|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Jeg håper ikke den blir langvarig, men gudene veit.
![]() |
#22 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Begge avdelingene til snuppene mine er nå stengt, og jeg tar sikte på at det blir langvarig. Har alliert oss med andre foreldre i avd, så vi kan bytte på å passe barna, og ikke trenger å ta så mye fri. Og så benytter vi oss av besteforeldre.
![]() |
#24 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Jeg tar høyde for at det ikke blir tatt ut noen i barnehagen til knerten
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?
Sorry. "Tror dere at..." hadde kanskje vært en bedre formulering. Som jeg sa i den ande tråden: Når jeg synes dette er vanskelig, som deler byrdene med pappaen, har deltidsjobb og snille barnevakter, så har alenemødre med full jobb min sympati. Det kjipe med denne streiken er jo at arbeidsgiverne slipper så lett, mens 3. parten rammes hardt. |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette stemmer vel ikke akkurat helt. Avtalt ferie før plassoppsigelse er varslet, kan avvikles som avtalt, står det i papirene til UNIO. Dette tolker jeg dermed som Ru.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Protonterapeut
|
Det er faktisk det som provoserer meg mest med hele Unio-streiken: "Vi prøver jo å ikke ramme tredjeperson ..."
![]() |
#30 |
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Jeg kjenner at jeg ikke blir mer sympatisk innstilt når The Big Boss i systemet her forklarer meg at "nei, det er jo ingen som forventer at det skal komme noen løsning på dette egentlig, så vi satser på at det tar lang tid sånn at vi får gjort et statement." |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Jeg har litt problemer med å skjønne hva som skal bli løsningen, for å være helt ærlig.
![]() |
#34 |
lykkelig
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Jeg regner med at denne streiken hvertfall varer frem til skoleslutt. Altså 20.juni. Mulig enda lengre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Vår barnehageavd. har stengt mandager, og øvrige dager redusert bemanning med 6 timers åpningstid, og redusert foreldrebetaling, så lenge streiken varer. Dette har vi fått ett skriv på fra oppvekstsjefen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
villende
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Vi rammes (heldigvis) ikke av streiken. Men jeg kjenner en del UNIO-organiserte som er uenige i at det streikes. Jeg tror muligens forbundet skyter seg selv i foten ved å streike alene. :digresjon: |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
Åh heisann. Solidaritet er tydeligvis ikke stikkordet i denne streiken, nei. Hvem pokker'n går dette ut over? Jo, de uten nettverk, uten penger og som ikke kan ta fri eller permisjon eller hva_har_du uten at det blir problematisk også. Mafiaen (les: familien) min stiller opp som bare det, hva med de som ikke har mengder av søsken boende rett ved? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er jo greit å kunne ha den luksusen.
![]() |
#39 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den blir langvarig?
Jeg var upresis: Jeg er ikke tatt ut i streik selv ennå, så det riktige vil bli å si "vil ramme".
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Jeg håper forresten alle dere som sliter med å få barnepasskabalen til å gå opp under streiken innerst inne forstår at de som tar seg av en stor del av oppdragelsen til barna deres ønsker seg en lønn som er gjenspeiler den jobben de gjør.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|