Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Periodisk vedlikehold i hjemmet

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-08, 18:14   #21
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Periodisk vedlikehold i hjemmet

Opprinnelig lagt inn av era, her.

øh....er det derfor vasken er tett og oppvaskaskina funker så dårlig.
Flytte?

Ja det er nok den beste løsningen her også.
Mange av disse tingene har jeg aldri hørt om!!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 18:25   #22
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Periodisk vedlikehold i hjemmet

Åh, det er disse greiene mannen tar seg av, og jeg lever veldig lykkelig uvitende om.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 14:37   #23
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Periodisk vedlikehold i hjemmet

Noen fant plutselig ut at samtlige sofaputer bar preg av smuler og søl, til og med på begge sider på et par av dem. Jeg kan føye til vask av trekk på sofaputer på den lange lista over ting som er nødvendig innimellom. Forresten en ganske god tid å gjøre det på nettopp nå, jeg holder på å lufttørke våre trekk nå, håper de er klare til dyst igjen til kvelden. Jeg tok alle på en gang i tilfelle det skulle bli noe fargeforskjell, selv om jeg egentlig vet at det ikke blir det (har måttet katastrofevaske et par trekk tidligere).

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 14:59   #24
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Giiiiiiidamei for noen sjusker dere er. Jeg følger lista under slavisk, altså :løgnhals:

