Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket servise har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 12:56   #1
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Til hverdags har vi et arvet frokostservise, fra Figgjo. Skal se om jeg finner noen bilder av det senere.

Til middagsservise har arvet et 80 år gammel sett, fra sambos besteforedre. Det har serveringsfater, suppeskål, potetskål og sausenebb. Er hvit med gullkant.

Har også arvet er slikt Strå?mønstret, fra sambos besteforeldre. Her har vi masse deler. Min mor som samler på dette, ute på hytten, ble skikkelig misunnelig.

Har et kaffeservise i hvitt, type ikke dyrt.

Nisseservise fra PP, er det også her i skapet.

Har også et beige keramikkmiddagservise fra Ikea, til 12 personer.

Har lyst på et nytt moderne frokost7hverdgaservise. Liker godt Teema fra Ittala!

Vi har masse skapplass, det er godt!

Gammel 09-11-06, 13:02   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Vi har "brett/serveringsfat" i den serien - "med prikkene". Kunne tenkt meg noen stilige dekkefat, og digger Alessi. Lurer derfor på prisene på disse - med og uten "prikker". Håper du ser dette, og kan svare.

Vi har prikker, ja. Altså, blanke med prikker. Nå er det jo hele to år siden bryllupet, så jeg skal ikke si for sikkert, men jeg mener prisen var rundt 300,- pr stk...

Gammel 09-11-06, 13:05   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KOm på at eg har fleire

Dette frå Rosendahl til halvfint kaffibesøk;

Dette som juleservise, frå Masons:

Og så har eg et kaffiservise kjøpt på TilBords på nittitallet som heiter Versailles. Sjølsagt gått ut for lengst.

Eg er visst meir satt enn eg trudde

Gammel 09-11-06, 12:57   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Til hverdags et fra Porsgrunn Porselen, helt enkelt og hvitt med en sølvkant.

Fullt middagservise med tre forskjellige tallerkentyper, fat og boller

Til fest, Villeroy & Boch, Viux Luxemburg

Porsgrunn Porselen Juleservise

Og sølv da til 17 personer har jeg klart å spare

Gammel 09-11-06, 21:55   #5
hadi
Fullverdig medlem

hadi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Vi har Foglia fra V&B i både frokost, kaffe og middag.
Fikk noe vanvittig mye til bryllupet

Vi har også dette, er godt fornøyd.

Til hverdags bruker vi IKEA 365+

hadi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:09   #6
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Vieux Luxemburg fra V&B og Skaugum fra PP.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:21   #7
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Bogstad fra Porsgrunn.
Jeg begynte å samle som 18 åring etter press fra mamma, og angrer i grunnen på at jeg har fortsatt å samle på det.

Hverdagsservicet vårt er noe ræl fra Ikea

Vinglassene og ølglassene er fra Rosendahl og de er jeg fornøyd med.

Gammel 09-11-06, 22:39   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Alt vi har er arvet. Vi har et frokostservise som jeg elsker. Det er kjøpt i 1970, og er merket Figgjo- Turi design - Arden.

Middagsserviset vårt fikk mine besteforeldre til bryllupet i 1950. Det er tidløst, med søte markblomster rundt kantene. Backafall (?) heter det. Svensk?
Tenk, jeg fant bilder av det også! Gustava heter det visst. Fra 1945!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo

Sist redigert av Gremli Skremli : 09-11-06 kl 22:48.
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:11   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Til pent (the good china) har vi dette serviset fra Eschenbach som heter New England Newport (som selvfølgelig ikke produseres lenger ...):

Har middagstallerkner og dype tallerkner til 12, 2 serveringsfat, 2 store skåler, 1 liten skål samt sausenebb. Skulle gjerne hatt mer, men det kan bli vanskelig. Er veldig glad i det for det er enkelt og matcher det meste.

Samler på Tangen glass fra Hadeland, og har Arvesølv sølvbestikk.

I desember bruker vi Primstavserviset fra Bokklubben:

Jeg liker det veldig godt, og synes det er passe julete. Dessuten bruker vi det i undervisningen av ungene, og jeg er spent på om de husker hva de ulike tegnen betyr og hvilken dato de hører til.
Har dype og flate tallerkner til 12, og bruker serveringsfat fra Newport-serviset.

