Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forlot baby i bilen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-08, 14:38   #21
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Forlot baby i bilen

I denne varmen med lukkede vinduer og låste dører spiller det ingen rolle hvor lite ærend man har mener nå jeg da! FY SKAMME SEG!!

Gammel 05-07-08, 14:56   #22
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

I denne varmen med lukkede vinduer og låste dører spiller det ingen rolle hvor lite ærend man har mener nå jeg da! FY SKAMME SEG!!

Helt enig.

Jeg har ikke hjerte til å sette luringen inn i bilen før airconditionen har stått på litt. Er jo glovarmt der inne.

Gammel 05-07-08, 15:53   #23
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men det er også mulig å glemme at man har med ungen(e) i bilen. Har jeg hørt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 17:41   #24
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herregud!!
Og så inn på et kjøpesenter?
Hva i huleste var så viktig å få shoppet med seg at hun måtte dra ifra sin baby i bilen. Uansett om det er varmt eller ikke, så er aldri barnet vårt alene i bilen om vi skal på butikken!! Hjelper ikke med en unnskyldning om at barnet sover, da må man jo enten vekke barnet, eller legge barnet over i barnevogn, eller handle senere
Utrolig tankeløst.
Tenk om noen andre brøt seg inn og STJAL barnet

Gammel 05-07-08, 18:39   #25
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har aldri latt noen av mine barn vært alene i bilen noengang, men skjønner at alle gjør ting forskjelligt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 20:24   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger lurer jeg virkelig på om det finnes mennesker som er i stand til å skru av hjernen ved behov...

Gammel 05-07-08, 20:27   #27
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Og det hjelper heller ikke å ha glipe i vinduet. Det var nylig et avisoppslag om en hund som døde i en parkert bil. Det er jo en tankevekker, og fryktelig trist også for hund og hundeeier.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:49   #28
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Noen ganger lurer jeg virkelig på om det finnes mennesker som er i stand til å skru av hjernen ved behov...

Eller at hjerne bare kobler ut selv om en har behov for den.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 13:59   #29
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det høres veldig uklokt ut i denne varmen; også på et kjøpesenter, da.

Samtidig har det vært ganger hvor jeg har forlatt sovende barn i bil; ikke mange; men det har hendt når jeg har henta største i barnehagen, at minste har sovet i bilen. Og jeg har sett flere også som henta; som har hatt sovende småsøsken i bilen.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 15:08   #30
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fylt bensin mens Førstejenta har tatt en sårt tiltrengt dubb i bilen. :tilstår:

Men å dra inn på et kjøpesenter og etterlate barn i bil kunne ikke falt meg inn i min villeste fantasi.

Husker ei i hjembygda som etterlot seg to flotte schæfere i bilen mens hun var på jobb. Da folk oppdaget det og fikk brutt opp bilen, var hundene døde. Kokt ihjel. Hun flyttet temmelig kjapt fra stedet. Slike som henne burde aldri ha ansvar for levende vesener - aller minst barn.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 15:29   #31
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde ikke gått lengre unna bilen enn at jeg så den, har gått fra sovende barn på bensinstasjon, men da har jeg parkert oppå døra, og stått og sett på den mens jeg har betalt. Men ikke lengre enn det.

Gammel 07-07-08, 15:46   #32
T-bone
Fullverdig medlem

T-bone sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
T-bone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her var det mange bastante meninger. Er det noen som mener at man virkelig aldri la et sovende barn være alene i en bil eller andre steder? Poenget i denne artikkelen var vel at det var så varmt at det ble uforsvarlig, og muligens at tiden barnet var alene ble såpass lang at det hadde behov for et eller annet.

Hvor lenge er det forsvarlig å la et barn sove/sitte i en låst bil med behagelig temperatur uten å ha kontinuerlig oppsyn?
Er det verre å la et barn sove i en låst bil med behagelig temperatur utenfor en butikk i 10 minutter enn å la få seg en times søvn i vogna ute ved hjemmet mens mor/far gjør noe annet innendørs?

T-bone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 19:53   #33
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av T-bone, her.

Her var det mange bastante meninger. Er det noen som mener at man virkelig aldri la et sovende barn være alene i en bil eller andre steder? Poenget i denne artikkelen var vel at det var så varmt at det ble uforsvarlig, og muligens at tiden barnet var alene ble såpass lang at det hadde behov for et eller annet.

Hvor lenge er det forsvarlig å la et barn sove/sitte i en låst bil med behagelig temperatur uten å ha kontinuerlig oppsyn?
Er det verre å la et barn sove i en låst bil med behagelig temperatur utenfor en butikk i 10 minutter enn å la få seg en times søvn i vogna ute ved hjemmet mens mor/far gjør noe annet innendørs?

