|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Babybikini fra Ellos
Bortsett fra at noen, som feks min svigermor, som mener at det at ting er i handel er en legitimering av produktet. Jeg har også hørt samme argument brukt i forbindelse med diskusjoner rundt gåstoler og sånn. "Det finnes jo i butikken. Hvis det er så ille som du sier, så ville det jo ikke vært solgt."
![]() |
#22 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Babybikini fra EllosJeg er av de som fikk høy puls av å se bilde av en baby i bikinitopp. Jeg synes argumentet om at det "bare er droppe å kjøpe" er merkelig. Litt i samme kategori som at det bare er å slå av TV hvis det vises noe som du synes er forkastelig. Helt greit at man ikke reagerer hvis man synes bikini til spedbarn er ok, men når man ser noe man reagerer kraftig på bør man si i fra. Reaksjoner får iallefall folk til å tenke seg om, og ta et standpunkt. Det utfordrer også produsentene.
![]() |
#23 |
Passiv
|
Jeg er litt enig, men jeg får meg liksom ikke til å stå på barrikadene og ringe barneombudet fordi det er et idiotisk plagg i en katalog. Det har nok sammenheng med at jeg aldri har sett en baby med bikini, og at det er en så gjengs oppfatning blant folk jeg kjenner om at det er forkastelig, at det føles litt fjernt. Jeg er muligens naiv, men jeg tror at den bikinien ville solgt svært dårlig uansett. Men jeg liker ikke å se småjenter i bikini, og datteren min kommer ikke til å få det før hun uttrykker ønske om det selv, forhåpentligvis lenge etter skolestart. |
![]() |
![]() |
#24 |
Epikur
|
![]() Sv: Babybikini fra EllosJeg fikk mye mer puls av dette før og har i grunnen skrevet av meg i fht seksualisering av små barn og sånn. Jeg skjønner godt at folk kontakter barneombudet og er glad for at man reagerer på dumskapen.
![]() |
#25 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babybikini fra EllosJeg kan forstå at babybikini er unødvendig, upraktisk og kanskje litt harry, men at det er forkastelig synes jeg kanskje er å ta i litt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Introvert optimist
|
Jeg synes en OK bikinialder starter når jentungen faktisk har bruk for en overdel. Min niåring får ikke lenger gå uten topp nå, men i fjor fikk hun tydelig beskjed om at hun ikke trengte å dekke seg til. Naboens tolvåring kunne strengt tatt like gjerne gått uten topp ennå, men jeg forstår at hun føler for å gjøre som venninnene sine selv om hun ikke har bruk for toppen. En aldersgrense er vanskelig, men strengt tatt er det vel bare få unntak, som mitt barn, som trenger topp i småskolealder.
![]() |
#27 |
Superaktiv
Spørs jo litt hvordan man definerer "brukt for" da. Hvis jenta ønsker å ha overdel som 7 åring, hvorfor i alle dager skulle hun ikke få ha det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ekvilist
|
Nå er vel en bikinotopp eller bh ment for å holde kvinnebryster på plass, eller dekke til en del av kroppen som av mange anses som en intimsfære. Så vidt meg bekjent har ikke små barn bryster, og brystvortene deres bør etter min mening ikke anses som noe seksuelt eller som en del av en intimsfære. Jeg synes høye hæler, bikinitopp og plagg med snitt ment for voksne kvinner med former er helt malplassert på små barn. Man gir barna en mer moden oppgave og framtoning enn det de etter mitt syn burde ha. Å kalle det for seksualisering er en smakssak, jeg synes ikke det er helt far out iallefall.
![]() |
#29 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Superaktiv
Jeg synes jenta på bildet så liten og søt ut, og hadde ikke i min villeste fantasi på koblet noe seksuelt eller voksent over dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Epikur
|
![]() Sv: Babybikini fra EllosÅ sette bunader og bikinier til små barn i samme kategori er vel temmelig høl i huet?
![]() |
#33 |
Superaktiv
Det er akkurat der jeg faller av - og blir litt provosert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ekstremt trøtt
|
Jeg tenker det er folk som tenker som deg det er noe galt med, ikke de som putter disse plaggene på småjenter.
![]() |
#35 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Babybikini fra EllosJa babybikini var i allefall ikke en ting jeg savnet i butikkhyllene da jeg handlet babyklær |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Superaktiv
Jeg vil jo tro at folk som finner 5-åringer sexy, gjør dette uavhengig av om de har bikinitopp eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Superaktiv
![]() Sv: Babybikini fra EllosMå bare envne en ting, jeg er midt i 40-årene, når jeg var i førskole alder (5+), husker jeg at jeg brukte bikinitopp, bestemor insisterte, antakelilg fordi så mange tenåringer på den tiden solte seg toppløse, noe hun synes var forkastelig, og hun synes jeg hermet dem uten bikinitopp |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ekstremt trøtt
|
Ja og det er de det er noe galt med. Det er ikke plagget i seg selv. Min samboer syns string er stygt, men elsker meg i boxer, syns jeg er sexy da. Betyr det at jeg må nekte jentene mine å gå med boxer?
![]() |
#40 |
Epikur
|
Å, heisann?! Så fordi jeg ikke er naiv i fht seksualiseringen av små jenter og kroppen deres, så er det noe galt med meg?