallstøyMen altså, hvordan mener du retrotøyet ikke er nøytralt? Det kan jo brukes av begge kjønn? Det er helt fair å ikke like det altså, men at det ikke er kjønnsnøytralt får jeg ikke til å stemme.
|
|
|
#38 |
|
Textrovert
|
Litt apropos: Jeg var innom Nordli i går. Der sto det to bord med stæsj og tilbehør. Det ene med plakaten "Pen til skolestart". Den andre med plakaten "Kul til skolestart". Ja, dere kan bare tenke dere hva som var gjennomgangstemaene og -fargene på de to bordene.
|
|
|
#39 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Fullstendig tragisk! Jeg sliter skikkelig til tider med å finne klær jeg har lyst til å putte på Storebror. Han er ikke noen "typisk gutt," - dvs han gir beng i superhelter og mye av det andre gutter liksom skal være opptatt av, om du skal tro på hvordan mye av genserne, spesielt, ser ut for tiden.
|
|
|
#40 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmmm, har jeg sagt det? Det var i så fall ikke meningen. Nøytralt er det. Bare forklerte hvorfor jeg er ute etter nøytralt tøy og ikke 70-talls. Det er ikke så lett for tiden.
|
![]() |
|
|