Klage til Lindex
Jeg kjøpte en badedrakt til datteren min hos Lindex på Leira for noen uker siden. Da jeg ikke bor i det området, spurte jeg spesifikt om badedrakten kunne byttes hos Lindex i Oslo hvis datteren min ikke likte den. Jeg fikk som svar at det overhodet ikke var noe problem. "Det er
bare å spare på kvitteringen og la lappen henge på badedrakten, så får
du byttet den i alle landets Lindex butikker" var svaret jeg fikk.
Andrea likte ikke badedrakten. Hun ville ikke engang prøve den, da fargene tydligvis var helt feil for frøknen på 7.
Greit nok, den kan byttes tenkte jeg.
Noe det viste seg idag at den IKKE kan!
Jeg har vært i 2 Lindex butikker i Oslo idag for å bytte badedrakten.
Jeg får selvfølgelig forskjellig svar i begge to, det er tydligvis for mye forlangt å ha felles regler på bytting av varer.
I den første Lindex butikken (Oslo City) får jeg beskjed om at den ikke kan byttes siden den ikke er plombert. Plombert? Ja, den måtte plomberes to steder slik at barnet ikke kunne prøve drakten hjemme.
Hvorfor skulle ikke barnet kunne prøve badedrakten hjemme? Den prøves da i prøverommet i butikken. Nei, det kunne ikke jenta bak disken svare på. Men badedrakten kunne ikke byttes siden den ikke var plombert. Men jeg fikk ingen beskjed om at badedrakten måtte plomberes når jeg spurte om den kunne byttes i Oslo (jeg kjøpte kun dette ene plagget på Leira, så de kan ikke ha trodd jeg mente en annen vare). Det hadde ingenting å si at de ikke hadde informert meg om dette. Her kan ikke skjønn utvises og badedrakten kunne således ikke byttes.
Neivel.
Jeg går videre til Lindex i Grensen og håper på et mer positivt svar der.
Men neida, de bytter ikke badedrakter. Punktum. Plombert eller ikke, badedrakter byttes ikke.
Jeg forklarer situasjonen om at jeg ikke fikk beskjed om dette da jeg kjøpte den, men jeg taler for døve ører.
At badedrakten er fullt utstyrt med alle lapper, at jeg kan fremvise kvittering og at utallige barn sikker har prøvd badedrakten tidligere i prøverommet hjelper ikke. Den byttes ikke uansett.
Dette gjelder altså en badedrakt til en verdi av 129,-. Ikke store summen, men så utrolig irriterende 
Klage er sendt pr. mail til Lindex og jeg er spent på hva de svarer.
Er jeg sær som forventer å kunne bytte badedrakten eller er det butikken som har rett her?
|