|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Utstyr til skolestartPå skolen Poden skal begynne på tilbød (og anbefalte) de at vi lar dem bestille fargeblyanter, modellerkitt og maleskrin samlet, da det er så stor forskjell på kvalitetene og det er greit at alle har det samme. Vi meldte oss på dette og bestilte dessuten et ekstra sett til å ha hjemme. Ellers har han penal som han har brukt på førskolen i barnehagen, og så skal vi kjøpe skolesekk i løpet av ferien - han har tursekk som han brukt gjennom hele barnehagen og fremdeles fungerer bra, men den er ikke så god å ha bøker og papirer i. I tillegg til ransel fikk vi beskjed om at de trenger innesko, jeg tenker meg tøfler med ordentlige såler. På hans skole har de ikke gymsal; de første årene har de gym (lek og ballspill) i "ballbingen" i skolegården og må derfor ha regntøy hengende på skolen, men trenger ikke innendørs-gymklær. Regner med at vi lar ham plukke ut en ny matboks også, og så skal han få litt småstæsj (nøkkelringer, reflekser og slikt) til å ha på sekken.
|
|
|
#22 |
|
Bedreviter
|
Sv: Utstyr til skolestartI tillegg til det som er nevnt, har Frøkna fått en stor, iøynefallende bokstavnøkkelring til å feste på lokket på ranselen. Kjekt å ha for å enkelt holde hennes ransel fra de førti andre signaloransje sekkene. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartSekk får ungene på skolen her så det trenger vi ikke kjøpe til førsteklassingen. Penal er innkjøpt - bokpapir også med tilhørende merkelapper til å klistre på bøkene. Ny matbok likså - vi har skapet fullt av matbokser men minstemor syntes av High School Musical-matboksen var heeelt nødvendig
|
|
|
#24 |
|
trøtt
|
Sv: Utstyr til skolestart
Nettopp slik føler jeg det også.
|
|
|
#25 |
|
Introvert optimist
|
Slike som dette:
|
|
|
#26 |
|
heimføing
|
Åja, dette hadde jeg ikke tenkt på. :noterer: |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Utstyr til skolestartSnuppa her i huset har fått velge seg en sekk. Kjøpte Beckmann vi da.
|
|
|
#28 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartKupp i vei, bare koselig det
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg vil anbefale nybegynnerblyant... Veldig mange barn har feil grep på blyanten når de begynner på skolen og begynnerblyantene hjelper oss lærere å gi dem et riktigere grep. Riktig grep gjør det enklere å skrive og hindrer at barna får vondt i hendene når de skriver.
|
|
|
#31 |
|
Hulder
Sv: Utstyr til skolestartOk, så det er slike det er meningen man skal bruke?
|
|
|
|
#32 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På skolen vår får ikke ungene bruke tusj fordi tusjen går gjennom papiret i bøkene de bruker. De både skriver og tegner i bøker, lite på løse ark.
|
|
|
#33 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartHer har vi kun kjøpt inn sekk, pennal (det har pappaen kjøpt og jeg får visst ikke se det før første skoledag fordi han skal levere henne den dagen, jeg skal også dit selvfølgelig) og skoletøy og sko hun skal ha første skoledag. Klærne er det hun er mest stolt av.
|
|
|
#34 |
|
Hulder
Hihi, ok, for å utdype: det var miniglitterpenner, ikke egentlig tusj, jeg kunne ikke motstå dem for de var jo så små
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ikke nødvendigvis. Jeg anbefaler gymsko til mine elever. Grunnen til at mange har gymsokker er at det ofte er billigere enn å kjøpe innesko. På skolen til storebror må de ha gymsko fra førsteklasse.
|
|
|
#36 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Det kan være lurt med sko som er raske å ta på/av, eller i hvert fall noe som ungen lett får til selv. En annen ting: velg sko som ikke blir våte av å gå i en våt gang. (Skinntøfler vil vel ikke tåle å tråkke i våt gang før man evt kommer inn i klasserommet?) |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2008
![]() |
Sv: Utstyr til skolestart*noterer alt jeg ikke har tenkt på* |
|