|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?Ang. benkeplatene. Hva, er det dere ikke er fornøyd med? Har nemlig kjøpt eik benkeplater derfra til kjøkkenet vårt, men ikke montert de enda. Ble litt skeptisk nå kjenner jeg...
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?En kamerat har underskap fra IKEA og overskap fra HTH. Serienummeret på hengslene fra IKEA og HTH var akkurat det samme, så der er i alle fall ingen kvalitetsforskjell.
Det har de da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?Vi har bare hatt IKEA-kjøkkenet vårt i et halvt år, men sammenliknet med Norema, som vi hadde i forrige hus, synes jeg dette er bedre. Vi har heltreplate fra IKEA, men blandebatteri kjøpte vi hos rørlegger. Norema-kjøkkenet var også nytt da vi fikk det. Hos Norema fikk vi ikke med skuffedempere, det fikk vi med uten en gang å spesifisere det nå, som andre her nevner. Man får kjøpt i alle fall to typer dempere, de bare klikkes på.
![]() |
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?
Psst: Gammel tråd! (De hadde ikke sånn myk lukking i 2004, da vi bygde, men det kom ikke så lenge etter).
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?Vi har hatt IKEA-kjøkkenet vårt i snart 6 år og har ikke noe å klage på. Vi har valgt blandebatteri derfra, men det har vi hele tiden visst at ikke kom til å holde. Det har holdt til nå faktisk, men synger vel på siste verset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bedreviter
|
Hei, jeg heter Teofelia. Jeg er forumnovise og sjekker ikke dato på tråder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
Og det skal liksom få meg til å føle meg bedre? "Se, ørten slettede reklameinnlegg. Det var jammen mange i en så ny og fin tråd". |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Fortynnet
|
Vi har hatt eik benkeplater fra Ikea i 7,5 år, og det er ingenting i veien med dem. Akkurat like fin som en mye dyrere jeg hadde i et annet kjøkken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
Da synes jeg det var rart at HTH-selgeren påsto at det var tettere spon i skrogene til HTH, enn i skrogene til IKEA? |
![]() |
![]() |
#33 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() |
Det var godt å høre!
![]() |
#35 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?Vår ikea-benkeplate er fra 2007 (eik, 3,8 mm) ble oljet hyppig i starte ode siste årene 1 gang i halvåret. Vi bruker Liberonolje (Jernia, Fargerike osv.). Anbefales veldig.
![]() |
#36 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?Vi har ikea kjøkken og benkeplate i stein. Kjøpte også noen hvitevarer fra IKEA (wirlpool) og er ikke fornøyd med de.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?Mente fornøyd med IKEA og benkeplaten. :jepp:
![]() |
#38 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?Hvis du ikke trenger spesielle løsninger og finner noe du liker på IKEA, så hadde jeg absolutt gått for det til hytte eller feriebolig. Vi trenger større fleksibilitet enn det IKEAs sortiment gir, og det er jo mye det man betaler for hos dyrere leverandører som har et helt annet produktutvalg. HTH har jo flere prisgrupper på sine kjøkken alt etter hvilke fancy løsninger man trenger. Smarte hjørneskap f.eks får du ikke i flatpakkesortimentet deres, da må du over på dyrere saker. Norema har jeg kikket på og kommet frem til at det er IKEA til overpris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?Da vi pusset opp kjøkkenet så fant vi ingen benkeplater på IKEA som var lange nok til vårt behov, og treplatene de hadde da var ikke spesielt tykke. Vi ente opp med å spesielbestille respatexmønster fra Sverige. HTH kunne levere fra samme leverandør, men mye dyrere, og ikke om sommeren. Da hadde de jo ferie.
Vi har IKEA-kjøkken fra sommeren 2004, og har myk lukking på alle skapdører.
![]() |
|
|