Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Advarsel mot msn-virus

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-08, 12:25   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel mot msn-virus

Man må altså TRYKKE på linkene for å få viruset? For det gjør aldri jeg! Er jeg safe da?

Gammel 07-06-08, 13:00   #22
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man må altså TRYKKE på linkene for å få viruset? For det gjør aldri jeg! Er jeg safe da?

Du må trykke og legge igjen passordet. Rører du ikke noe så er du safe ja.
Det er jeg ganske sikker på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 13:31   #23
Frantzen
Passiv

Standard

Man behøver ikke legge igjen passordet nødvendigvis. Det er nok å bare trykke, dessverre.

Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 13:46   #24
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

De jeg får flest av er automatiske utsendinger av en hilsen med lenke, når jeg klikker lenken så starter nedlasting av en .exe-programfil som blir automatisk kjørt av Internett Explorer i Windows. Jeg har Mac, så jeg klikker i vei.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 17:29   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Man behøver ikke legge igjen passordet nødvendigvis. Det er nok å bare trykke, dessverre.

Beklageligvis et digert amen til det.

Gammel 07-06-08, 18:14   #26
Frantzen
Passiv

Standard

Nå her jeg kjørt virusscan to ganger og spybod s&d men fremdeles kommer spørsmål om innstallasjon av %&##-programvaren!

Jeg bruker AVG og har bare hatt positive erfaringer med den tidligere...

Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 02:26   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres det ut som om min kjære og jeg må ta en tur på besøk i nærmeste framtid, eller?

Gammel 08-06-08, 03:09   #28
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Høres det ut som om min kjære og jeg må ta en tur på besøk i nærmeste framtid, eller?

Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 11:02   #29
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Men den naken-linken er et annet virus? Det jeg skriver om er nytt.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 11:12   #30
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvilket virusprogram har du? Har du vært på hjemmesiden deres og lett etter en fix?

Ja, finner ikke noe om det.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 11:46   #31
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Men den naken-linken er et annet virus? Det jeg skriver om er nytt.

De siste lenkene jeg har fått gir seg ut for å være youtube-videoer, men om en leser URLen en gang til så ser en at det ikke er det.

Gammel 08-06-08, 11:47   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også den skiten, og man trenger slett ikke legge igjen noe passord, nei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 12:17   #33
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har også den skiten, og man trenger slett ikke legge igjen noe passord, nei.

Skulle tro at man kan få viruset kun ved å trykke ja, men jeg tror ikke det spres videre via msn om man ikke legger igjen passordet sitt. De må jo få passordet fra en plass før de kan spre ting.. skulle en tro.

Noen som har fått det spredd på msn uten å legge igjen passord?

Gammel 08-06-08, 12:23   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Skulle tro at man kan få viruset kun ved å trykke ja, men jeg tror ikke det spres videre via msn om man ikke legger igjen passordet sitt. De må jo få passordet fra en plass før de kan spre ting.. skulle en tro.

Jepp - jeg klikket bare på linken, og la aldri igjen noe passord noe sted, men det spredde seg som rakkeren fra pc'en min og til alle kontaktene i msn umiddelbart etterpå.

Gammel 08-06-08, 12:25   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ditto.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 13:33   #36
Joika
Pauset

Standard

Litt hissigere saker enn sist da ja..

Gammel 08-06-08, 13:46   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Jepp - megahissig og noe dritt å bli kvitt!

Gammel 08-06-08, 14:36   #38
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Når en klikker lenken så installeres et program på maskinen din, dette programmet sprer seg selv ved å på vegne av deg sende en melding til alle dine påloggede kontakter, hver gang du logger på. Meldingen inneholder en lenke som hvis den blir klikket på installerer programmet på kontaktens maskin. Ingen passord er nødvendig; det er altså lurt å ikke bruke MSN før "viruset" er fjernet fra maskinen.

Gammel 08-06-08, 15:01   #39
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Når en klikker lenken så installeres et program på maskinen din, dette programmet sprer seg selv ved å på vegne av deg sende en melding til alle dine påloggede kontakter, hver gang du logger på. Meldingen inneholder en lenke som hvis den blir klikket på installerer programmet på kontaktens maskin. Ingen passord er nødvendig; det er altså lurt å ikke bruke MSN før "viruset" er fjernet fra maskinen.

Skjønte det.

Sist gang jeg var borti noe sånt så ble det ikke spredd med mindre man la igjen passord.

Gammel 08-06-08, 16:00   #40
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Skjønte det.

Sist gang jeg var borti noe sånt så ble det ikke spredd med mindre man la igjen passord.

Da er det disse tjenestene av typen: "Sjekk hvem som blokkerer deg".

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.