Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kinesiske dyreparker - fy f***!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-08, 20:53   #21
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kinesiske dyreparker - fy f***!

Helt forferdilg hvordan folk kan behandle dyr.

Gammel 21-06-08, 21:02   #22
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Joda, jeg er enig og syns dette er fælt, men kineserne ser på dyr generelt på en helt annen måte enn oss, så hele folket der må vel omvendes om det skal bli en slutt på sånt.

Vet du (eller noen andre) noe om synet de har på dyr der?

Gammel 21-06-08, 21:10   #23
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sluttet å gå i dyreparker. Eneste unntak er Dyreparken i Kristiansand. Jeg har vært i for mange storbyparker (Berlin, Køben, London) til at jeg klarer å synes det er annet enn fryktelig trist. Skitne isbjørner og slitne løver. Elefanter med fotlenker som
har gnagd seg gjennom huden, og tigre som halter rundt på 3 ben.

Den verste opplevelsen til nå hadde jeg på Mallorca, i en liten Dyrepark med mulighet for "Safari". De dyrene hadde INGENTING av det deres egentlig biotop skulle inneholde. Det toppet seg når en solariumsbrun tysker i sølvbukser og åpen skjorte hadde show i et bittelite bur. Musikken var av synth-sjanger og han viste frem kunster med en panter, tiger og leopard. Dyra var tydelig stresset og sinte, og jeg ble så kvalm av hele greia at jeg bare måtte gå.

Når det kommer til dyr klarer jeg ikke være rasjonell og tenke kulturforskjeller og levesett, av den grunn unngår jeg å reise til steder hvor man har et radikalt annet syn på dyr (og mennesker).

Gammel 21-06-08, 21:12   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vet du (eller noen andre) noe om synet de har på dyr der?

Det er vel en kjent sak hvordan synet på dyr er i endel asiatiske land? Hvis de hadde hatt det samme synet på dyr som oss, hadde de bla. aldri kunnet ha de dyremarkedene de har der nede, der levende høner buntes opp og fraktes på ryggen til folk, der katter og hunder står pakket sammen i bittesmå bur, der slanger flås levende osv. Og folk her hadde kanskje reagert litt på at hunder ble slått ihjel på åpen gate av selve politiet. Slike dyreparker hadde heller aldri kunnet "overleve" her, det hadde blitt et rabalder. Her ropes det jo i avisene når dyr blir sendt fra dyreparken til slakteriet.

Gammel 21-06-08, 22:27   #25
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke helt det jeg spurte om Iset. Jeg tenkte mer på opprinnelsen til forskjellen (som vi allerede har konstatert at er der ).

Gammel 21-06-08, 23:04   #26
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg angrer skikkelig på at jeg gikk inn i denne tråden! *kvalm og tårevåt*
Fy faen hva de får seg til å gjøre mot de stakkars dyrene!

Gammel 21-06-08, 23:35   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det var ikke helt det jeg spurte om Iset. Jeg tenkte mer på opprinnelsen til forskjellen (som vi allerede har konstatert at er der ).

Ah, jeg leste det som "hva i huleste vet vel du om DERES syn på dyr".

Gammel 22-06-08, 08:44   #28
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå synes jeg at du skal bli snurt på DM pga du tolket henne anderledes!

Gammel 22-06-08, 08:54   #29
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg sliter med selve dyrepark-konseptet generelt.

Jeg tar med barna mine til dyreparken i Kristiansand, og der ser det jo fint og ordentlig ut. Men jeg kjenner at jeg prinsippielt er imot dyreparker.
Det er greit med norske/nordiske dyr og små dyr som likevel beveger seg over et lite område og som har god plass i dyreparken.
Men jeg synes det er deprimerende å se på løvene og tigrene.
Og matingen av sjimpanser - som gikk ut på å slippe hele gjengen løs i lokalet innendørs og la de konkurrere om maten til underholdning for turistene... Det var ikke morsomt å oppleve, for å si det sånn.

Gammel 22-06-08, 12:22   #30
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Gammel 22-06-08, 22:14   #31
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg blir helt kvalm.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.