|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Advarsel mot msn-virusMan må altså TRYKKE på linkene for å få viruset? For det gjør aldri jeg! Er jeg safe da?
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Advarsel mot msn-virusMan behøver ikke legge igjen passordet nødvendigvis. Det er nok å bare trykke, dessverre. |
![]() |
![]() |
#24 |
Administrator
|
![]() Sv: Advarsel mot msn-virusDe jeg får flest av er automatiske utsendinger av en hilsen med lenke, når jeg klikker lenken så starter nedlasting av en .exe-programfil som blir automatisk kjørt av Internett Explorer i Windows. Jeg har Mac, så jeg klikker i vei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Advarsel mot msn-virus
Beklageligvis et digert amen til det.
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Advarsel mot msn-virusNå her jeg kjørt virusscan to ganger og spybod s&d men fremdeles kommer spørsmål om innstallasjon av %&##-programvaren! |
![]() |
![]() |
#29 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Advarsel mot msn-virusMen den naken-linken er et annet virus? Det jeg skriver om er nytt.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Ansvar for egen luring
|
Ja, finner ikke noe om det.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Administrator
|
De siste lenkene jeg har fått gir seg ut for å være youtube-videoer, men om en leser URLen en gang til så ser en at det ikke er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pauset
|
Skulle tro at man kan få viruset kun ved å trykke ja, men jeg tror ikke det spres videre via msn om man ikke legger igjen passordet sitt. De må jo få passordet fra en plass før de kan spre ting.. skulle en tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Slumrende Ullteppe
|
Jepp - jeg klikket bare på linken, og la aldri igjen noe passord noe sted, men det spredde seg som rakkeren fra pc'en min og til alle kontaktene i msn umiddelbart etterpå.
![]() |
#38 |
Administrator
|
Når en klikker lenken så installeres et program på maskinen din, dette programmet sprer seg selv ved å på vegne av deg sende en melding til alle dine påloggede kontakter, hver gang du logger på. Meldingen inneholder en lenke som hvis den blir klikket på installerer programmet på kontaktens maskin. Ingen passord er nødvendig; det er altså lurt å ikke bruke MSN før "viruset" er fjernet fra maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Pauset
|
Skjønte det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|