Vedlikeholdsplan for hjemmet Dette er en startliste. Du må gjerne legge til eller fjerne elementer ved å sette inn eller slette rader i dette regnearket. Hvert kvartal Dato for siste utføring Rørlegging Kraner og dusjhoder Kontrollere innendørs og utendørs kraner for lekkasje. Rense ventiler. Erstatte pakninger ved behov. Avløp Rengjøre med avløpsåpner. Helle vann ned ubrukte avløp. Rør Kontrollere synlige rør for lekkasje Kjøkken- og baderomsskap Kontrollere under og rundt for lekkasje Toaletter Kontrollere stabilitet og lekkasje. Varmtvannsbereder Kontrollere området rundt varmtvannsberederen for lekkasje. Hvis du har hardt vann, tapper du 5-10 liter vann. Innvendig Treskap og dekor Behandle med trebeskyttende middel. Innedører Smøre hengslene. Garasjedør Smøre metalldeler. Kontrollere at ingenting hindrer mekanismen. Vindus- og dørspor Kontrollere om vannkanalene er åpne. Fjerne skitt og støv. Smøre hengsler og klinker. Kjeller eller kryprom Kontrollere om det er sprekker eller tegn til fuktighet eller lekkasje. Se etter tegn til termitter eller trespisende insekter. Keramikkfliser Kontrollere og rense fuger. Elektronikk og apparater Oppvarmings- og kjølesystemer Rengjøre og erstatte filtre hvis det er nødvendig. Kjøkkenvifte Ta fra hverandre og rengjøre filteret. Fjerne oppsamlet fett fra viften. Kjøleskap Tørke støv av toppen. Rengjøre avløpsbrettet for kjøleskapet. Rengjøre og avrime fryseren ved behov. Oppvaskmaskin Kontrollere for lekkasje. Ledninger, elektriske kabler og kontakter Kontrollere for slitasje og skade. Bytte ut om nødvendig. Røykvarsler Teste om den fungerer ordentlig, og skifte ut batteriene om nødvendig. Jordfeilbrytere Teste om de fungerer ordentlig. Utvendig Grunnmur Inspisere synlige områder, luftventiler og kanaler for sprekker, lekkasje eller blokkering. Hageanlegg Kontrollere at avløpet fungerer. Betong og asfalt Fjerne olje og fett. Høst Dato for siste utføring Rørlegging Avstengningsventiler for rør Inspisere om de fungerer ordentlig. Utendørs kraner Drenere. Varmtvannsbereder Tømme av varmt vann for å fjerne oppsamlet grums. Vannutkastere Kontrollere at vannet flyter som det skal. Hvis flyten er redusert, renses utkasteren. De to første månedene kan vannutkastere trenge hyppig rengjøring. Innvendig Loft Undersøke om det er tegn til lekkasje. Kontrollere isolasjon og fjerne eller legge til etter behov. Se om det har vært fugler, ekorn e.l. Undersøke om ventilasjonen fungerer. Benkeflater Inspisere for gliper ved vasker og flisevegg. Tette der det trengs. Fliselagte områder Se etter løse eller manglende fuger eller tetninger. Fuge eller tette på nytt hvis det er nødvendig. Dusjdører/badekarrammer Se etter om de sitter ordentlig. Justere der det trengs. Kontrollere fuger og tetninger hvis det er nødvendig. Tetningslister Kontrollere tetningslister rundt vinduer og dører. Kontrollere vindus- og dørruter. Justere og bytte ut hvis det er nødvendig. Leddede garasjedører Justere skinner og gli. Peis Sjekke røykkanalene. Rengjøre hvis det er nødvendig. Kontrollere om det er sprekker eller skade på murstein og mørtel. Elektronikk og apparater Oppvarmingssystem Vedlikeholde oppvarmingssystemet og varmepumpen. Luftkjølingssystem Fjerne rester rundt enhetene og rengjøre med hageslange. Fjerne luftkjøling for vinduer eller beskyttet med værbestandig deksel. Rengjøre og erstatte filtre hvis det er nødvendig. Kjøleskapsspiraler Rengjør. Lettantennelige apparater Kontrollere og om nødvendig vedlikeholde. Utvendig Tak Kontroller for lekkasje. Se om det finnes skadede, løse eller manglende taksteiner. Kontrollere ventiler og sjalusi for fugler, reir, ekorn og insekter. Se om det er lekkasje rundt avtrekk på tak og takvinduer. Pipe Rengjøre og se etter slitt murstein og mørtel. Kontroller for lekkasje. Se etter fugler, reir, ekorn og insekter. Takrenner og nedløpsrør Rengjøre og se etter lekkasje, skjevheter eller skade. Utvendige vegger Se etter slitt murstein og mørtel. Kontrollere om det er skade eller råte på kledning. Se om malte overflater skaller av. Hageanlegg Trimme prydbusker rundt veggene. Fjerne tregreiner, kvister eller rester som kan trekke til seg insekter (tre eller busker bør ikke være nærmere huset enn 10 cm). Vedlikeholde planering. Betong og asfalt Se etter sprekker eller slitasje. Tette eller reparere om nødvendig. Septiktank Undersøke om det er oversvømmelse og stank i dreneringsområdet for septiktanken. Få tanken pumpet hvert år. Hage- og utemøbler Rengjøre og lagre eller behandle med vannavstøtende produkt. Vår Dato for siste utføring Rørlegging Varmtvannsbereder Tøm av varmt vann for å fjerne oppsamlet grums. Innvendig Loft Undersøk om det er tegn til lekkasje. Kontroller isolasjon og fjern eller legg til etter behov. Se om det har vært fugler, ekorn e.l. Undersøk om ventilasjonen fungerer. Benkeflater Inspisere for gliper ved vasker og flisevegg. Tette der det trengs. Fliselagte områder Se etter løse eller manglende fuger eller tetninger. Fuge eller tette på nytt hvis det er nødvendig. Dusjdører/badekarrammer Se etter om de sitter ordentlig. Justere der det trengs. Kontrollere fuger og tetninger hvis det er nødvendig. Tetningslister Kontrollere tetningslister rundt vinduer og dører. Kontrollere vindus- og dørruter. Justere og bytte ut hvis det er nødvendig. Elektronikk og apparater Oppvarmings- og kjølesystem Generell ovnundersøkelse: Se etter rust, avskalling på varmeutveksler og riktig flammefarge, notere merkelige lyder og lukter og kontroller tilstanden til ventiler. Fjerne rester rundt enhetene. Strømbrytere Teste. Kjøleskap Rengjøre spiraler. Utvendig Dekker. Skrubbe områder med mugg og behandle mot flekker, mugg og sopp. Tak Rengjøre. Kontrollere for lekkasje. Se om det finnes skadede, løse eller manglende taksteiner. Kontrollere ventiler og sjalusi for fugler, reir, ekorn og insekter. Se om det er lekkasje rundt avtrekk på tak og takvinduer. Pipe Rengjøre og se etter slitt murstein og mørtel. Kontroller for lekkasje. Se etter fugler, reir, ekorn og insekter. Takrenner og nedløpsrør Rengjøre og se etter lekkasje, skjevheter eller skade. Vinduer Rengjøre. Utvendige vegger Se etter slitt murstein og mørtel. Kontrollere om det er skade eller råte på kledning. Se om malte overflater skaller av. Hageanlegg Trimme prydbusker rundt veggene. Fjerne tregreiner, kvister eller rester som kan trekke til seg insekter (tre eller busker bør ikke være nærmere huset enn 10 cm). Vedlikehold planering. Betong og asfalt Se etter sprekker eller slitasje. Tette eller reparere om nødvendig. alle som leste helt ned hit kan melde seg og de får en grønn prikk for innsatsen. Og er med i trekningen om frikort fra huslige sysler ut året.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:08   #25
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

