Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Tips i hverdagen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-08, 12:45   #21
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips i hverdagen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har kjøpt mine på IKEA, og de lar seg stable i høyden. Klesvasken går som en lek!

Håper jeg ikke sklir tråden helt ut nå, men jeg lurer litt. Har lært at man ikke bør ha klesvasken i plast, og uansett ikke i beholdere uten god lufting. Derfor bruker ikke jeg disse - men merker du noe lukt på klærne?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 12:49   #22
Left
Passiv

Standard

Har skittentøysdunk i plast, riktignok med masse hull i - men dette kan jeg ikke si jeg har hørt - altså at man ikke skal ha skittentøyet i plast?
Er det fordi det blir klamt og det kan diverse uhumskheter om tøyet blir liggende litt? Fuktige vaskekluter, håndklær osv? Kan vel få jordslag også om det ikke er noe lufting?
Regner med at de fleste med så små barn vasker tøy relativt ofte, slik at ikke er noe relevant problem?

Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 12:51   #23
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Jeg har også hørt at man ikke skal oppbevare skittentøy i tette beholdere.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 12:53   #24
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Håper jeg ikke sklir tråden helt ut nå, men jeg lurer litt. Har lært at man ikke bør ha klesvasken i plast, og uansett ikke i beholdere uten god lufting. Derfor bruker ikke jeg disse - men merker du noe lukt på klærne?

Nei, merker bare godlukt på klærne mine, jeg. Når de er rene, altså. Skittentøyet lukter som det gjorde før, da jeg hadde det i stor dunk med masse hull, eller i stoffpose. Det er jo hull i hengslene, da. De er ikke helt tette. Dessuten legger jeg jo ikke våte ting oppi, alt er helt tørt. Og jeg vasker relativt ofte, det blir aldri liggende mer enn noen få dager.

Gammel 23-07-08, 14:10   #25
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Abbonerer!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 14:12   #26
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har kjøpt mine på IKEA, og de lar seg stable i høyden. Klesvasken går som en lek!

Disse skal jeg forøvrig kjøpe et tårn av nå, til søppelsortering på toppen av kjellertrappa.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 14:43   #27
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nå lest og ledd meg litt gjennom tråden. Mest av alt fordi jeg innser at på husmorfronten er jeg antagelig uforbedrelig. Og litt fordi enkelte av tipsene etter mitt skjønn ikke kan være det dugg arbeidsbesparende. For eksempel det med kjøttdeig i fryseren, som bankes flat så den skal tine raskere - betyr det at man åpner kjøttdeigpakkene eller de der plast-rullene, og overfører det til en plastpose, så trykker flat og putter i fryseboksen? Hva var arbeidsbesparende med det? Jeg dumper dem rett i frysen, jeg, syns det er aller enklest.

Og så sånn "når du lager middag, tenk på matpakker". Eh? Skal jeg nå begynne å tenke på mer enn det jeg driver med? Det er da nok i massevis å planlegge dagens middag, om jeg ikke samtidig skal konsentrere meg om å produsere lettvinte lunsj-rester.

Og så kom det med "når du skal pusse vinduene"... det ALLER MEST arbeidsbesparende her er jo å droppe vindusvasken!

Det er visst bare Safran sitt forslag om sortering av klesvask jeg faktisk utfører i virkeligheten. Og til dere som snakker om "oppbevaring" av klesvask - det er jo ikke det dunkene er til. Det er til "sortering" før man "vasker" og deretter "legger på plass" igjen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.