Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Raaaaasende!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-08, 10:55   #21
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Raaaaasende!

Stemmer for Nenne sitt forslag!

Gammel 02-07-08, 10:56   #22
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:bestiller «Hva ville Esme gjort?»-t-skjorte:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:05   #23
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror jeg hadde kleppet tak i henne og sagt veldig nære ansiktet hennes, «Lille gamle dame, du bør ikke tulle med meg noe mer, for nå er det så vidt at jeg klarer å kontrollere meg.» Om familien konfronterer deg med utsagnet, kjører du på mer av Nenne sin taktikk og sier at hun rører og begynner å bli mistenksom. :bitch mot de bitchy:

Ja, ja, ja!

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:07   #24
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

For et gammelt troll!
Jeg synes Nenne sitt forslag var utspekkulert, og det må være en fin hevn på den gamle røya! Dessuten bestemmer jeg meg for å holde meg inne med Esme.:lettskremt:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:33   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:what would esme do:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:34   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Slike kjerringer har en lei tendens til å leve pokker så lenge. Det er nok en bivirkning av å selge sin sjel til satan.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 12:19   #27
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gamlemor kommer vel knapt til å skønne hva som traff henne.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 13:35   #28
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Slike kjerringer har en lei tendens til å leve pokker så lenge. Det er nok en bivirkning av å selge sin sjel til satan.

Gammel 02-07-08, 13:38   #29
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Men hvem vil hennes barn og barnebarn tro på? En gammel "stakkas" dame eller en fremmed?

Gammel 02-07-08, 13:42   #30
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Slemme damer slutter ikke å være slemme bare fordi de blir gamle. Gamle, slemme damer kan godt utsettes for Nennes forslag.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 13:48   #31
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi har en sånn her også.

Gammel 02-07-08, 15:42   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Go Nenne! Go Esme!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 15:46   #33
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg kjenner at jeg blir litt ondskapsfull selv jeg, når jeg hører om sånne kjerringer. Har hun barn? Hvis hun har ville jeg tatt kontakt med dem og latt som om jeg var veldig bekymret for henne. Sagt at hun nok rører fælt, fordi hun ved flere anledninger har låst dere ute. Smurt tjukt på. Hvis hun virkelig er helt skarp, må det jo være den ultimate hevn at familien hennes tror hun rører. Var jeg fæl nå?

Overhodet ikke.
Hva er det med folk som ikke forstår at de en vakker dag møter seg selv i døra uttrykkelig når de oppfører seg slik mot sine medmennesker? Hvis hun trenger en tjeneste fra dere en gang, hva da?
Og jeg sier bare "go Esme" jeg også ja. Som man reder ligger man.

Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 17:10   #34
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Nenne og esme: Dere kommer til å bli akkurat slik når dere blir gamle. Jeg fatter ikke at dere klarer å finne på noe så...

GENIALT!!!

Gammel 02-07-08, 17:11   #35
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Esme og Nenne er gud er også en mulig T_skjorte ....jeg er fortsatt så pass sint at jeg ikke har gjort noe ennå hevn er best servert iskald.....Veit ikke om trussel om vold funker, Dama i nabohuset (som er super cool til vanlig) klikka i fjor og knuste dørklokka hennes fordi hun var så ufyslig ovenfor ungene hennes hun skulle inn og ta kjerringa.

Jeg må indrømme at da jeg hørte om det syntes jeg det var noe overfølsomt nå er jeg heeeelt ombord vold er fint.

Jeg tenkte og kontakte dattra hennes, hun er litt ødelagt i hodet og er endel på psyk.sykehus men ordentlig og snill og glad i dyr osv. dama har en sønn også som av og til bor i kjelleren, vi kaller'n Bad boy Bobby han snakker ikke til noen , men han gjør ikke noen noe heller trukke han er helt mennesket å snakke med.

jeg tar en litt bekymra prat med dattra om hvordan ting begynner å skli ut og at det virker som om hun begynner å få litt undelige ideer i forhold til ting- låser døra kjefter uprovosert på barn etc. kansje spørre om de er sikkre på om hun klarer og håndere ild støm osv. Jeg blir jo litt betenkt når hun låser meg ute fra barna at jeg blir litt redd for å bo der og om hun kan bli voldelig ungene er små osv, nabodama vil elske det og backe opp 200%...moahahahah

Vel, jeg er fortsatt sint, kansje jeg bare begynner å ha nøkkel med meg hele tia og håpe hun tar turen snart- jeg synes nemlig litt synd på henne alikevel.
tenk å være så gammel og ha så lite være så teit det er så jævlig trist at noen har klart å leve i 80 år og å være like moden som et eplekart.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 18:46   #36
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du bør nok ta med nøkkelen om du bare skal en ørliten tur ut. Det høres ut som det at hun er psykisk syk kan forklare oppførselen hennes. Kanskje det beste for henne er å flytte til et aldershjem?

Jeg ville nok ikke anstrengt meg for å være hyggelig mot henne, men ville ikke gått så langt som Esme og Nenne. Det er til syvende og sist henne det er mest synd på.

"Ukrutt forgår ikke så lett", desverre. Det er forresten det jeg trøster meg med, for jeg er langt fra så snill som det høres ut her.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 18:51   #37
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

For å være bittelittegrann seriøs (mens jeg innvendig nikker enig til alt Esme og Nenne sier), så kan det jo faktisk være mulig at hun har begynnende demens/alzheimers. Hender det ikke at de blir riktig å utrivelige da?

Gammel 02-07-08, 19:12   #38
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Ikke smekklås, man må fysisk gå ut i gangen og låse.
Hun er ikke redd og hører ikke dårlig,
dette er ei sur og vanskelig kjærring som kjefter på unger låser døra med vilje foran barn og gjør generelt det hun kan for å være vanskelig .
Vi pleier å tenke at nei hun er så gammel og har bodd her hele livet det må være vanskelig å forholde seg til at nye mennesker kommer og eier huset hun har bodd i siden hu var lita osv, men jeg er så lei for hun er sleeeeeem. Vi har prøvd jeg vasker hele trappa og gangen hennes også når jeg sveiper over , vi klipper gresset hennes også når vi først er i gang i starten pleide jeg å spørre om hun trengte noe på butikken etc. men hun vil ikke ha noe posetivt forhold, det er sikker veeeldig synd på henne og hun gråter nok på innsiden men jeg er drita lei.

Hun så vi var ute og så sitt snitt- hun er desværre knivskarp og ikke syk eller redd bare ond og slem og full av faen

Hvordan kan du være så sikker på dette?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:19   #39
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

For å være bittelittegrann seriøs (mens jeg innvendig nikker enig til alt Esme og Nenne sier), så kan det jo faktisk være mulig at hun har begynnende demens/alzheimers. Hender det ikke at de blir riktig å utrivelige da?

Det er ikke ukjent problematikk i alle fall. Konflikter med naboer osv.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 02-07-08 kl 19:30.
Gammel 02-07-08, 19:29   #40
kie
weird

kie sin avatar

Standard

En datter blogger om sin mor med frontotemporal demens. (Som har kommet såpass langt at mor er på sykehjem.)
Sinnamamma

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.