Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyalarm, sjekker du klokken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du klokken når du hører flyalarmen for å se om det er en test?
Ja 113 70,63%
Nei 47 29,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 12:18   #21
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Jeg sjekker aldri klokka, men jeg sjekker alltid nettavisene for å se om det er angrep :krigsangst:

Visste ikke at øvelsen var på faste tider jeg...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:18   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg sjekker alltid klokken og senker skuldrene på plass når jeg ser at den er tolv blank.

Og hvis det i tillegg er andre onsdag i juni eller januar, så er du helt trygg.

Ville dere forresten ikke reagert hvis alarmen gikk en onsdag klokka 12 i april?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:19   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg sjekker aldri klokka, men jeg sjekker alltid nettavisene for å se om det er angrep :krigsangst:

Visste ikke at øvelsen var på faste tider jeg...

Haha samme her. Jeg ser ikke på klokka, men går inn på aviser og sånt for å se om det står noe.

Gammel 11-06-08, 12:19   #24
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Høh?

Litt teit formulert ser jeg, men jeg ble imponert over at du tenker så langt som at "Aha, j, i dag er det 2.søndag i juni og klokken er 12, da er det nok bare øvelse. Jeg ser på klokka, konstaterer den er 12, - og da regner jeg med det er øvelse..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:19   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men ettersom jeg har skjønt bor jeg ikke så langt unna der de sender ut lyden fra.

Ja, hvor kommer den fra egentlig?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:20   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

. Men ettersom jeg har skjønt bor jeg ikke så langt unna der de sender ut lyden fra.

Men er det egentlig spesielt stor fare for flyangrep nå til dags? Blir det brukt i andre situasjoner og?

Det betyr egentlig "viktig melding, lytt på radio", og kan brukes i alle tilfeller man må gi en viktig beskjed til hele samfunnet samtidig.

På jobben er alarmen midt på taket og det er umulig å snakke når den går.

Gammel 11-06-08, 12:20   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Ja, hvor kommer den fra egentlig?

Mange offentlige bygg, skoler, høyder o.l.

Gammel 11-06-08, 12:21   #28
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Ville dere forresten ikke reagert hvis alarmen gikk en onsdag klokka 12 i april?

For jeg ante ikke at det var 2. onsdag i januar og juni de testet.
Og jeg har sjelden peil på at det er 2. onsdag i måneden, jeg vet knappest hvilken dag det er.

Gammel 11-06-08, 12:21   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Litt teit formulert ser jeg, men jeg ble imponert over at du tenker så langt som at "Aha, j, i dag er det 2.søndag i juni og klokken er 12, da er det nok bare øvelse. Jeg ser på klokka, konstaterer den er 12, - og da regner jeg med det er øvelse..

(Jeg ble bare litt overrasket over at man ikke har kontroll på om det er første eller andre ondag i måneden, eller siste, for den saks skyld...)

Gammel 11-06-08, 12:21   #30
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sjekket ikke klokka for jeg hørte på radioen i dag tidlig at det skulle være øvelse i dag.

Men jeg kan ikke huske det var øvelse i januar? Forresten, vet dere hvor deres nærmeste bomberom er? Jeg aner ikke hvor jeg må gå for å komme i dekning. Står det på kommunens nettsider kanskje?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:21   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Det betyr egentlig "viktig melding, lytt på radio", og kan brukes i alle tilfeller man må gi en viktig beskjed til hele samfunnet samtidig.

Så jeg sjekker alltid nettavisene.

(Men betyr det egentlig "lytt på radio" nå til dags? Ikke sjekke nettaviser, tv og slikt?)

Gammel 11-06-08, 12:22   #32
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har aldri hørt noen flyalarm jeg.

Gammel 11-06-08, 12:22   #33
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Der jeg gikk på vgs testet de den 1. ondsagen i morgenen midt i mattetimen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:22   #34
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ja, Og så må man forklare mange andre at kl er 12 og derfor er det garantert en test.
Alt for få vet om det.

Selv hadde jeg ikke hørt en eneste alarm før for 3 år siden men like vel skjønte jeg det med en gang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:23   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Har aldri hørt noen flyalarm jeg.

Aldri? Noen gang?

Gammel 11-06-08, 12:24   #36
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg konstanterer at en fordel med å flytte fra en bydel til en annen med jobben, er at vi nå ikke har flyalarmen på taket.
:hørte ingenting:

Gammel 11-06-08, 12:24   #37
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Aldri? Noen gang?

Nei aldri. (bortsett fra på tv da)

Gammel 11-06-08, 12:25   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Men jeg kan ikke huske det var øvelse i januar? Forresten, vet dere hvor deres nærmeste bomberom er? Jeg aner ikke hvor jeg må gå for å komme i dekning. Står det på kommunens nettsider kanskje?

Joda, det var øvelse i januar.

Vårt bomberom er noen få hundre meter unna. Vi bor i et stort byggefelt med et (eller kanskje det er to?) bomberom under parkeringsplassene.

Jeg går ut fra at det står på kommunens nettsider. Man er pålagt å ha nok bomberom til alle.

Gammel 11-06-08, 12:25   #39
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Forresten, vet dere hvor deres nærmeste bomberom er?

Kjelleren her. Så det er omtrent 113 trapper ned, eller en heistur evnt.

Gammel 11-06-08, 12:29   #40
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Jeg vil tro at skolen her bort har. Ellers har jeg ikke peiling *bor på bygda uten fly alarm og synlige bomberom*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
flyalarm, test

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.