Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Toåring døde i forlatt bil (VG, Frankrike)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-08, 10:12   #21
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Jeg ville heller ikka ha etterlatt hunder i bilen i en halvtime engang.

Men dette stakkars barnet... det er så jævlig at jeg ikke orker å ta det innover meg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:23   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Hvordan i ville helvete går det an å glemme ungen sin i bilen?

Jeg har gjort det. Men heldigvis bare i noen minutter. Men jeg hadde låst bilen og lukket garasjeporten og var kommet inn i leiligheta før jeg husket han. Heldigvis var han like blid. Men jeg var helt skjelven, for jeg begynte å se for meg nettopp slike ting: Hva om jeg glemmer han i bilen og går fra han lenge?

Uff, det er tragisk. Og jeg blir også kvalm av å tenke på hvor vondt det barnet på ha hatt det. Men jeg er ikke villig til å stemple foreldrene som monstre sånn helt uten videre. Men selvsagt, hvordan to stk. kan glemme et barn i tre timer er over min fatteevne.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:35   #23
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Angående det å glemme barna sine - det har jeg gjort også. En gang glemte jeg ene ungen igjen i bilen, riktignok tok det ikke mer enn kanskje 10 minutter før jeg kom på at jeg hadde glemt han. Og en annen gang var vi på vei til å dra av gårde, kom ut i bilen og lurte, helsike, har ikke vi TO unger? Da satt lillesøster klar i bilstolen i yttergangen, og vi begge trodde at den andre tok henne.

Til vårt forsvar må jeg jo si at vi husket dem jo rimelig kjapt, da.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:36   #24
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Uff, det er tragisk. Og jeg blir også kvalm av å tenke på hvor vondt det barnet på ha hatt det. Men jeg er ikke villig til å stemple foreldrene som monstre sånn helt uten videre. Men selvsagt, hvordan to stk. kan glemme et barn i tre timer er over min fatteevne.

Helhjerta enig. Jeg vet hvor lett det er å skulle gjøre noe slik selv, ( ikke nødvendigvis glemme igjen i bilen og så alvorlig) derfor tør jeg ikke å stemple de som monstre.

Det jeg har hørt, som ekspertene sier, er at man lettere gjør feil og slike alvorlige ting når man har brutt rutinen. Spesielt nå i ferie tid..
Om barnet normalt sett er i barnehagen, de var stressa og ungen sovna, så vips, da er det glemt.. Jeg forsvarer det ikke, men jeg kan klare å sette meg inn i hvordan det er mulig..

Gammel 18-07-08, 10:37   #25
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er aldeles grusomt. Jeg får virkelig fysisk vondt av å tenke på dette, stakkars lille menneske.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:41   #26
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Helt forferdelig!

Må innrømme at jeg også har glemt at jeg har barn i bilen, men bare når jeg kjører. "Mamma; jeg vil til barnehagen!" Og jeg var på tur inn mot jobben.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:42   #27
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Helhjerta enig. Jeg vet hvor lett det er å skulle gjøre noe slik selv, ( ikke nødvendigvis glemme igjen i bilen og så alvorlig) derfor tør jeg ikke å stemple de som monstre.

Det jeg har hørt, som ekspertene sier, er at man lettere gjør feil og slike alvorlige ting når man har brutt rutinen. Spesielt nå i ferie tid..
Om barnet normalt sett er i barnehagen, de var stressa og ungen sovna, så vips, da er det glemt.. Jeg forsvarer det ikke, men jeg kan klare å sette meg inn i hvordan det er mulig..

Nå kom jeg på at jeg også har holdt på å glemme å hente i barnehagen, nettopp som følge av rutine-brudd. Kom på det bare få minutter før barnehagen stengte, å shit, lillesøster!!! Hive seg i bilen, storme inn av døra...

Gammel 18-07-08, 10:45   #28
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forferdelig historie. Når det er sagt må jeg jo si at hvis man leter verden rundt finner man jo utrolig mange vanvittige ting folk gjør med barna sine. Jeg liker ikke trenden med at avisene leter worldwide for å dra frem slik tragedier.

Gammel 18-07-08, 10:45   #29
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Fru Svigerkanin glemte igjen Herr Kanin ved frysedisken på supern en gang. Hun kom på det i bilen på vei hjem. Men det gikk da heldigvis bra, det verste som kunne ha skjedd da, var at noen kidnappet ham, men heldigvis er jo de fleste mennesker velmenende, i alle fall på supermarkeder.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:46   #30
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Helt forferdelig!

Må innrømme at jeg også har glemt at jeg har barn i bilen, men bare når jeg kjører. "Mamma; jeg vil til barnehagen!" Og jeg var på tur inn mot jobben.

He, he! DET har jeg også gjort et par ganger! Like festlig hver gang. Kjører av gårde i sine egne tanker... og plutselig stemmen fra baksetet. Oisann!

Gammel 18-07-08, 11:46   #31
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars liten. Så fælt ha må ha hatt det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 11:53   #32
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg virkelig håper disse foreldrene har selvinnsikt nok til å drite i å lage flere barn. Det er rett og slett utilgivelig å glemme ungen sin i TRE timer. 5-10 minutter, det kan jeg muligens forstå (selv om det aldri har hendt meg, og jeg har tre å holde styr på).

Nei, da får man bruke livet sitt til noe annet enn å være foreldre, spør du meg. Stakkars, stakkars lille pjokk.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:23   #33
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg blir målløs. Er det mulig. Noen minutter er forsvarbart, men ikke tre timer.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:28   #34
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir også kvalm. Dette er virkelig frykterlig.... tragisk. Stakkars barn. Den dødskampen barnet har kjempet går i revy i mitt hode.

Gammel 18-07-08, 12:28   #35
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grusom sak Stakkars foreldre også.

En venninne av meg begynte å jobbe igjen 3mnd etter barnet var født. En dag presterte hun å glemme å levere ungen hos barnepasseren, hvorpå hun kjekt parkerte bilen på parkeringsplassen på jobben og jobbet i vei. Mannen hennes kom tilfeldigvis innom for å hente noe som lå i hennes bil og "fant" ungen der. Da hadde det gått nesten to timer... Heldigvis om høsten, heldigvis et skyggefullt sted, heldigvis en mett og sovende unge. Men allikevel! Og dette er min skikkelige, oppegående, smarte, ressurssterke venninne med superkontroll på alt. Men i stresset, ammetåka og alt ble det altså rett og slett borte for henne. Det skremte meg SKIKKELIG...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 13:52   #36
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Stakkars unge. Får helt vondt inni meg.

Gammel 18-07-08, 14:08   #37
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stakkars unge som fikk en slik grusom død.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:21   #38
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Stakkars stakkars lille barnet. Tenk for en grusom død.

Ingen normale mennesker lar barnet sitt være igjen alene i bilen i så mange timer.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:45   #39
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg blir helt matt.

Stakkars, stakkars lille barnet.

Gammel 22-07-08, 01:26   #40
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er helt sykt, fatter ikke at det er mulig.
Har lært etter en episode på utsiden av et kjøpesenter i nærheten, da det var en mann som knuste et vindu for å få ut ei bikkje, knus vindu, ta ut barn eller bikkje eller annet levende vesen.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.