Til daglig bruker vi disse grilltallerkenene fra Saturna (noe billig-greier):

Samt "studentserviset" vårt (kjøpt på Jysk om jeg ikke husker feil). 8 av hvert + helt frokostservise. Dette er vi møkklei, men har ikke funnet noe servise vi har kunnet bli enige om til nå.

Har også noen grå tallerkner fra Ikea (+365)

Til frokost/kvelds samler vi på det kremhvite stengodsserviset fra Höganäs. Vi har dessuten et nydelig gammeldags engelsk teservise som vi aldri bruker.

Vi drikker minimalt med kaffe, så det kaffeserviset vi har ble kjøpt til Prinsessa sin dåp. Siden vi var studenter hadde vi ikke råd til å kjøpe kaffeserviset fra Eschenbach, men vi fant et rimeligere som passer fint så det kjøpte vi til 12 personer. Vi liker begge Rosendal sitt Grand Cru kaffeservise, så det er meget mulig at vi begynner å samle på det.

Gammel 21-11-07, 15:48   #10
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Vi har nylig begynt å samle på dette serviset fra PP, det er vel egentlig ett kjøkkenservise, men vi skal ha det som penservise/middag. Supplerer med hvitt sausenebb, hvit suppeterrin og hvitt stort fat.

Det heter Partitur og jeg falt pladask for det!

Gammel 22-11-07, 22:42   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teema fra Iittala. Enkelt og greit. Har ikke noe fancy til penbruk.

Som kaffeservice kjører vi Iittala mummi.

Gammel 15-11-07, 11:02   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Vi har Foglia fra V&B i både frokost, kaffe og middag.
Fikk noe vanvittig mye til bryllupet

Vil haaaaaa!!!!!

Gammel 29-12-07, 01:20   #13
mamsi
Nybegynner

mamsi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Follo
mamsi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vi har Sterling fra Wedgwood til fint, har både kaffeservise og middagsservise. Både søsteren min og broren til mannen har det samme, og det er veldig praktisk når man skal ha dåp og slikt.

Akkurat det samme har vi også.

Men til hverdags bruker vi Maxi Strå.

Gammel 09-11-06, 09:08   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Til hverdags har vi et utgått fra Villeroy & Boch, bilde ser du her, men grønnfargen er mye dusere enn på bildet

I tillegg har vi finservise fra Roal Copenhagen Josephine som også dessverre er utgått

Så har jeg et teservise i blå keramikk som er veldig kjent, men jeg husker ikke hva det heter. Begynner på H mener jeg

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:15   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det mye lekkert. Vi har ikke noe skikkelig servise, bare noe dritstygt ræl fra Kari Trestakk som jeg kjøpte da jeg var 20. Jeg leter og leter men finner ikke helt det jeg er ute etter. Dessuten får jeg aldri bestemt meg om jeg skal ha et dyrt elegant et, eller om jeg skal ha et billig kult et.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:19   #16
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har TID fra PP; helt enkelt, hvitt i benporselen. Fikk masse av det til bryllupet.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:22   #17
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Her var det mye lekkert. Vi har ikke noe skikkelig servise, bare noe dritstygt ræl fra Kari Trestakk som jeg kjøpte da jeg var 20. Jeg leter og leter men finner ikke helt det jeg er ute etter. Dessuten får jeg aldri bestemt meg om jeg skal ha et dyrt elegant et, eller om jeg skal ha et billig kult et.

La meg gjette, grønt, gult eller blått med terrakottakant?

Dette var det største bomkjøpet mitt noensinne. Jeg hadde det til 12, bortkastede penger.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:41   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

La meg gjette, grønt, gult eller blått med terrakottakant?

Dette var det største bomkjøpet mitt noensinne. Jeg hadde det til 12, bortkastede penger.

Jeg har litt av hver farge. Kan du tenke deg noe verre?

Nå må jeg få byttet det ut snart, det er så jævlig. Og så har alle de gule krakkelert og det har gått små skår av de fleste tallerknene. Det kommer nok snart til å skje en ulykke med det serviset.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 10:24   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har middagsservise fra Royal Copenhagen: Magnolia Classic.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 10:28   #20
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har dette i lys-blå/turkis
og slikt

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.