Ja?
Hjemme har man kontroll på barnet, det har man ikke i køa på Rimi. Vesentlig forskjell spør du meg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 19:56   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke nølt med å ringe barnevernet hadde jeg observert denne ettåringen i bilen og visst hvem foreldrene var.

Gammel 09-07-08, 20:24   #35
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her var det mange bastante meninger. Er det noen som mener at man virkelig aldri la et sovende barn være alene i en bil eller andre steder?

Ja det er flere her som mener det. Jeg trodde aldri jeg skulle gjøre det, men jeg har sprunget inn på butikken kjøpt en ting uten å stå i kø, med bilen slik at jeg så den. Max ett minutt, men også da under tvil

Poenget i denne artikkelen var vel at det var så varmt at det ble uforsvarlig, og muligens at tiden barnet var alene ble såpass lang at det hadde behov for et eller annet.

Nei, det var ikke det eneste poenget. Man går ikke fra barna sine alene

Et par minutter max, helst ikke overhode

Hjemme vil du gjerne bruke en babycall og sjekke barnet. Dessuten er det forskjell på hvor barn sover ute.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 21:15   #36
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En ting er vel om bilen feks står utenfor huset og du kan kikke ut. Men å gå på kjøpesenter er jo helt bak mål.

Moren min turte aldri å gå fra oss barna i bilen fordi det hadde begynnt å brenne i en parkert bil med et barn i der vi bor. Det hadde heldigvis gått bra, men gud så skummelt.

Jeg har også lest om biler som har blitt stjålet med barn i baksete.

Gammel 10-07-08, 21:21   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Ja det er flere her som mener det. Jeg trodde aldri jeg skulle gjøre det, men jeg har sprunget inn på butikken kjøpt en ting uten å stå i kø, med bilen slik at jeg så den. Max ett minutt, men også da under tvil

Samme her. Det er faktisk først nå, når vesla er nesten FEM år, at jeg tør å løpe inn i butikken eller lignende mens hun sitter i bilen, men jeg liker det faktisk ikke. Jeg spør henne først om hva hun vil selv (går selvsagt aldri fra henne sovende uten at hun er klar over at jeg går), og om hun vil sitte i bilen har jeg et langt foredrag for henne om at hun ikke må gå ut av bilen, ikke må ditt og datt. Selv om jeg vet hun har hørt det før og er VELDIG ansvarlig av seg. *ekstrem hønemor*

Minsten går jeg selvsagt ALDRI fra i bilen. Det kommer jeg neppe til å gjøre før han er like gammel som vesla er nå.

Gammel 10-07-08, 21:26   #38
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Man går ikke i fra små barn i bilen alene. Punktum.

Malin kan sitte alene i bilen noen minutter, men absolutt ikke lenger enn det tar å løpe inn på kiwi å kjøpe et brød og en liter melk. Men nå elsker hun butikker, så hun maser som regel om å få bli med, så den problemstillingen er ikkeeksisterende hos oss. Men hun har sittet alene et par ganger når mannen har hatt henne med for å fylle bensin og han løper inn for å betale.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 21:31   #39
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg hadde ikke nølt med å ringe barnevernet hadde jeg observert denne ettåringen i bilen og visst hvem foreldrene var.

Jeg gjorde det sommeren 2006. Tok også jenta ut av bilen.
I vårt tilfelle vet jeg også at barnevernet oppsøkte henne. De ringte meg nemlig opp igjen for å informere at familien bodde rett ved oss.
En liten stund ble jeg litt usikker. Tenk om moren var ustabil og mine eldste får problemer på skolen? Tenk om hun oppsøker oss?
Jeg kvittet meg fort med tankene og oppretthold bekymringsmeldingen min.
Det er jeg veldig glad for! Denne moren "Skulle bare ..." hun også.

Hva som skjedde videre i saken vet jeg ikke.

Alt jeg hadde var forresten navnet på jenta og registreringsnummer på bilen. Holdt det, barnevernet fant de.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 22:26   #40
Manitoba
Passiv

Standard

Jeg husker saken om en som forlot barnet i bilen da hun skulle gå i demonstrasjonstog. Hun ble arrestert.

Jeg forlater aldri barnet i bilen. Det kan skje så mye. Bilen kan bli stjålet, noe kan skje med meg. Og i varmen er det jo helt uakseptabelt.

Jeg tenker på at disse skal leve sammen i mange år til. Barnet og den tankeløse moren.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.