Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forhold med 3

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 14:36   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forhold med 3

Man skal ikke langt utenfor A4-boksen før folk begynner å snakke og spekulere, og helt uten å ha sett intervjuet så skjønner jeg at dette er finfint stoff for dem som liker å spekulere om andre. Det er vel ikke mindre enn de venter seg når de velger å være åpne om forholdet sitt i media. Jeg får litt frysninger både av at de står frem på den måten og at folk krafser og spekulerer i privatlivet deres, men som en del av en samfunnsutvikling syns jeg dette er svært interessant. De er nok ikke unike i sitt valg av samlivsform.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:44   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de er et interessant "tilfelle" siden jeg tror at historisk sett (og på verdensbasis) så består de fleste polygamiske ekteskap veldig sjeldent av rene kjærlighetsekteskap. Det har vel ofte vært mer fornuft inne i bildet, enn forelskelse. Det er også langt mer vanlig med flerkoneri, enn med flermanneri, og sett i fra et feministisk ståsted kan jo det være litt betenkelig.

Er for øvrig enig med Kasia og Skilpadda, dette er ikke noe jeg har noe med, og er de lykkelige skal ikke jeg bestride det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:52   #23
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Man skal ikke langt utenfor A4-boksen før folk begynner å snakke og spekulere, og helt uten å ha sett intervjuet så skjønner jeg at dette er finfint stoff for dem som liker å spekulere om andre. Det er vel ikke mindre enn de venter seg når de velger å være åpne om forholdet sitt i media. Jeg får litt frysninger både av at de står frem på den måten og at folk krafser og spekulerer i privatlivet deres, men som en del av en samfunnsutvikling syns jeg dette er svært interessant. De er nok ikke unike i sitt valg av samlivsform.

Jeg ser ikke på det som krafsing i deres privatliv. Dette er jo noe de har gått ut med dette selv, og det er kanskje for å sette søkelys på det. Det er jo viktig å diskutere og se flere sider på saken, for selv å få en bedre forståelse for hvorfor noen velger å ha et slikt forhold. Det er jo ikke sjelden at man kan forandre mening, nettopp for at man får fram forskjellige sider man faktisk ikke hadde tenkt gjennom før. Hvorfor folk reagerer negativt er vel man tenker ut fra hva man selv kunne godtatt og hva man selv måtte ønske ut av et evetuelt forhold.

Jeg synes jo også at alle sammen må få velge selv, så lenge ting ikke skjer under tvang. Men JEG synes det er rart at et slikt forhold lar seg gjør, ut fra mine verdier og grenser.

Jeg har også vanskelig for å forstå at sjalusi aldri er et tema.

Gammel 02-06-08, 15:04   #24
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg ser ikke på det som krafsing i deres privatliv. Dette er jo noe de har gått ut med dette selv, og det er kanskje for å sette søkelys på det. Det er jo viktig å diskutere og se flere sider på saken, for selv å få en bedre forståelse for hvorfor noen velger å ha et slikt forhold. Det er jo ikke sjelden at man kan forandre mening, nettopp for at man får fram forskjellige sider man faktisk ikke hadde tenkt gjennom før. Hvorfor folk reagerer negativt er vel man tenker ut fra hva man selv kunne godtatt og hva man selv måtte ønske ut av et evetuelt forhold.

Jeg synes jo også at alle sammen må få velge selv, så lenge ting ikke skjer under tvang. Men JEG synes det er rart at et slikt forhold lar seg gjør, ut fra mine verdier og grenser.

Jeg har også vanskelig for å forstå at sjalusi aldri er et tema.

Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt at et slikt forhold lar seg gjøre, og jeg tror ikke det er så veldig uvanlig heller, selv om det ikke er så mange som lever sånn i full åpenhet i Norge. Det bryter helt klart med mine personlige grenser også, men det er jo uinteressant egentlig. Jeg skal jo uansett ikke leve sånn, men jeg gjør mange andre ting i livet mitt som bryter med hva andre syns er normalt - og det er ganske små ting i forhold til dette - og nettopp derfor vil jeg ikke umiddelbart betvile andres motiv for utradisjonelle valg.

Hva man anser for å være krafsing er så klart individuelt, men jeg syns denne tråden beveger seg på kanten. Nå liker jeg generelt ikke å spekulere om andres privatliv, så mine grenser er antakelig ikke så romslige i så måte. Når jeg skriver at jeg får frysninger så er det på bakgrunn av hvordan jeg opplever denne tråden og hele denne saken.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:15   #25
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Enig med padda.

Gammel 02-06-08, 16:13   #26
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=16

Her er intervjuet.

På slutten sa intervjueren, kanskje dere blir 4 neste gang vi ser dere, da lo han godt og sa neihei han fyren. Så han godtar ikke at noen av de vil ha med en mann.

De var veldig like de damene

Nei skjønner ikke helt det der jeg, ble litt kvalm av han fyren egentlig. For meg framstår det som han vil ha i både pose og sekk, og at hun eldste har måttet godta hun yngste for å beholde han.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 16:42   #27
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Spennende diskusjon dette her. Mener å ha lest at den unge er niesen til konen hans faktisk.

Jeg gikk på samme ungdomsskole som han, og saken overrasker meg ikke stort. Han var spesiell da, og vil nok alltid være det fremover også. Og så er han veldig intelligent, og er vokst opp i en utradisjonell familie.

Gammel 02-06-08, 16:56   #28
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Dette tenker jeg også på...jeg kan heller ikke la være å tenke på at den mannen har ordnet seg bra, får både i pose og sekk. En flott kone, og en elskerinne på 20 år...*fordomsfull*

*også fordomsfull*

Hvorfor skal alltid mannfolka ha det så bra! Er de virkelig så mye mer viktigere enn jenter?

