|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haga går avDette syns jeg er trist. Forferdelig at media skal ha slik påvirkning i en sak. Jeg er ikke enig i de valgene hun har gjort, men hun er en dyktig og karismatisk politiker som burde få muligheten til å fortsette i jobben. Når det er sagt skjønner jeg godt at hun velger å trekke seg etter presset, som ikke kan ha vært enkelt å stå i.
|
|
|
#2 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haga går av
Jeg er helt uenig! Jeg synes det er bra at slike saker kommer fram.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Jeg har ikke oversikt over alt som har skjedd til enhver tid og kunne godt ha sagt noe feil hvis jeg skulle snakke om forhold som skjedde for flere år siden dersom jeg måtte forklare meg raskt under sterkt press fra media. Hun er bare et menneske. |
|
|
|
#4 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vakre Vestfjordddalen
![]() |
Men man burde jo vite om man har leid ut til andre mennesker?!?!? Har jeg hatt et kontor eller en hybel til utleie?? Såpass må man da ha oversikt over!! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Det har hun jo gjort. Jeg synes dette blir som fillesaker å regne, hvertfall når de så åpenbart har signalisert at det skal ryddes opp i.
|
|
|
#6 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I hennes posisjon burde hun ha anstrengt seg for å huske 10 år bakover i tid, -gått gjennom papirer, e-post og annet.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Helt enig. Dette synes jeg er trist. Hun skulle tas og nå går hun av. Men hva med de store sakene? De som ikke kan dokumenteres så lett som denne og som faktisk har noe å si for hvordan samfunnet utvikler seg? Nei, det er for komplisert til å ha på forsiden. |
|
|
|
#8 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Ned Flanders.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Haga går avÅ, så synd! Hun er så sjarmerende, flink og karismatisk. Ganske skammelig av norsk presse, synes jeg, å jage og jage og jage på en sånn inhuman og hensynsløs måte. Klart hun har gjort feil, hver av feilene er liten, men i sum blir det jo mye tull.
|
|
|
#10 |
|
Trøtt
|
Sv: Haga går avNå har jeg ikke kunnet følge noen av disse sakene (Ramin Osmundsen, Huitfeldt, Haga) på nært hold, kun via nettaviser. Allikevel så slår det meg at norske aviser nærmest driver heksejakt på kvinnelige politikere nå om dagen. Eller er det virkelig slik?
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Husker du hvordan pressen behandlet Tønne, Rugaas, Norman, Rød-Larsen og Jagland? Ingen av disse fremstår som særlig feminine. |
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Jeg syns det er flott at media er med på å avdekke juks og fanteri!
Nei, hun har ikke vært ærlig. Hun har løyet flere ganger, og dessverre for henne, blitt tatt i juks. Det er langt fra en fillesak når en stortingsrepresentant snyter på skatten med overlegg.
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er enig i dette, men mener samtidig at media kan være noe mer varsomme i sin fremtreden. Haga har kanskje overlatt mye av det private til sin mann også, ettersom hun har vært veldig opptatt i sitt arbeide. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
rakkarpus
|
Kunne ikke dagt det bedre, ene dagen sa hun at de hadde leid ut siden 2005, dagen etter innrømmet hun 2002. Og nå kom det fram at de hadde leid ut siden 1998 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Man kan jo lure.
|
|
|
#16 |
|
rakkarpus
|
Siv Jensen sa jo at om FrPs politikk hadde blitt vedtatt hadde ikke dette vært ulovlig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Haga går avJeg er ikke overrasket over at Haga går av og har heller ingen følelsesmessig forhold til det. Jeg er overbevist om at hun lett kunne ha kommet ut av knipen hvis hun hadde opptrådt 100% ryddig og ærlig fra dag 1 - noe som vi har sett før.
Et vanlig levd liv? Er det et vanlig levd liv ikke å innberette leie (og dermed snyte på skatten), bygge ulovlig samt å leie ut ulovlig? Jeg synes det er en provoserende uttalelse og jeg synes det er sørgelig hvis det er slik at det er allment akseptert at slike ulovligheter ikke tas mer alvorlig. Jeg er ikke enig i at hun måles etter en strengere mal - forskjellen består ene og alene i at andre slipper unna med det.
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: Haga går avSom hobbypolitiker noterer jeg meg i hvertfall at det er lurt å følge regler man selv er for, ikke la det være for lang avstand mellom liv og lære og innrømme feil. Med en gang.
|
![]() |
|
|