|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Et siste gufs fra gravenDet er selvfølgelig tragisk, men SELVSAGT kan man ikke omgjøre et testamente for det!
|
|
|
#3 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et siste gufs fra graven
Jeg stemmer SV, så jeg synes selvsagt det burde være en egen nemd som godkjente det moralske innholdet i testamenter. Det er tenkt som en sub-klausul under forbudet mot å være atal mot sine medmennesker. Jeg hadde tenkt å få mine partifeller til å legge frem lovforslaget som en del av en større helhet hvor det også fastslås at alle skal spise grovbrød i matboks til lunsj. Men jeg antar at de onde Høyrefolka som vil la karaktersnittet fra barnehagen avgjøre om man får ta utdanning eller bli sendt for å jobbe i en Koreansk sweatshop kommer til å stemme i mot.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 10-06-08 kl 10:19. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Ja, tenkte det samme jeg da jeg hørte nyhetene!! Er det mulig
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Et siste gufs fra gravenHjelp, noe så utrolig smakløst og fælt! Må de virkelig etterkomme dette? Ville man gjennomført det hvis det hadde vært et ønske om å sende pengene til Bin Laden? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Et siste gufs fra gravenFryktelig. Jeg håper egentlig at noen eksperter kan finne et smutthull akkurat i denne saken her, selv om jeg i prinsippet støtter Esme fullt ut. Det er noe med råderetten og umyndiggjøring - og graden av egenbestemmelse. Men når konsekvensene blir så ufine som i dette tilfellet her så grøsser man jo.
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det hadde vært fantastisk.
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Det hadde vært fantastisk |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Et siste gufs fra gravenKie: Han er jo ikke god. Han har jo uttalt at han ikke hadde jobbet mot nazismen hvis han visste hva som ville skjedd i Norge etter krigen når det kom til innvandring. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Sv: Et siste gufs fra gravenVel! man kan nå bestride testamentet. Vi gjorde det når min mor gikk bort. Det ble kjent ugyldig.
|
|
|
|
#12 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et siste gufs fra gravenJeg er helt matt, det kan da ikke være mulig. For ei skrekkelig gammel dame, og at en dekorert motstandsmann er oppe i denne suppa her. "Neitakk, finn deg en annen advokat.." Det må det da være veldig lett å si!
|
|
|
#13 |
|
"De"
|
Hm?
|
|
|
#14 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja..det er fritt å dele ut penger til den man vil
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Et siste gufs fra gravenDet er helt merkelig dette, det er en del av de gamle motstandsguttene som har blitt nazister etterhvert. Erik Gjems-Onstad var visstnok gift med Reidun Aunde, hun søte superraddisdansedamen som gikk rundt i Trondheim med krykker. De møttes altså visstnok under krigen i motstandsarbeidet og gikk virkelig hver sin vei etter det. En til venstre og en til det ytterste høyre.
|
|
|
#17 |
|
Ustabil
|
Jeg syns ikke det er fryktelig merkelig - og når jeg sier det skjønner jeg at jeg kanskje tramper i salaten. Hva var det motstandskampen under krigen gikk ut på? Jo, å sikre "Norge for nordmenn". Nasjonalismen sto i høysetet, og det handlet om et fritt land og et land som ikke skulle invaderes av andre. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Jojo, jeg skjønner at noen tenker sånn. Men så er det det at i min familie er det en del motstandsmenn (vel, de holder på å dø ut nå da), og som absolutt hater nynazistene og ikke forstår gjengen til Gjems-Onstad heller. Det var nå absolutt ikke alle som gikk inn i motstandsbevegelsen pga nasjonalisme.
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Ikke alle, nei, men nasjonalismen sto utrolig sterkt under krigen. Det er ikke rart at motstandskampen trakk til seg både det ene og det andre. Mål nummer en var å fri Norge fra okkupasjonsmakten. Et fritt Norge. Det handlet om å berge sitt eget land, ikke kamp mot nazismen. Kampen mot nazismen kom i gang mye senere. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
This is normal!
|
Nasjonalismen sto sterkere på det som ble den tapende parts side mener jeg. Og det var vel mer «Et fritt Norge» som var parolen enn «Norge for nordmenn». Det handlet om et fritt land og et land som ikke skulle invaderes av et annet land/en annen stat.
|
|
![]() |
|
|