|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. å snu døgnetGodt å se at vi er flere!
![]() |
#23 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Ang. å snu døgnetJeg har og forsinket søvnfasesyndrom, og har prøvd å behandle det i et par år. Men det fungerer dårlig!
![]() |
#25 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. å snu døgnetForsinket søvnfasesyndrom, kan det være en forklaring på hvorfor jeg er så våken om sen kveld/natt, når jeg ikke henger sammen på dagtid? Har vært skremmende trett lenge nå, er faktisk helt avhengig av å sove på dagen (middagslur på 1-2 timer), hvis ikke blir jeg helt fullstendig nedkjørt.
![]() |
#26 |
Einsam
|
![]() Sv: Ang. å snu døgnetAh. Jeg sto opp halv ti. Uten unger i huset! Slå den! Og jeg vurderte faktisk å stå opp kl 8 da jeg såvidt gløttet på klokka, men gled tilbake i en drøm om fotballspillere inngjerdet bak strømtråd ved siden av kuene på jordet, og min mor som beiset trappa. Var litt kjipt å se ut etterpå og merke at samme rotet fortsatt lå der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. å snu døgnetHalvdød til klokken er rundt 22 om kvelden og da er det akkurat som jeg får en injeksjon med oppkvikkende midler og pling!.... lys-våken!! Tvinger meg i seng en eller annen gang etter midnatt og sjelden før kl 01. Det er fryktelig slitsomt ettersom jeg OFTE må stopp og klokken 4 og 5 (og noen ganger tidligere) for å dra på jobb.
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ang. å snu døgnetJeg er et a-menneske som er gift med et b-menneske. Han er umulig å få i seng om kvelden, og enda verre å få opp om morgenen. Det er kilde til ganske så mange krangler.
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Sv: Ang. å snu døgnetJeg er på mitt mest effektive om natten, og trives best om natten. Om det er født eller tillært aner jeg ikke, men barnerommet ble i hvertfall ryddet og tømt mellom 01:30 og 02:30 i natt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ang. å snu døgnetDet må jo være medfødt. Jeg kan ikke huske annet enn at jeg alltid har vært sent i seng og sovet lenge. Min eldste er jo helt lik. Hun har alltid hatt leggetid tidlig, så det er ikke noe jeg har lært henne.
![]() |
#32 |
![]() Sv: Ang. å snu døgnetJeg tror det må være medfødt.
Men om du legger deg når du er trøtt, selv om det er tidlig - sovner du ikke da og sover natten igjennom? Jeg er A-menneske og er halvdød ganske så tidlig på kvelden, men om jeg drar det ut til elleve, halv tolv så kvikner jeg til og sovner ikke like lett.
![]() |
#33 |
kross
![]() Sv: Ang. å snu døgnet
Jeg har det på akkurat samme måten - og nei, jeg sover ikke natten gjennom hvis jeg legger meg når jeg er trøtt tidlig på kvelden. Da sover jeg kanskje en times tid, og så våkner jeg og er lys våken til langt utpå morgenen ... Det blir omtrent som om et A-menneske legger seg til å sove middag på ettermiddagen. Den trøttheten et B-menneske kjenner på kvelden, er den samme trøttheten et A-menneske kjenner på ettermiddagen. Den eneste forskjellen på oss er at vi med sene døgnrytmer har nettopp det; en døgnrytme som ligger noen timer senere i forhold til når solen står opp.
![]() |
#34 |
kross
![]() Sv: Ang. å snu døgnetJeg synes forresten det er spennende å tenke på dette ut fra et evolusjonsperspektiv. Jeg tror nemlig det er en grunn til at vi har ulike døgnrytmer; tenk så viktige vi B-mennesker var for å beskytte flokken vår om natten? Mens de andre sov, var vi våkne, passet ilden og holdt utkikk.
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: Ang. å snu døgnet
...må jeg svare ærlig? Ja, antakeligvis sovner jeg for å våkne i 23-tiden selv om jeg egentlig er stuptrøtt. Det er nok mye tilvenning ute og går ja.... Jeg liker rett og slett ikke å sove bort natta.... men gjerne morningene frem til kl 10 i hvert fall.
![]() |
|
|