|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haga går av
Det går jo ikke an å argumentere mot det, jeg skjønner godt hva du mener og er selvsagt ikke uenig. Men jeg har nå en bismak med denne saken likevel.
|
|
|
|
#22 |
|
Epikur
|
Sv: Haga går avÅ, så synd! Hun er så sjarmerende, flink og karismatisk. Ganske skammelig av norsk presse, synes jeg, å jage og jage og jage på en sånn inhuman og hensynsløs måte. Klart hun har gjort feil, hver av feilene er liten, men i sum blir det jo mye tull.
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#24 |
|
Trøtt
|
Sv: Haga går avNå har jeg ikke kunnet følge noen av disse sakene (Ramin Osmundsen, Huitfeldt, Haga) på nært hold, kun via nettaviser. Allikevel så slår det meg at norske aviser nærmest driver heksejakt på kvinnelige politikere nå om dagen. Eller er det virkelig slik?
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Husker du hvordan pressen behandlet Tønne, Rugaas, Norman, Rød-Larsen og Jagland? Ingen av disse fremstår som særlig feminine. |
|
|
|
#26 |
|
saftig
|
Jeg syns det er flott at media er med på å avdekke juks og fanteri!
Nei, hun har ikke vært ærlig. Hun har løyet flere ganger, og dessverre for henne, blitt tatt i juks. Det er langt fra en fillesak når en stortingsrepresentant snyter på skatten med overlegg.
|
|
|
#27 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig i dette, men mener samtidig at media kan være noe mer varsomme i sin fremtreden. Haga har kanskje overlatt mye av det private til sin mann også, ettersom hun har vært veldig opptatt i sitt arbeide. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
rakkarpus
|
Kunne ikke dagt det bedre, ene dagen sa hun at de hadde leid ut siden 2005, dagen etter innrømmet hun 2002. Og nå kom det fram at de hadde leid ut siden 1998 |
|
|
|
|
|
#29 |
|
saftig
|
Man kan jo lure.
|
|
|
#30 |
|
rakkarpus
|
Siv Jensen sa jo at om FrPs politikk hadde blitt vedtatt hadde ikke dette vært ulovlig. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ustabil
|
Sv: Haga går avJeg syns dette er riktig underholdende. Den sittende regjeringen trenger jo ingen fiender. De undergraver jo seg selv i et vannvittig tempo. Og det er jeg jo egentlig glad for. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
rakkarpus
|
Hm, interessant, men jeg synes det verste er at hun gang på gang lyver. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ustabil
|
Det er vel ikke unaturlig at man vurderer sakens alvorlighet ut i fra personens ståsted? For eksempel syns jeg det er verre om en politimann fyllekjører enn om en snekker gjør det. Hvis det du gjør er mot loven, men i tråd med noe du kjemper for at skal bli lovlig, så er det mer forståelig enn om du selv har fordømt slike handlinger. Det siste er dobbeltmoral, og det faller sjelden heldig ut. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bina sa det. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ustabil
|
Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal fremstilles som en helt. At hun ble syk skyldtes jo at denne saken kom opp! Det var fordi hun ble tatt med buksa nede at blodtrykket steg og alt ble vanskelig - noe som i seg selv er forståelig. Men hun går jo ikke av etter lengre tids sykedom, hun går av fordi hun ble tatt i løgn og svindel, og at DET var en stor påkjenning. Og dette er over hode ikke helteaktig. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Sv: Haga går avJournalistene i de store avisene lager mapper på alle politikere fra fylkesstyrenivå og oppover. I de mappene samles stort og smått av informasjon, nettverk, eierskapsinteresser, alle avvik mellom liv og lære, familie og jobb. Mulige informanter kartlegges og den dagen jeg feks kommer på tinget, får en fremredende lederjobb eller blir statssekretær eller statsråd og gjør en tabbe, så BÆM! der kommer mappen på bordet og sakene velter ut. Hver for seg er det tulleting, men tilsammen er 15-års småtabber kanskje ganske mye.
|
|
|
#38 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|