|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Ang. å snu døgnet
Jupp. Og jeg tror det er like vanskelig for et b-menneske å forandre seg som det ville vært for et a-menneske. Jeg forventer ikke at alle skal greie å skrive eksamensoppgaver kl 4 på natta, selv om jeg fint greier det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fordelen med å bo sammen med et A-menneske er jo at da kan han stå opp med ungene på morgenen og jeg sove lenge. Mannen er egentlig B-tror jeg, men kan manipuleres til å være A når jeg trenger det.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Ang. å snu døgnetJeg er på mitt mest effektive om natten, og trives best om natten. Om det er født eller tillært aner jeg ikke, men barnerommet ble i hvertfall ryddet og tømt mellom 01:30 og 02:30 i natt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
...
Sv: Ang. å snu døgnetDet må jo være medfødt. Jeg kan ikke huske annet enn at jeg alltid har vært sent i seng og sovet lenge. Min eldste er jo helt lik. Hun har alltid hatt leggetid tidlig, så det er ikke noe jeg har lært henne.
|
|
|
#5 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang. å snu døgnetJeg synes forresten det er spennende å tenke på dette ut fra et evolusjonsperspektiv. Jeg tror nemlig det er en grunn til at vi har ulike døgnrytmer; tenk så viktige vi B-mennesker var for å beskytte flokken vår om natten? Mens de andre sov, var vi våkne, passet ilden og holdt utkikk.
|
|
|
#6 |
|
Einsam
|
Sv: Ang. å snu døgnetJeg prøvde å tilfredsstille mannen ved å legge meg i rimelig tid i går (men etter midnatt likevel da..). Vel, tilfredsstille eller utnytte ham, enten eller. Kunne likesågjerne stått opp igjen og tatt fatt på vaskerommet, som jeg nå må gjøre i halvtrøtt modus, energinivået var mer tilstede etter jeg la meg enn det er nå.. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg snur døgnet når jeg jobber, jeg. Presser meg i seng allerede før kl 0100 og står opp rundt 0630. Det er IKKE naturlig.
Jeg visste det, jeg er et NYTTIG menneske
Skal vel innrømme at fordelen med A-mennesker er småbarnstiden. Nå når ungene (i puberteten, alle sammen) sover til kl 1400 hele ferien, skulle jeg gjerne sett at Kjærestens søvnrytme samsvarte mer med min egen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
...
Da er det jo greit med en sånn som jeg har. Egentlig B men manipulert til A for øyeblikket. Tror han skal være ganske enkel å få tilbake til B når ikke ungene trenger å stå opp tidlig lenger.
|
|
|
#9 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ang. å snu døgnet |
|
|
|
|
|
#15 |
|
superbruker
|
Sv: Ang. å snu døgnetSelvsagt er det best å male om natten. Da sover ungene og du kan trygt sette fra deg malingspannet hvor som helst og ingen rører det. Veldig praktisk.
|
|
|
#16 |
|
|
Barna er ikke her nå, ellers hadde jo det vært en genial unnskyldning for å lurke oppe i sene timer. |
|
|
|
![]() |
|
|