|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forlot baby i bilenI denne varmen med lukkede vinduer og låste dører spiller det ingen rolle hvor lite ærend man har mener nå jeg da! FY SKAMME SEG!!
|
|
|
#22 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Forlot baby i bilen
Helt enig.
|
|
|
#24 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forlot baby i bilenHerregud!!
|
|
|
#25 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forlot baby i bilenJeg har aldri latt noen av mine barn vært alene i bilen noengang, men skjønner at alle gjør ting forskjelligt. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Forlot baby i bilenOg det hjelper heller ikke å ha glipe i vinduet. Det var nylig et avisoppslag om en hund som døde i en parkert bil. Det er jo en tankevekker, og fryktelig trist også for hund og hundeeier.
|
|
|
#29 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Forlot baby i bilenDet høres veldig uklokt ut i denne varmen; også på et kjøpesenter, da. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Forlot baby i bilenJeg har fylt bensin mens Førstejenta har tatt en sårt tiltrengt dubb i bilen. :tilstår:
|
|
|
#31 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forlot baby i bilenJeg hadde ikke gått lengre unna bilen enn at jeg så den, har gått fra sovende barn på bensinstasjon, men da har jeg parkert oppå døra, og stått og sett på den mens jeg har betalt. Men ikke lengre enn det.
|
|
|
#32 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Forlot baby i bilenHer var det mange bastante meninger. Er det noen som mener at man virkelig aldri la et sovende barn være alene i en bil eller andre steder? Poenget i denne artikkelen var vel at det var så varmt at det ble uforsvarlig, og muligens at tiden barnet var alene ble såpass lang at det hadde behov for et eller annet. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Erfaren nok
|
Ja?
|
|
|
#34 |
|
Ringskrømt
|
Jeg hadde ikke nølt med å ringe barnevernet hadde jeg observert denne ettåringen i bilen og visst hvem foreldrene var.
|
|
|
#35 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Ja det er flere her som mener det. Jeg trodde aldri jeg skulle gjøre det, men jeg har sprunget inn på butikken kjøpt en ting uten å stå i kø, med bilen slik at jeg så den. Max ett minutt, men også da under tvil
Nei, det var ikke det eneste poenget. Man går ikke fra barna sine alene
Hjemme vil du gjerne bruke en babycall og sjekke barnet. Dessuten er det forskjell på hvor barn sover ute. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Forlot baby i bilenEn ting er vel om bilen feks står utenfor huset og du kan kikke ut. Men å gå på kjøpesenter er jo helt bak mål.
|
|
|
#37 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Samme her. Det er faktisk først nå, når vesla er nesten FEM år, at jeg tør å løpe inn i butikken eller lignende mens hun sitter i bilen, men jeg liker det faktisk ikke. Jeg spør henne først om hva hun vil selv (går selvsagt aldri fra henne sovende uten at hun er klar over at jeg går), og om hun vil sitte i bilen har jeg et langt foredrag for henne om at hun ikke må gå ut av bilen, ikke må ditt og datt. Selv om jeg vet hun har hørt det før og er VELDIG ansvarlig av seg. *ekstrem hønemor*
|
|
|
#38 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Forlot baby i bilenMan går ikke i fra små barn i bilen alene. Punktum.
|
|
|
|
#39 |
|
Nå også i farger
Jeg gjorde det sommeren 2006. Tok også jenta ut av bilen. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Forlot baby i bilenJeg husker saken om en som forlot barnet i bilen da hun skulle gå i demonstrasjonstog. Hun ble arrestert. |
|
![]() |
|
|