tips til lista:

*vaske oppå kjøkkenskap (hvis du ikke er så heldig å ha skapene helt til taket)
*rengjøre kjøkkenvifta, samt bytte ut fettfilter en gang i ny og ne(usikker hvor ofte)
*liste vasking
*vaske tak
*vaske under senga, og rundt senga, på senga
*vinduspussing (har gjort det 2 ganger på 3 år...)

Gammel 09-07-08, 15:09   #26
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Giiiiiiidamei for noen sjusker dere er. Jeg følger lista under slavisk, altså :løgnhals:

alle som leste helt ned hit kan melde seg og de får en grønn prikk for innsatsen. Og er med i trekningen om frikort fra huslige sysler ut året.

Gammel 09-07-08, 15:15   #27
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er egentlig ingen tilhenger av husarbeid utover det nødvendige, nå fikk jeg jammen litt for mange tips til utvendig vedlikehold. Jeg kommer aldri i verden til å lage meg noen liste eller excelark, da tar jeg heller noen minutter her.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:22   #28
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg er egentlig ingen tilhenger av husarbeid utover det nødvendige, nå fikk jeg jammen litt for mange tips til utvendig vedlikehold. Jeg kommer aldri i verden til å lage meg noen liste eller excelark, da tar jeg heller noen minutter her.

Listen min var med vilje kaotisk limt inn altså, den er litt mye. Excelarket har dessverre ligget helt brakk siden jeg laget det.

Men mer seriøst, så er jeg faktisk overbevist om at de fleste punktene i innlegget mitt over bør gjøres jevnlig om man eier hus og ønsker at det skal holde seg i god stand. For min del er det mer snakk om at jeg ikke klarer å få det gjort alltid. Det er ganske kjipt å vite at man kunne ha feks forhindret en takutskiftning til 30 000 ved å sjekke og rense takrennene noen ganger i året. :selvopplevd og spiren til regnearket listen egentlig kom fra:

En del fagfolk, som takstmenn, sier at de verste man kan kjøpe hus av er unge barnefamilier. Dette fordi et hus kan forfalle raskt om det ikke følges litt opp, og barnefamiliene vet ikke hva de skal gjøre, eller gidder ikke, fordi de ikke tror det er så viktig.

Gammel 09-07-08, 15:31   #29
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg legger ved lista i ordentlig format i tillfelle Maimor eller noen andre vil ha den, siden jeg ikke finner ut hvor jeg har hentet den fra.

Vedlagte filer
Filtype: xls Vedlikeholdsplan for hjemmet1.xls (25,0 KB, 37 visninger)
Gammel 09-07-08, 15:32   #30
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk vasket kjøleskap og fryser i går. Det var ikke blitt gjort på lenge.

Vasking og slikt av vanskelige steder har jeg vaskehjelp som tar seg av. Planen er at hun av og til jobber et par timer mer enn vanlig og tar slike steder som under vasken (det ble gjort for et par måneder siden), kjøkkenviften og mer av slikt som er nevnt her i tråden.

Gammel 11-07-08, 02:09   #31
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg får ikke grønn prikk av Balanse, for jeg kom aldri til noe sted hvor det stod noe om grønn prikk. Innrømmer derimot glatt at jeg kun leste første linje av lista.

Men nysgjerrig som jeg er måtte jeg åpne lista i Excel og titte litt.
Skal man virkelig tømme varmtvannsberederen?
Hvordan gjør man det da?