Gammel 02-06-08, 18:15   #29
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

De får mye gratis reklame for firmaet sitt. Det ville vært interessant å vite hvor mye denne reklamen er verd.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 18:30   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes i likhet med flere andre at dette er veldig interessant, og har egentlig ingen ting imot en sånn form for "ekteskap". Jeg tenker mer på det rent praktiske, og det blir jo bagateller til sammenligning med etiske og moralske spørsmål. Sover alle tre i samme seng? Er det en slags ruleringstjeneste? Hvordan organiseres husarbeid og nedbetaling av huslån osv. Jeg skulle likevel, i likestillingens navn, likt å se en dame gift med flere menn.

Gammel 02-06-08, 18:43   #31
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

*også fordomsfull*

Hvorfor skal alltid mannfolka ha det så bra! Er de virkelig så mye mer viktigere enn jenter?

Dette syns jeg var et underlig utspill. Vi snakker om en mann her, ikke alle.

Jeg syns det er helt greit at de gjør som de gjør, bare la være å blande meg opp i det. Jeg ville aldri godtatt at helten hadde funnet seg en ny dame i tillegg til meg, som attpåtil er femten år yngre.
Men jeg undrer meg litt over at de går ut med historien?

Gammel 02-06-08, 18:47   #32
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tenker mer på det rent praktiske, og det blir jo bagateller til sammenligning med etiske og moralske spørsmål. Sover alle tre i samme seng? Er det en slags ruleringstjeneste? Hvordan organiseres husarbeid og nedbetaling av huslån osv

Damene hadde hvert sitt soverom, og han lå annenhver natt i damenes seng. Når de kjørte bil, så var det slik at når den ene kjørte, så satt de to andre i baksetet, slik at det skulle bli likt fordelt...resten du spør om hørte jeg ikke de snakket noe om.

Gammel 02-06-08, 18:50   #33
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men jeg undrer meg litt over at de går ut med historien?

De hadde jo selvfølgelig fortalt familie og venner om dette, og for at ting skulle komme ut på en riktig måte, så ville de gå ut i pressen og fortelle det som var sant.

Gammel 02-06-08, 18:52   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også konene var veldig like, den yngste var jo bare en yngre utgave av den eldste liksom
Synes det er tøft (eller dumt?) å være 20 år og ta et sånt valg.

Det var ikke snakk om noen barn i bildet?

Og jeg synes ikke det er rart at en slik ting blir utspring til en diskusjon "over hele landet" vil jeg tro. Det tror jeg de også vet, men de valgte jo selv å stå frem på tv.

Og jeg føler ikke vi nødvendigvis slenger dritt om DEM selv om vi diskuterer hvordan dette fungerer i praksis.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 18:54   #35
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det var ikke snakk om noen barn i bildet?

Hørte ikke snakk om noen barn.

Gammel 02-06-08, 18:58   #36
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så det også,
og synes de er kjemperare altså.
Men det er jo bare fordi jeg ikke er vant til å se "helt vanlige" nordmenn gjøre så uvanlige ting.

Jeg ville i hvert fall aldri ha delt min mann med en annen kvinne
- men jeg kunne godt hatt en handy-man gjemt bort på lur et sted. Til utvortes bruk selvfølgelig

Gammel 02-06-08, 19:03   #37
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes i likhet med flere andre at dette er veldig interessant, og har egentlig ingen ting imot en sånn form for "ekteskap". Jeg tenker mer på det rent praktiske, og det blir jo bagateller til sammenligning med etiske og moralske spørsmål. Sover alle tre i samme seng? Er det en slags ruleringstjeneste? Hvordan organiseres husarbeid og nedbetaling av huslån osv. Jeg skulle likevel, i likestillingens navn, likt å se en dame gift med flere menn.

Der der har nok ikke noe lån! Mangemillionærer. Det slår meg vel også at det kan være noe av grunnen til at hun eldste ikke gikk.

I intervjuet sa hun eldste at hun stolte på at mannen ikke ville forlate henne, men når mannen blir forelsket i en annen, kan man stole på han da?

De to damene har visst hvert sitt soverom som han sover annenhver dag på.

Gammel 02-06-08, 19:08   #38
tiril
Passiv

Standard

Mann med peng. Kone som er lei av sex livet med denne mannen.
Mann finner ung elskerinne som gir han den sexen han mangler. Mann glad fordi han får sex, kone glad for at ho slepp gi han sex. Samtidig kan ho opprett holde dei samme godene som pengane hans gir ho.
Ung elskerinne/kone nr 2, drit happy for at ho har funne en rik mann. Skutt gull fuglen jo,masse peng,eit kjent navn, og kone nr 1 tar sikkert all husarbeidet medan ho har hot sex med mannen.

Ikkje rart alle er fornøyde.

Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 19:09   #39
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Mann med peng. Kone som er lei av sex livet med denne mannen.
Mann finner ung elskerinne som gir han den sexen han mangler. Mann glad fordi han får sex, kone glad for at ho slepp gi han sex. Samtidig kan ho opprett holde dei samme godene som pengane hans gir ho.
Ung elskerinne/kone nr 2, drit happy for at ho har funne en rik mann. Skutt gull fuglen jo,masse peng,eit kjent navn, og kone nr 2 tar sikkert all husarbeidet medan ho har hot sex med mannen.

Ikkje rart alle er fornøyde.

Der tror jeg du har veldig mye rett tiril

Gammel 02-06-08, 19:12   #40
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Der tror jeg du har veldig mye rett tiril

Trur faktisk det ja.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.