Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

"Viser det" eller "vises det"?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hva sier du: "Vises det?" eller "viser det?"
"Vises det?", selvsagt. 104 92,04%
"Viser det?", selvsagt. 7 6,19%
Det blir hipp som happ. 0 0%
Jeg er usikker. 2 1,77%
Deltakere: 113. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 22:28   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Viser det" eller "vises det"?

Jeg har stusset litt over et uttrykk jeg stadig ser og hører - mest på snartmamma.com, selvsagt. Det er mange som sier og skriver "viser det?" når de f.eks. lurer på om de ser gravide ut. Dette høres veldig merkelig ut i mine ører; for meg må det hete "vises det?" (eller "synes det?"). Hvordan sier og skriver dere dette uttrykket?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.