Ellers var listen ALT for lang til at jeg orket å lese hele. (selv i excel format)

Nesten så jeg vurderer om jeg ikke bør selge huset alikevel, framfor å bli sittende alene med ansvaret for et alt for stort hus og 3 unger.
Men får vel satse på at han som blir eksgubben min trår til med ujevne mellomrom.
Eller at jeg finner meg en ny som er VELDIG handy.

Gammel 11-07-08, 09:03   #32
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Eller at jeg finner meg en ny som er VELDIG handy.

Gammel 11-07-08, 09:29   #33
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man tar bittelitt ekstra hver uke utenom normal vask, så holdes det meste ganske så rent. Noen ting jeg vet at jeg glemmer, er oppå klesskap, kjøkkenskap og på et par bilderammer som henger høyt. Der havner det gjerne endel støv før det taes.
Vaskehjelp kunne jeg gjerne tenkt meg, men det er nok bare å drømme om.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 09:31   #34
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Skal man virkelig tømme varmtvannsberederen?
Hvordan gjør man det da?

Man kan for eksempel finne seg en mann som liker å dusje veldig lenge og med veldig varmt vann. :erfart:

(Ellers er det bare å åpne en varmtvannskran og la det renne til det kommer kaldt vann. Lurt å gjøre om kvelden så tanken får noen timer på seg til å varme vann før neste bruk.)

Ellers må jeg bare si

Gammel 11-07-08, 09:42   #35
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Man kan for eksempel finne seg en mann som liker å dusje veldig lenge og med veldig varmt vann. :erfart:

(Ellers er det bare å åpne en varmtvannskran og la det renne til det kommer kaldt vann. Lurt å gjøre om kvelden så tanken får noen timer på seg til å varme vann før neste bruk.)

Ellers må jeg bare si

Eller en mann som driver å river garasjen og så er det masse jerngreier i gulvet som han tar med vinkelsliper å lager brann i gresset rundt.så springer han inn å skrur på vannet i dusjen, å flytter i 2 bøtter,så tror han det er kaldt vann og så står den å renner lenge. OG når turbo kommer skitten inn og vi skrur på vann i dusjen å det bare er kladt kommer det fra mann :"åj"

Gammel 14-07-08, 01:50   #36
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse

Jeg legger ved lista i ordentlig format i tillfelle Maimor eller noen andre vil ha den, siden jeg ikke finner ut hvor jeg har hentet den fra.

Vedlagte filerVedlikeholdsplan for hjemmet1.xls (25,0 KB, 11 visninger)

Fantastisk. Denne skal studeres, punkter legges til eller slettes etter behov...en dag ånden kommer over meg!

Gammel 14-07-08, 01:56   #37
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvorfor er jeg inne i denne tråden?

Lurer jeg også på... Hvorfor jeg er her altså!
Har igjen 4 uker av min lange sommerferie, og skal jeg lette samv.heten på alle overnevnte punkter så har jeg mye å gjøre...
Nei- jeg later som ingentig og sier farvel til denne tråden!

Gammel 15-07-08, 23:09   #38
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

alle som leste helt ned hit kan melde seg og de får en grønn prikk for innsatsen. Og er med i trekningen om frikort fra huslige sysler ut året.

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Fantastisk. Denne skal studeres, punkter legges til eller slettes etter behov...en dag ånden kommer over meg!

Nå har jeg faktisk moderert og tilpasset listen mer til mitt bruk. Det var nemlig hakket mer interessant enn å brette 6 maskiner med tøy etter ferieturen. Nå tenkte jeg å sette bilder i dåpsalbumet til minsten og skrive takkekort. Sier fortsatt til tøyet og alle de viktige punktene på listen min.

Her er min komplette liste: Vedlikeholdsplan for hjemmet1.xls

Gammel 20-07-08, 13:02   #39
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

I dag har jeg og min mann vasket kjøleskapet og avrimet fryseboksen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:08   #40
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kontrollerere kabler og ledninger og ventiler og denslags er litt utenfor min kompetanse. Men jeg renser jevnlig filtere i oppvaskmaskinen og tørketrommelen, vasker kjøkkenvifta og denslags.

Ellers grøsser jeg også litt ved tanken på å la det gå flere år uten å vaske benkeskapet der søpla er. Det gjøres ihvertfall sånn annehver uke, enten av meg eller vaskehjelpen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.