Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerfri uke, igjen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-08, 10:58   #1
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkerfri uke, igjen

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

MR: Det er jo akkurat derfor jeg må ha en tråd som dette. Heng deg på. Prøv en uke ihvertfall. Jeg utfordrer deg.

Jeg har ikke tid. Ikke akurat nå som det er ferie hvertfall.
Når jeg begynner å jobbe igjen tenker jeg at det passer bedre.

Forøvrig så klarte jeg meg på svensketur idag uten å kjøpe noe som helst sukrete.

Det er ganske bra jobba.

Gammel 23-07-08, 10:21   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg klarte gårsdagen og, enda jeg lagde ostekake! Kan i alle fall si at kaka ser bra ut, smaken kan jeg ikke si noe om. Så da er det bare å fortsette i samme siget i dag.

Gammel 23-07-08, 10:36   #3
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Jeg klarte ikke igår. Var alene hjemme på kvelden, og fristelsen ble for stor.
Ny dag og nye muligheter idag. Idag skal jeg klare det, og resten av uka.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:16   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke tid du, MR. Ja det er slitsomt å ha ferie. Skal dere hitover snart igjen eller?

Enda en dag har gått. Dette går overraskende greit. Jeg tror det går litt enklere fordi jeg også startet shoppestopp denne uken. Alt snopeting er jo egentlig veldig unødvendig så derfor to grunner til ikke å kjøpe det. Da må jeg jo la være.

Gammel 23-07-08, 23:25   #5
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Har ikke tid du, MR. Ja det er slitsomt å ha ferie. Skal dere hitover snart igjen eller?

Ja, du vet.
Det blir ikke sånn med det første. Nå skal vi til Stavanger i helgen.
Det er jo masse tid å ta av nå som han er sykemeldt da.

Gammel 23-07-08, 23:38   #6
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har holdt meg ( - en liten cafe mocca) !

MEN det har IKKE vært lett : pmsmonster:.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:56   #7
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må si jeg er imponert over svensketur uten godiskjøp, kakebaking uten smaking, og ikeatur uten softis .

Labolina: Dette klarer du

MR: Det er ikke lett, men har man først kastet seg utpå "avrusning" tar det overraskende kort tid å bli kvitt søtsuget .

Ride si sapis ...
Gammel 24-07-08, 00:09   #8
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Enda en dag har gått. Dette går overraskende greit. Jeg tror det går litt enklere fordi jeg også startet shoppestopp denne uken. Alt snopeting er jo egentlig veldig unødvendig så derfor to grunner til ikke å kjøpe det. Da må jeg jo la være.

Klart meg i dag også, om man da ikke teller grove vafler med nyrørt jordbær på lunsjbesøk. Det var liksom hele lunsjen så det var litt vanskelig å unngå.

Jeg er veldig fornøyd med meg selv jeg!

Gammel 24-07-08, 00:12   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Klart meg i dag også, om man da ikke teller grove vafler med nyrørt jordbær på lunsjbesøk. Det var liksom hele lunsjen så det var litt vanskelig å unngå.

Jeg er veldig fornøyd med meg selv jeg!

Grove vafler er godt. Det brukes stadig som kveldsmat her i huset. Altså, ikke på fy-listen min ihvertfall.

Gammel 24-07-08, 14:08   #10
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sprekker. Jeg må ha is i varmen. Hvis ikke funker jeg ikke i det hele tatt. Kommer sterkere tilbake senere, hvis jeg ikke får heteslag eller noe.

Gammel 24-07-08, 18:45   #11
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomstermamma, her.

Jeg sprekker. Jeg må ha is i varmen. Hvis ikke funker jeg ikke i det hele tatt. Kommer sterkere tilbake senere, hvis jeg ikke får heteslag eller noe.

Ikke for å spolere noe i tråden , men dette høres faktisk mye lurere ut enn hva jeg prøvde meg på i dag. Kald pils i denne varmen er ikke så lurt som det høres ut som .

:tydeligvis amatør:

Ride si sapis ...
Gammel 24-07-08, 22:59   #12
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Her går det faktisk utrolig bra. Nok en sykkeltur på over fire mil i dag. Det var tøft i varmen. Hadde med litt lite vann også, så måtte kompensere hardt når jeg var hjemme igjen.

Heldigvis har jeg fått dilla på vann med masse is i. Godt og avkjølende i varmen, og sunnere enn kjøpeis som det ofte har gått stort av før når det har vært varmt.

Opprinnelig lagt inn av Blomstermamma, her.

Is trenger jo ikke bety sprekk da. Man kan lage fryse ned mye godt selv, som hverken inneholder sukker eller er særlig usunt.

Gammel 25-07-08, 00:12   #13
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke syndet i dag. Bare litt saft med sukker i og potetchips på stranda, må jo opprettholde elektrolyttnivået i varmen! Jeg sliter litt med isen også, men har ikke rørt siden mandag. :ny rekord:

Gammel 25-07-08, 01:24   #14
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Jeg sliter også med isen og sjokoladen.

Det er en gang i mnd jeg virkelig MÅ ha søtsaker, særlig sjokkis og karamell.
Den tiden er selvfølgelig nå .

HURRA

Ride si sapis ...
Gammel 25-07-08, 22:53   #15
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da har jeg egentlig vært med her i 5 uker, uten at jeg har vist det! På de 5 ukene har jeg 3 dager med sprekk. Men det er greit!

Gammel 25-07-08, 23:05   #16
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Det er jo veldig bra, turi. Men da har du hatt lov til å kose deg på lørdag, ikke sant? Man kan jo ikke gå så lenge uten noe søtt. *fortsatt abstinenser*

Gammel 25-07-08, 23:12   #17
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo veldig bra, turi. Men da har du hatt lov til å kose deg på lørdag, ikke sant? Man kan jo ikke gå så lenge uten noe søtt. *fortsatt abstinenser*

Nei, er på lavkarbo, så jeg sprakk forrige helg(etter å ha gått ned 5 kilo) men er innpå igjen nå.

Står det cola på benken, så drikker jeg den opp. Så enkelt ble det. Men nå har vi bare ikke cola i huset, og annen brus er jeg ikke noe begeistra for. Godteri spiser jeg veldig lite av igrunn. Det er cola`n som er min store last her i verden

Gammel 26-07-08, 19:24   #18
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Jeg sprakk visst litt i går.

Dumme isen tvang seg ned i halsen min. Jeg skulle hente meg noe middag i fryseren da den hoppet ut og overfallt meg. Virkelig! Det var ikke min feil altså!

Ride si sapis ...
Gammel 26-07-08, 19:42   #19
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Har sprukket litt, gitt. Har blitt en is på både torsdag og igår. Og litt godis idag...

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 22:53   #20
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Ja det var dumme isen, Tammen.

I denne varmen skjønner jeg godt at folk sprekker på is. Jeg har klart å holde meg. Koser meg med isbitene mine isteden. Men jeg hadde en minisprekk når jeg skulle gi storesøster lørdagsgodt. Helte Smarties i skålen og det kom en blå, som jeg raskt puttet i munnen. Storesøster får ikke blått godis så derfor havnet den ubevisst i munnen min. Skulle jo puttet den tilbake i boksen, men skylder på varmen.

Bortsett fra det så går det faktisk veldig bra. Men gleder meg til neste lørdag. Da er jeg ferdig med syklingen og jeg skal ha litt lørdagsgodt liggende klar i skapet. Og jeg skal kose meg med is etter endt sykling.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.